Dc motor için kondanstör

1. Motorlar 4 telli ise yani rotor ve stator sargıları farklı ise ve voltaj düşürerek hızı yavaşlatmak istiyorsanız stator sargılarına düşürülmemiş voltajı uygulamanız gerekir.
Rotor uçlarına bir miktar düşük voltaj verebilirsiniz ancak "Akım Geri Beslemeli" devreniz yoksa motorun torku çok düşecedktir. Hatta duran motoru kaldıramazsınız.
Uygulmada böyle kullanılmıyor.
Bu tür motorların kullanıldığı yerler Konveyörler, Koşu bantları, Kaynak makinaları v.s.

2 Tek diyot yani yarım dalga döğrultucu ve 4 diyotlu tamdalga doğrultucularda kullanılacak kondansatör seçimi; yükünüz, yani ne kadar akım çektiğiniz ve "ripple" voltajınız yani DC üzerinde ne kadar AC voltajına izin verecek olmanıza bağlıdır


Her iki doğrultucu için alttaki şemalara bakabilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 95997

Yarım dalga için kullanılacak komdansatör değer formülü
Vripple pp = Iyük / 2FC
F=50Hz
C=Farad
Örnek:
İzin verilen Voltaj Dalgalanması Vripple rms= 10 Volt AC olsun, Vripple pp =28V
Çekilen akım Iyük=1Amper
Kondansatör değeriniz 280uf olur



Ekli dosyayı görüntüle 95998

Tamdalga, köprü doğrultucuda:

Vripple pp = Iyük /FC
F=50Hz
C=Farad
Örnek:
İzin verilen Voltaj Dalgalanması Vripple rms = 10 Volt AC olsun, buna göre Vripple pp =28V
Çekilen akım, Iyük =1Amper
Kondansatör değeriniz = 140uf olur

Yani tam dalga kullanırsanız köndansatör değeriniz yarı yarıya küçülür, ancak çıkış voltajınız yüksek olur.

Ayrıca kondansatör değeri okuyacağınız çıkış voltajını değiştirir.

Önemli Not:
Bu voltajları ölçü aletinizden dolayı farklı okuyabilirsiniz (avg, rms, pp değerleri gibi)

İlginiz için çok tesekkur ederim,
Üşenmemiş detay vermissiniz.kopru diyot kbpc 3510 var elimde, bu durumda kondanstor çikısi 311 volt demiss tabloda , bu kondanstor bagli oldugu surece olacak voltaj mi? motor fırçalı mıknatıslı koşu bandı motoru, 250 volt 1000uF kondanstör işimi görür mu? Kondanstor sonrası max 180 volt almak için Trafo çıkşını kac volt ayarlamaliyim ? Mesela trafoda 110 volt cikısta var, bunun tepe degeride 155 volt gibi yapiyor
 
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
sürücüsüz direkt çalışır mı bilemiyorum. yada ne kadar verimli çalışır?
Dimmer+kbpc3510 ile hafif bir uğultu olmuştu, uzun vadede stabil olmıyacagini dusundum, dimmeri cikarip trafo+kondanstor kayayim demistim, belki trafonun ac girişine dimmer baglanabilir bilemiyorum. Olmazsa surucu arayisina girerim mecbur,
Bu arada ilginiz icin tesekkuur ederim
 
ne yaptığınızı, ne için kullanacağınızı bilmiyorum ama bu videolar umarım işinize yarar.
 
İlginiz için çok tesekkur ederim,
Üşenmemiş detay vermissiniz.kopru diyot kbpc 3510 var elimde, bu durumda kondanstor çikısi 311 volt demiss tabloda , bu kondanstor bagli oldugu surece olacak voltaj mi? motor fırçalı mıknatıslı koşu bandı motoru, 250 volt 1000uF kondanstör işimi görür mu? Kondanstor sonrası max 180 volt almak için Trafo çıkşını kac volt ayarlamaliyim ? Mesela trafoda 110 volt cikısta var, bunun tepe degeride 155 volt gibi yapiyor
1. Aslında ne yapmak istediğiniz önemli.

2. Siz, kondansatörle ilgili sorduğunuz için o formülleri verdim.
Bu uygulamada kondasatörler kullanılmaz,
SCR(Tristör) ile yapılan sürücüler kullanılıyor.

3. Yine de kondansatör sorularınıza cevap vereyim.
a) Evet kondansatör sürekli bağlı olmalıdır.
b) Kondansatör voltajı DC voltajın %40 fazlası olmalıdır. Çekilen akım arttıkça kondansatör değerinin o oranda artacağını unutmayın.
c) Test amaçlı veya biraz "oynamak" için tek diyot ve kondansatörle veya köprü ile çalıştırabilirsiniz .
d) Yine bu denemelerde kondansatör kullanmayabilirsiniz, ancak şemadaki voltajlara dikkat etmeniz lazım.

4. Yukarıdaki şekilde "basitçe" çözmeya çalışırsanız, düşük motor devrinde, stabilite tutturamazsınız, Şebeke voltajının değişmesi veya yükünüzün değişmesi halinde hızınız değişir.

5. Hele bu işi ticari olarak yapıyorsanız başınız çok ağrır. Ali Expreste 800-1000TL arası sürücü alabilirsiniz.
 
1. Aslında ne yapmak istediğiniz önemli.

2. Siz, kondansatörle ilgili sorduğunuz için o formülleri verdim.
Bu uygulamada kondasatörler kullanılmaz,
SCR(Tristör) ile yapılan sürücüler kullanılıyor.

3. Yine de kondansatör sorularınıza cevap vereyim.
a) Evet kondansatör sürekli bağlı olmalıdır.
b) Kondansatör voltajı DC voltajın %40 fazlası olmalıdır. Çekilen akım arttıkça kondansatör değerinin o oranda artacağını unutmayın.
c) Test amaçlı veya biraz "oynamak" için tek diyot ve kondansatörle veya köprü ile çalıştırabilirsiniz .
d) Yine bu denemelerde kondansatör kullanmayabilirsiniz, ancak şemadaki voltajlara dikkat etmeniz lazım.

4. Yukarıdaki şekilde "basitçe" çözmeya çalışırsanız, düşük motor devrinde, stabilite tutturamazsınız, şebeke voltajının değişmesi veya yükünüzün değişmesi halinde hızınız değişir.

5. Hele bu işi ticari olarak yapıyorsanız başınız çok ağrır. Ali Expreste 800-1000TL arası sürücü alabilirsiniz.
Tesekkur ederim devirde az dalgalanma sorun olmaz, tornada kullanmak istiyorum, motor 4000 devir, kasnakla 700 devire dusucek.

Fakat şu tam netlesmedi, ben kondanstor kullanırsam (örnegin bahsettigim 250 volt 1000uF)kondanstör çikışinda girişinden 1,41 daha fazla voltaj olacak degil mi? Bende giriş voltajimi ona göre yapmaliyim, , kondanstore giriş 130 volt gibi olsa çikis 180 volt gibi olacak?
 
Son düzenleme:
Tesekkur ederim devirde az dalgalanma sorun olmaz, tornada kullanmak istiyorum, motor 4000 devir, kasnakla 700 devire dusucek.

Fakat şu tam netlesmedi, ben kondanstor kullanırsam (örnegin bahsettigim 250 volt 1000uF)kondanstör çikışinda girişinden 1,41 daha fazla voltaj olacak degil mi? Bende giriş voltajimi ona göre yapmaliyim, , kondanstore giriş 130 volt gibi olsa çikis 180 volt gibi olacak?
Son cümlenizden başlıyayım:
Kondasatör giriş voltajı değilde, AC giriş voltajı demek doğru,
Giriş voltajı x 1.41= DC çıkış voltajı.
Transformatör gücü en az motor gücü kadar olmalıdır.
Yalnız şunu unutmayın, motor devri düştüğünde tork azalacaktır.
Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,250
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst