dc motor devir sorunu

ecin

Üye
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
36
Merhaba

4 tekerlekli elektrikle çalışan bir araç tasarımım var.

her tekerleği birbirinin aynısı dc motorlar tahrik ediyor. motorları da tek aküden besliyorum.

ancak enerji verdiğimde motor devirlerinin birbirlerinden farklı olduğunu gördüm.

bunun çözümü ne olabilir. nereleri kontrol etmeliyim

motor aşağıdaki linkteki motordur. tek devrini kullanıyorum.

http://www.baskurt.com.tr/hafun/download/1334760236.pdf

teşekkürler.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
KAblo uzunluklarının çaplarının aynı olmasına klemens soket yuvalarının temiz olmasına dikkat
 
Son düzenleme:
Fırcaların, sıfır ayarı denen pozısyonlarını kontrol edın. Her bır fırça grubu kolektör üzerınde aynı pozısyonda bulunmalıdır. İleri geri kaydırarak sıfır noktasını bulabilirsiniz. Şöylede anlaşılabilir, öyle bir noktaya kaydırılmalıki; kömürlerde ark en az görünüme gelmelidir.
 
ilginiz için teşekkür ederim önerilerinizi deneyeceğim.
 
Selamun Aleyküm
Uzmanlarının devir sabitlemek için birçok stabil devamlı önerileri olur.
Diğer taraftan projeden bahsedilirse daha geniş konuşmalar yaşanır. Dört teker için de ayrı motor mu bulunmakta? Bunun sebepleri konuşulabilirken bu tip projelerde mevzu olan diferansiyel olarak araçlardan bildiğimiz ekipmanı hatırlatalım. Dönme halinde iç dış teker devir farkının (vb etkilerinin) oluştuğu parça olarak uygun boyut açısından incelenebilir. Proje müsade ederse atv tipi araçlara uygun olanları ve ya el yapımı düşünülebilir.
Başarılar dileriz.
 
teker devirleri birbirinden farklı bu da bana yapmayı istediğim hareketlere engel oluyor.
 
Merhaba Sayın Ecin
Bariz bir zamandan sonra mevzu olmuş, sebep sonuç olarak sistem tanımlaması, beklenilenler vb yazılırsa hazırdaki sisteme mecbur kalınmadan etraflı bilgi için olanak doğar.
Videoda tüm tekerlerin arabayı olduğu yerde döndürdüğü/tek eksende hareket ettirdiği, çapraz tekerlerin dönerek yapılan hareketler bulunmakta.
Devir kontrolü için geri beslemeli (devir ölçerek deviri istenilen değere ayarlayan) sistemler zaten araştırılabilir. Servo kontrolün dışında, geri besleme olmayan (ve ya olan) step motor uygulamaları çözüm sunabilir. (Hareketi için belirli miktar sinyal almış olan step motor, hareketini bu sinyal sayısına göre yapmak üzere sistemdedir ancak sinyal kaybı, zorlanmalar altındaki değişik durumlar vb senkronizasyon etkileri nihayetinde hassasiyet namına geri besleme yani devir ölçümünün uygulanması yerine göre mevzudur.)

Mekanik olarak bahsedilen diferansiyel sistemi hali hazırdaki hali ile bu kurulmuş sistem için tercih edilmeyebilir. Ancak ön ve arka iki takım teker ayrı iki diferansiyel ile bağlanırsa bu iki kısım tekerleri tek bir girişten döndürülmüş olur. İki motor ile ve ya iki diferansiyelinde tek motor ile çalıştırılması ile, dönmesi istenmeyen tekerlekler frenlenerek sonuç elde edilebilir. Tabi yan yana iki teker aynı anda frenlenemez. İki diferansiyel ve ya diferansiyel mantığının kombine edilmesi ile mekanik yönden üst düzey sonuçlar düşünülebilir ama basit bir diferansiyel uygulaması; (yan yana) tekerleklerin (arabayı olduğu yerde döndürmesi için) ters hareketine cevap verememesi nedeni ile ön planda sayılmasa gerek.

Diğer taraftan hidrolik mantık ile kurulmuş bir hidrolik sistem ile (hidromotorlu) tekerlekler hidrolik pompa ile çalıştırılabilir. Teker devirlerinin oransal olarak da değiştirilmesinin istenmesi ile karmaşık bir hale gelen bu sistem, basitçe tekerleklerin aynı devirde dönmesi ve ters dönme hareketi için uygulanabilir ve ya en azından çözümü irdelenebilir. Aynı devirde dönmesi istenilen tekerleklerin hidromotorları hidrolik vanaların yön değiştirmesi ile aynı hat olduğunda sıkıştırılamaz kabul edilen sıvı akışkanın aynı debide geçmesi ile devir yönünden eşitlenebilir. Devir eşitliği yönünden kullanılabilen bu mantığın yanında, ters dönme hareketi için de yine vananın uygun pozisyon değiştirmesi ile değişen hidrolik hatlar kullanılmış olur. Tabi sistemde her tekerin ters hareketi ve eşit devirli hareketler her tekere ayrı ayrı uygulanan hidro sistemler ile mi yoksa belirli çeşitliliklerdeki hareketler nihayetinde merkezi bir uyarlama ile mi yapılır bu sistemin incelenmesi/senkronizasyonu ve de tercih meselesidir.
Aynı devirde dönmesi istenilen tekerlerin (ters yönde dahi dönme istense) mekanik debriyaj ve ya direk bağlanma usulleri ile mekanizmik olarak bağlanıp/bırakılması ile bir kısım düşünceler mevzudur.
Tercih edilebilen ve belki yazılmamış olan birçok çözüm bulunmaktadır. İletişim ile konu incelenebilir, bir çözüm uygulandığında da konudan paylaşılabilir.
Başarılar dileriz.
 
Sayın Ecin meselenin elektriksel olarak hali hazırda halledilmesi isteğiyle uzmanlarının dahil olması ile birçok düzenleme yapılabilir.
Tarafımıza bahsedildiği gibi elektrik motorlarının birlikte çalıştırılanlarının elektriksel olarak paralel-seri bağlanması vb devre özellikleri önemlidir.
Sistemin akü gerilimlerinin stabilliği, gerilimin motorlara uygunluğu , iki akünün birlikte ve ya ayrı olarak kullanılması önmelidir. Akü gerilimlerinin kullanımla azalması sorunu sebebiyle motorların geriliminden daha yüksek gerilimdeki güç kaynağının(akü..) uygun bir devre ile geriliminin motor gerilimine eşitlenmesi(düşürülmesi), motorların aldıkları gerilimlerin sabit ve kendilerine uygun olmasının sağlanması incelenebilir.
Devir sabitliği için motor karekteristiğinin incelenmesi ile de, motor geriliminin üzerinde çalıştırma, gerekirse elektriksel düzenlemeler ile döner eylemsizlik elemanı ekleme vb çözümler gibi bahsedilmemiş birçok çözüm mevzudur.
Bahsettiğimiz basit step motor, geri besleme gibi uygulamalar ile duruma göre arabanın pozisyon kontrolü ile de sistem incelenebilir. Hali hazırdaki ekipmanların her ne kadar dışına çıkılmasına sebep olan yöntemler de olsa, basit devrelerle de iş bitirileblir.
Yazışmaların konudan yapılması cevap vermek isteyenleri dahil edebilirken, sonuçların ve gidiş yolları gibi bilgilerin paylaşılması da faydalı olacaktır.
Başarılar dileriz.
 
Merhabalar,

Sorunu çözdüm, bilgi paylaşımı olarak buradan anlatmak istedim.

Motorlar otobüs silecek motoru olduğundan kendi gövdesinden şase alıyordu. iki motor birbirleriyle ters dönüş yaptığında + - kutuplar birbilerini notrleyip motorun zorlanmasına sebep oluyordu. bu yüzden şase bağlantısını sökmüştük.

Bağlantılarda bir sıkıntı olmadığını kontrol ettim voltajlar doğru motorların çektiği amperler farklıydı ve motorları söküp bir araç elektrik işleri yapan birine danışmaya gittim. şase kablosunu söktüğümüz için hiçbir zaman net bir amper çekişi olmayacağını söyledi. ancak motorları şaseden yalıtmamız gerekiyormuş. bu işlemleri uyguladığımda motorlar hepsi tek bir devirde dönmeye başladı. Ancak yine de ileri ve geri dönüşlerde çok çok az, belki 1-2 devir/dk fark var o da dc motorların genel özelliği.. bu motorlar ile bu kadar oluyor demek ki :))

sanırım sonuç başarılı oldu ilginize çok teşekkür ederim.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,153
Mesajlar
915,489
Kullanıcılar
449,897
Son üye
alcaponee

Yeni konular

Geri
Üst