DC motor Armatür voltajı

aRiSe

Üye
Katılım
27 Tem 2018
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
35
Merhaba,

Motor 440v 410A armatür değerlerine sahip
330v 7,5A uyartım değerleri
1515 devir Th C değeri F

Şöyle bir problemim var motor sürekli yükte genelde 380A civarı yükleniyor fakat armatür gerilimi 270v civarlarında. Uyartım değerleride 160v 5a ölçtüm.

Bu motor vidayı çeviriyor ama fazla yükleniyor. Tam yükte armatür voltajı 440v olması gerekmez mi. Uyartım akımıda 7,5A olması gerekir sürekli. Acaba sürücüde mi sorun var.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Normalde bu motor değerleri sürücüye tanıtılır ve sürücü ikaz sargılarına etiket voltajını verdiğinde . ikaz sargısı tam etiket akımını çeker ve bu hep sabit durur.
sürücünüz dijitalmi? parametreleri kontrol edermisiniz.
 
Normalde bu motor değerleri sürücüye tanıtılır ve sürücü ikaz sargılarına etiket voltajını verdiğinde . ikaz sargısı tam etiket akımını çeker ve bu hep sabit durur.
sürücünüz dijitalmi? parametreleri kontrol edermisiniz.

Eurotherm 591c sürücü digital yani
 
sürücünün akım ayarını kontrol eden, trımpot, 380 amper degerıne ayarlıdır ve motor nbe kadar yuklenırse yuklensın, o akımda sabıt tutar. Ve o akımı sabıtlemesı ıcınde devrı düşürür.
Uyartım akımı içinde, mutlaka ayrı bır rezıstans vs (harıcı, surucu dısaında da olabilir vardır, vbeya onun gerilimi de surucu içinden sınırlandırılmıştır. Ikaz gerilimi yukseltıgınde, motor devri düşer. Bu ayarlar makına prosez calısma sartlarına göre, makına üretici firma tarafından sınırlandırılmış olabilir.
Dazla merak edılecek durum yoktur. Varsa, sürücü, motor baglantı şemasını eklıyebılırsen, mutalaa ederız yınede..
 
sürücünün akım ayarını kontrol eden, trımpot, 380 amper degerıne ayarlıdır ve motor nbe kadar yuklenırse yuklensın, o akımda sabıt tutar. Ve o akımı sabıtlemesı ıcınde devrı düşürür.
Uyartım akımı içinde, mutlaka ayrı bır rezıstans vs (harıcı, surucu dısaında da olabilir vardır, vbeya onun gerilimi de surucu içinden sınırlandırılmıştır. Ikaz gerilimi yukseltıgınde, motor devri düşer. Bu ayarlar makına prosez calısma sartlarına göre, makına üretici firma tarafından sınırlandırılmış olabilir.
Dazla merak edılecek durum yoktur. Varsa, sürücü, motor baglantı şemasını eklıyebılırsen, mutalaa ederız yınede..

Öyle bir durum yok. Kurumsal bir firma herşey otonom ilerliyor. Motor akımı zaten değişiyor sürekli yüke göre sabit bir hızda dönmek zorunda olduğu için. 320-330 a ile 450a arasında oynuyor. Yani sürücü 1350 devirde sabit tutmaya çalışıyor.

Demek istediğim maksimum torkun elde edilmesi için 440v uygulamak gerekmez mi. Neden 270v değerine düşüyor ölçtiüğümde.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20181125_111355.jpg
    IMG_20181125_111355.jpg
    195 KB · Görüntüleme: 20
Devir,gerilimle alakalı olduğuna göre, akıma göre gerilimi ve dolayısıyla çeviri otomatik ayarlama yapıyor. Motor miline bağlı,takı generatorde, istenen devirde sabit tutulmasni sağlıyor. Vida çevirdiğine göre, malın yoğunluğuna göre, mil ve vida hasar görmesine diye devri/akımı düşürür. Tork kontrol ve takip ile feedbek, ardışık bir kontrol yapıyor.tako çeviri giremez veya kablo kopar, kutupları ters olur,motor son hıza doğru gider. Kontrolden çıkar.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,906
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst