Dc fren

paradox

Üye
Katılım
16 Mar 2007
Mesajlar
87
Puanları
1
Merhaba , 3 fazlı sincap kafesli asm ye dc fren nasıl yapılır konu hakkında bilgisi olanlar yardım edebilir mi ?
bildiğim kadarı ile hız kontrol cihazlarında dc fren kullanılıyo ama mantığını ve çalışma şeklini bilmiyorum.nette döküman bulamadım.elinde döküman olan veya bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
kolay gelsin ...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
kimse cevap vermemiş ben kitaplardan öğrendiklerimi yazayım.
3 fazlı bir motorun frenlenmesinde dc fren yöntemi r,s,t fazlarının şebekeden ayrılıp yıldız bağlantıda r ve t fazlarına dc gerilim verilmesi ile yapılır.s fazı ise boştadır.
DC gerilim verildiğinde sargılar üzerinde bir manyetik alan olaşacak ama zamanla değişmeyeceği için hareketli olan rotor üzerindeki enerjiyi sargı dirençlerinde kaybedecektir ve motor duracaktır.

Şimdi merak ettiğim konuya gelince.bunu kumanda devresi ile yapabilirmiyiz yani kontaktörler ile.şekli şemali çok kolay olur ama uygulamada e gibi hatalar doğurur.
nelere dikkat etmemiz gerekir ?
mesela rotorun üzerindeki enerjiyi ısı enerjisi olarak verirken motor zarar görmezmi ?

bu yöntemi kullanan varsa bilgi verirse sevinirim ...
 
Asenkron motorlar şebekeden ayrıldıktan sonra stator sargılarına uygun değerde dc gerilim uygulanmak suretiyle yapılan frenlemeye dinamik frenleme denir. Stator sargılarına uygulanan dc gerilim statorda düzgün manyetik alan yaratır. Bu sabit alan içinde dönen rotor, stator manyetik alanı ile çekilerek devir sayısı çok çabuk düşer ve kısa zamanda durur. Stator sargıları frenleme süresi boyunca omik etki gösterir ve bu akım motor çalışma akımını geçmemelidir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Asenkron motora dc enjeksiyonla fren yaptırmak için motor nominal akımını geçmezsen motora hiçbirşey olmaz motor akımı 16Amper diyelim motor sargısının omik drenci uygun bir ölçü aleti ile ölçülür direnç değerinin 4ohm olduğunu varsayalım U=IxR formülünden 16x4=64V dc bulunur bu voltaj motor sargısına birşey yapmaz çünkü motor sargısı sürekli 16A dayanmaktadır.Not frenleme anında motor duracağı için motorun kendi pervanesi motoru soğutamayacaktır. frenleme akımı sürekli verilemez verilmek istenirse cebri fanla soğutulması gerekir.
 
dc akımı fazla verdıgınız takdırde anı blokeler olusuyor.sıstemde yuksek atalet varsa :rotor mılı ıle sac paketı arasında kılcal ayrılmalara dıkkat cekiyorum.
 
CELİK-CPU arkadaşımızın söylediği gibi,bu tip frenlemede enerji sürekli olarak verilmez.Frenleme işlemi bittikten sonra,zaman rölesi ile DC bir süre sonra kesilmelidir.
 
motorun omik direncini nasıl ölçeriz motor üçgen bağlı iken ?
 
elbetteki ohm metre ile ;D
iki faz bobini arasındaki değer baz alınır
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,885
Kullanıcılar
449,600
Son üye
psychedelic

Yeni konular

Geri
Üst