Dc bobin devresi

Katılım
22 Ara 2008
Mesajlar
55
Puanları
1
Yaş
44
arkadaşlar merhabalar

işletmemizde asenkron motorların arkalarında elektromekanik fren mevcut yani dc fren bobinleri var, bu bobinlerin dc voltajları için röleli devre kullanıyoruz rölelerin kontak anma akımı fren bobini anma akımından çok çok yüksek. Fakat bu rölelerin kontakları kısa süreler içinde deforme oluyor ( sanırım bobinli devrenin özelliği ) bu olayı çözebilecek bir yöntem varmıdır ?
Devrelerin gereği olarak rölelerden ac geçirip dc ye çevirmemiz mümkün değil. ,
en derin saygılarımla
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Fren bobın uclarına , bobın gerılınıne uygun degerde, DİYOT baglamanız, acma / kapama esnasında meydana gelen arkı önlıyecek ve kontak ömrünüz uzayacakdır. ( 1N4001 veya bunun gibi)
 
arkadaşlar merhabalar

işletmemizde asenkron motorların arkalarında elektromekanik fren mevcut yani dc fren bobinleri var, bu bobinlerin dc voltajları için röleli devre kullanıyoruz rölelerin kontak anma akımı fren bobini anma akımından çok çok yüksek. Fakat bu rölelerin kontakları kısa süreler içinde deforme oluyor ( sanırım bobinli devrenin özelliği ) bu olayı çözebilecek bir yöntem varmıdır ?
Devrelerin gereği olarak rölelerden ac geçirip dc ye çevirmemiz mümkün değil. ,
en derin saygılarımla

Fren bobinleri dc voltajla çalışan elektromıknatıstır.Bobin dc voltaj ile çalıştığı için anahtarlanması biraz zordur.Devre röle yada kontaktör ile anahtarlanıyor ise bobine kaynağa göre ters paralel diyod bağlanmalıdır.Ayrıca dc voltajda arkta uzama olduğu için kontak mesafesi uzun olan röle yada kontaktör kullanılmalıdır.Böyle bir kontaktör yada rölemiz yok ise trifaze kontaktörün kontaklarından + dc voltaj seri olarak dolaştırılır ve kontak mesafesi bu şekilde uzatılır ve arkı kesmek kolay olur.Başka bir çözüm yoluda yaskawa marka reed röleler var onlar kullanılabilir.Yada siemensin orijinal dc kontaktörleri var onlardan kullanabilirsiniz.Bir başka çözüm yoluda kontaktör kontakları üzerine sabit mıknatıs koymaktır.(hoparlör mıknatısı) siemensin şu an üretilmeyen eski dc kontaktörlerin ark hücrelerinin dışında kontaklara paralel sabit mıknatıslar vardı.Bu mıknatısların çalışma prensibi ark bir manyetik alan olduğu için arkı ark hücresine doğru çekerek arkın kopmasını sağlıyordu.Şu an işletmemizde 22 adet vinçte 220v dc fren kullanmaktayız.Anahtarlama elemanı olarak LC1D32M7 telemekanik marka kontaktör kullanmaktayız.trifaze kontaktörün 2 kontağı seri bağlı + voltaj ordan dolaşıyor - tek kontaktan bobine ters paralel 1n4007 diyod bağlı kontaktör arızası sıfır diyebilirim.
Ekteki bağlantı şemasından yararlanabilirsiniz kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

  • DC FREN BOBİNİ DEVRESİ.pdf
    15.9 KB · Görüntüleme: 428
üstatlar çok teşekkür ederim çok işime yaradı
 
peki hocam bu kaynağa göre paralel ters diyodun görevini tam olarak açıklar mısınız ? ayrıca verdiğiniz bilgiler şahane
 
peki hocam bu kaynağa göre paralel ters diyodun görevini tam olarak açıklar mısınız ? ayrıca verdiğiniz bilgiler şahane

Ters paralel diyodun görevi:Bobine dc gerilim uygulandığında gerilimi üzerinde depolar bobinin enerjisi kesildiğinde bobine + olarak verdiğiniz terminal - - olarak verdiğiniz terminal artı olur diyod bu konumda doğru polarmalı olduğundan anot katod arasında akım kısa devre olur ve bobin üzerindeki ters elektro motor kuvvet sıfıra düşer.Diyod olmaz ise ne olur:Bobindeki ters elektro motor kuvvet vermiş olduğunuz gerilimin 3 ile 5 katı arasında yükselir bu gerilim bobinin sipir sayısı ile doğru orantılı olarak artar yükselen gerilim anahtarlama olarak kullanılan röle kontaktör kontaklarında arka neden olur ve kısa sürede bozulmasına neden olur.Bu kötü etkiyi yok etmek için ters paralel diyod kullanılır.
 
Takıldığım bir hususuda konu açılınca burdan sormak istedim celik cpu hocam 24 v dc frenlerde kbpc 3510 köprü diyotları kullanıyordum bir problem meydana gelmiyordu fakat 220 v dc frenlerde kbpc 3510 köprü diyotlarını kullandığımda diyotlar çoğunlukla bozuluyordu girişlerine varistör takmayı denedim tatminkar sonuç alamadım acaba sizin bu konuda öneriniz nedir veya farklı bir diyot markası önerirmisiniz benim kullandığım marka IRF diye marka idi fiyatı 7 euro civarında acaba sorun diyottamı yada başka bir yerde mi cevabınız açıkcası bana yol gösterecek
 
Takıldığım bir hususuda konu açılınca burdan sormak istedim celik cpu hocam 24 v dc frenlerde kbpc 3510 köprü diyotları kullanıyordum bir problem meydana gelmiyordu fakat 220 v dc frenlerde kbpc 3510 köprü diyotlarını kullandığımda diyotlar çoğunlukla bozuluyordu girişlerine varistör takmayı denedim tatminkar sonuç alamadım acaba sizin bu konuda öneriniz nedir veya farklı bir diyot markası önerirmisiniz benim kullandığım marka IRF diye marka idi fiyatı 7 euro civarında acaba sorun diyottamı yada başka bir yerde mi cevabınız açıkcası bana yol gösterecek

Fuat Bey kpbc3510 köprü diyodlar 35A 1000v olarak satılır.220 V dc gerilimin pick up pratikte 2.82 yaklaşık 3 alınır.220/0.707x3=933V diyod üzerinde gerilim oluşur ters tepe gerilimi 230/0.707x3=975V diyod üzerinde gerilim oluşur.Köprü diyod yeterlidir eğer akımınız 35A üzerinde değilse köprü diyodu bir soğutucu üzerine monte edin monte etmeden önce ısı transfer sıvısı sürün beyaz krem şeklinde.Yaptığımız bu işlem diyodu akımdan korumak içindi şimdi aşırı gerilimden köprü diyodu korumak için fren bobinimize ters paralel 6A 1000v diyod bağlıyoruz ters emk önlemek için ve köprü diyod arızamız tarih oluyor.Bilgi olarak eğer köprü diyod arızalandığında açık devre oluyorsa akımdan arızalanmıştır.Kısa devre olmuşsa gerilimden bozulmuştur.Saygılar kolay gelsin.
 
Fren bobinleri dc voltajla çalışan elektromıknatıstır.Bobin dc voltaj ile çalıştığı için anahtarlanması biraz zordur.Devre röle yada kontaktör ile anahtarlanıyor ise bobine kaynağa göre ters paralel diyod bağlanmalıdır.Ayrıca dc voltajda arkta uzama olduğu için kontak mesafesi uzun olan röle yada kontaktör kullanılmalıdır.Böyle bir kontaktör yada rölemiz yok ise trifaze kontaktörün kontaklarından + dc voltaj seri olarak dolaştırılır ve kontak mesafesi bu şekilde uzatılır ve arkı kesmek kolay olur.Başka bir çözüm yoluda yaskawa marka reed röleler var onlar kullanılabilir.Yada siemensin orijinal dc kontaktörleri var onlardan kullanabilirsiniz.Bir başka çözüm yoluda kontaktör kontakları üzerine sabit mıknatıs koymaktır.(hoparlör mıknatısı) siemensin şu an üretilmeyen eski dc kontaktörlerin ark hücrelerinin dışında kontaklara paralel sabit mıknatıslar vardı.Bu mıknatısların çalışma prensibi ark bir manyetik alan olduğu için arkı ark hücresine doğru çekerek arkın kopmasını sağlıyordu.Şu an işletmemizde 22 adet vinçte 220v dc fren kullanmaktayız.Anahtarlama elemanı olarak LC1D32M7 telemekanik marka kontaktör kullanmaktayız.trifaze kontaktörün 2 kontağı seri bağlı + voltaj ordan dolaşıyor - tek kontaktan bobine ters paralel 1n4007 diyod bağlı kontaktör arızası sıfır diyebilirim.
Ekteki bağlantı şemasından yararlanabilirsiniz kolay gelsin.

.Böyle bir kontaktör yada rölemiz yok ise trifaze kontaktörün kontaklarından + dc voltaj seri olarak dolaştırılır ve kontak mesafesi bu şekilde uzatılır ve arkı kesmek kolay olur.


iyi günler şu kısmı anlayamadım biraz daha bilgi verirmisiniz. bizde de benzer sorunlar ve kontaktör ömrünü artırmak için çözüm arıyoruz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,548
Kullanıcılar
449,913
Son üye
Sadullahfahri

Yeni konular

Geri
Üst