Dalgıç pompalarda paslanmaz civataların erimesi olayı

nightmares

Üye
Katılım
12 Eki 2019
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
25
Konum
İstanbul
Merhaba herkese ,
Dalgıç pompa üreten bir firmada elektrik teknikerliği yapmaktayım bir konuda fikir yardımına ihtiyacım var.
Rotorun miline vidalı ve asenkron motorun statörün döküm kovanına bağlı paslanmaz vidaların başında ve pullarda erimeler meydana gelip dalgıç pompayı etkiliyor.
220 volt ile çalışıp 4.2 amper çeken bu motorun paslanmaz vidalarında meydana gelen bu erimenin manyetik alandan dolayı olduğunu düşünmekteyim farklı bir sebep bulamıyorum.
manyetik alanın yüksekliğinin akım ile doğru orantılı olduğu hakkında bir bilgim var.
Bu konuda neden erime meydana geldiği ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum.
manyetik alandan olduğunu varsayarsak bunu ne ne gibi testlerle açıklayıp önüne geçebilirim.
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sudakı kımyasal maddler sebep oluyor dıye düşünüyorum, Kuyunun ıyı havalandırılması bır yerde azda olsa koruyucu olabilir.
teşekkürler zeybek bey
ama şöyle bir durum var ki dalgıç pompanın plastik kısımına montajlı paslanmaz civatalarda herhangi bir erime meydana gelmiyor
 
Benimde başıma gelmişti dalgıç pompanın vidaları hatta kablosu bile üç ay geçmeden iflas ediyordu. Dalgıcın yanına 10 luk demir, bakır topraklama çubuğu ve galvaniz şerit salladım. Bakır çubuk yeşil 10 luk demir kırmızı 5 lik çivi gibi, şeritte kağıt gibi ve rengide acayıp olmuştu. Suyun kokusundan aklıma asitli olduğu geldi. Motoru temiz suda çalıştırdık 6 ay geçti hiç bir tepkime ve renk değişimi olmadı. Asitli olmasınıda demir çubuğun erimesinden anladık. Asitte çalışan arkadaş söylemişti.
 
Benimde başıma gelmişti dalgıç pompanın vidaları hatta kablosu bile üç ay geçmeden iflas ediyordu. Dalgıcın yanına 10 luk demir, bakır topraklama çubuğu ve galvaniz şerit salladım. Bakır çubuk yeşil 10 luk demir kırmızı 5 lik çivi gibi, şeritte kağıt gibi ve rengide acayıp olmuştu. Suyun kokusundan aklıma asitli olduğu geldi. Motoru temiz suda çalıştırdık 6 ay geçti hiç bir tepkime ve renk değişimi olmadı. Asitli olmasınıda demir çubuğun erimesinden anladık. Asitte çalışan arkadaş söylemişti.
Bunun üzerine duracağım çalışma alanlarıyla ilgili bir araştırmam olacak ama yinede aklımı kurcalayan şu motorun rotoruna ve döküm kısmına temas eden civatalar erirken asit gibi bir şeyden etkilenip plastik kısmına temas eden kısımlar erimiy
Bu düşünce beni sürekli asenkron motordan kaynaklanıyor düşüncesi veriyor ama içinden çıkamadım
 
Plastikten plastiğe fark var, sülfürik asit bile aküde plastik kapta! Diğer yönü erime için ısınma (indiksiyon) veya sürtünme gerekir ve düşük derecelerde gerçekleşmeyecektir, bu da yakın başka noktalarda kendini belli edecektir. Bir test düzeneği aynı ortamı kurmanız maddi olarak zorlar mı? Mümkünse soruna ait resimler ekleyin.
 
Bu durumun neden kaynaklanabilceği hakkında bir fikriniz var mı.


2,2-18,5-160 kw onlarca pompa çalıştırdım.
Böyle sorun ne yaşadım ne duydum.Su ka-
litesi dışında bir ihtimal akla gelmiyor.Önce-
likle,su analizi yaptırın.Pompaları,başka ku-
yulardada çalıştırmayı düşünün.Daha basi-
di,ucuz yollu başka marka bir pompayı,ken-
di kuyunuzda çalıştırmayı deneyin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,135
Mesajlar
915,326
Kullanıcılar
449,856
Son üye
teslasarmali

Yeni konular

Geri
Üst