Chiller yüksek basınç

Basinc transmiteri ile pid yapılıp bu sorunun önüne gecilebilir diye dusunuyorum
Merhaba Eren Bey. Biraz daha ayrıntılı bilgi verebilirmisiniz ?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kompresör motorlarına sürücü takılıp sürücünün analog girişine basinc transmiteri takılıp basınca gore motor hızı otomatii ayarlanır biraz maliyetli olur ancak sorunu çözer
 
Selamlar,
Bence öncelikli neden ilişkisi bulunmalı. Şimdiye kadar olmayan bir arıza neden peydah oldu?
Kompresör çalışır çalışmaz neden 20 Barg'yi geçiyor?
Kondanser hava soğutmalı ise hava akımı normal mi?
Fanların tamamı aktif mi?
Su soğutmalı ise kondanser, su sıcaklık girişi normal mi?
Debi ve su fark basıncı kabul edilebilir seviyede mi?

Eksik bilgi, yerinde olmayan teşhis demek.
Önce bilgileri tam olarak iletmelisiniz.

Chiller kondanseri hava soğutmalı mı, su soğutmalı mı?
Hava soğutmalı ise kondanserin durumu, ısı çıkışı için yeterli hava akımına müsait mi?
Su soğutmalı ise, su giriş sıcaklıkları, su debisi, fark basınçları gibi bilgiler olağan mı?
Eğer servis hava akışının yeterli olmadığı, atış havasının by-pass olduğunu söylüyor ise kondansere giren hava sıcaklığı kaç derece?
Yüksek basınca çıkma ve hata ile durma arasında yüksek basınç grafiği nasıl seyrediyor. Hızlı bir yükseliş mi söz konusu yoksa belli bir zaman sonra mı hata alıyorsunuz?
Hata aldığınızda chiller suyu giriş sıcaklığı ve debisi konusunda net bilgilere sahip misiniz?


Yani söylemek istediğim, soğutma sistemi bir çok dinamik barındırır. Tek bir noktadan bakarak teşhis koymak, hatanın düzeltilmesi sürecini uzatır. Bu ayrıca zaman ve para kaybı demektir.

Daha fazla bilgi, daha net teşhis demektir.

Not: R407C gazı kullanımı, sektörün başına gelmiş en kötü olaydır bence. Farklı özgül ağırlıkları, farklı moleküler yapısı ve farklı oranları olan 3 ayrı floron gazdan oluşturulmuştur. Sıvı fazdan kaçan gaz sistemde majör etkiler oluşturmasa da, gaz fazında ki kaçaklar karışımın oranını doğrudan değiştirmektedir. Dolayısı ile bu gaz ile çalışan sistemlerde cihazın gaz şarjı / kaçak geçmişini de bilmek gerekir. Muhalif durumda ise sistemde ki gazın toplanarak, vakum ve gaz şarjının yenilenmesi önerilir.
 
Selamlar,
Bence öncelikli neden ilişkisi bulunmalı. Şimdiye kadar olmayan bir arıza neden peydah oldu?
Kompresör çalışır çalışmaz neden 20 Barg'yi geçiyor?
Kondanser hava soğutmalı ise hava akımı normal mi?
Fanların tamamı aktif mi?
Su soğutmalı ise kondanser, su sıcaklık girişi normal mi?
Debi ve su fark basıncı kabul edilebilir seviyede mi?

Eksik bilgi, yerinde olmayan teşhis demek.
Önce bilgileri tam olarak iletmelisiniz.

Chiller kondanseri hava soğutmalı mı, su soğutmalı mı?
Hava soğutmalı ise kondanserin durumu, ısı çıkışı için yeterli hava akımına müsait mi?
Su soğutmalı ise, su giriş sıcaklıkları, su debisi, fark basınçları gibi bilgiler olağan mı?
Eğer servis hava akışının yeterli olmadığı, atış havasının by-pass olduğunu söylüyor ise kondansere giren hava sıcaklığı kaç derece?
Yüksek basınca çıkma ve hata ile durma arasında yüksek basınç grafiği nasıl seyrediyor. Hızlı bir yükseliş mi söz konusu yoksa belli bir zaman sonra mı hata alıyorsunuz?
Hata aldığınızda chiller suyu giriş sıcaklığı ve debisi konusunda net bilgilere sahip misiniz?


Yani söylemek istediğim, soğutma sistemi bir çok dinamik barındırır. Tek bir noktadan bakarak teşhis koymak, hatanın düzeltilmesi sürecini uzatır. Bu ayrıca zaman ve para kaybı demektir.

Daha fazla bilgi, daha net teşhis demektir.

Not: R407C gazı kullanımı, sektörün başına gelmiş en kötü olaydır bence. Farklı özgül ağırlıkları, farklı moleküler yapısı ve farklı oranları olan 3 ayrı floron gazdan oluşturulmuştur. Sıvı fazdan kaçan gaz sistemde majör etkiler oluşturmasa da, gaz fazında ki kaçaklar karışımın oranını doğrudan değiştirmektedir. Dolayısı ile bu gaz ile çalışan sistemlerde cihazın gaz şarjı / kaçak geçmişini de bilmek gerekir. Muhalif durumda ise sistemde ki gazın toplanarak, vakum ve gaz şarjının yenilenmesi önerilir.
Merhaba.
Chiller kurulduğundan beri aynı sıkıntı var. Fakat hemen yanında aynı model ikinci bir chiller olduğu için üstelemedik. Kurulum esnasında yer tespitini yapan servis kurulumdan sonra yeri uygun değil dedi. chillerin taşınması aşırı bir maliyet çıkardığı için müdahale etmedik. Kondenser hava soğutmalı ve 12 adet fan bulunmakta fanlar faal. Belki fanların bir kaçı ters dönüyor diye kontrol ettim fakat hepsi doğru yöne doğru dönüyor. İşin ilginç tarafı faal halde bulunan chiller sıkıntı yaratan chillerin yaklaşık 3-4 metre yanında. İkiside aynı şartlarda çalışıyor. Faal chilleri diğer chilleri etkileyebilir düşüncesiyle kapatarak arıcalı chillerde sadece bir kompresörü gece vakti dış ortam sıcaklığı 17-18 derecede iken çalıştırdık netice aynı. Kompresör normal çalıyorken çıkış basıncı 15-16 barı gösterirken birkaç saniye içinde basınç yavaş yavaş artarak 20 barı gecerek yüksek basınç hatası veriyor. Geçen sene sistemdeki gaz tamamiyle boşaltılıp vakumlama yapıldıktan sonra yeni gaz şarj edildi. Aklıma takılan esas konu hemen yanıbaşındaki aynı ortamda sıkıntısız çalışırken . Diğerinin sıkıntı yaratması.
 
Merhabalar

Öncelikle sorunu tam anlaya bilmem için sahanın resmi gerek yanındaki cihaz çalışmasa bile bu arızayı verebilir çünkü konderser havası by pass yapıyor olabilir.

Vidalı kompresörler kapasite kontrol olduğundan direk yüksek basınça geçmez

Bana şu bilgiler gerek
Cihaz %100 iken

Kapasiteye göre çalışma basınçı
Kondenser emiş sıcaklıgı
Kondenser fanın atışındaki çıkış sıcaklıgı
Su giriş ve çıkış sıcaklıgı
Kompresör akımı
Ekrandan expansion pozisyonu

Bu bilgileri verin sorunu söyleyim
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,657
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst