Calaskal kumanda arızası

Muhip

Üye
Katılım
11 Tem 2008
Mesajlar
195
Puanları
1
Bugün karşılaştığmız fakat tam nedenini anlayamadığım bir arıza hakkında tecrübeli arkadaşların fikrini almak istedim

Calaskalda 3 motor var.Ön aşağı yukarı motoru,arka aşağı yukarı motoru,ileri geri motoru.Normal ve hızlı devirde çalışıyorlar,çift sargılı motorlar.

.Calaskal üzerindeki panoda 10 kontaktör var burdan aşağıya 3 mt'lik kabloyla kumanda butonu iniyor aşağıya.Bu pano içinde 2 faz 24v Dc ye çevriliyor ayrı sigortası var. Monoray içindeki baralardan enerji alıyor.

İleri veya geri butonuna basar basmaz trifaze sigorta atıyor.Arka monorayda da w otomat atıyor.(iki kısım monoray var öndeki bara motor koruma şalterinin çıkışından,arkadaki trifaze w-otomat üzerinden beslenmiş ) Aşağı yukarı motorları çalışıyor.

Benim kafama takılan 24v dc gelen kumanda butonundan nasıl 380 kısa devre oluyorda sigorta atıyor.Kumanda buton kablosunu değiştik düzeldi.Aynı kabloyu başka yerde denedik yine sigorta attırdı.Kobloyu ölçtük bi arıza belirtisi bulamadık.Kısa devre olsa kendi kendine çalışır.
Devir yönü değişimde faz çakışması mı oluyo acaba diyeceğim kontak kilitlemesi var,yeni buton kumanda kablosu takınca da olurdu.
Kısaca 24v dc kumanda buton kablosu kendi 24 sigortasını attırmıyorda 380 ni nasıl attırmış olabilir ?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sn.Muhip

Bahsettiğiniz arızanın birden fazla sebebi olabilir verdiğiniz bilgilere göre (elimizde proje olmadığından) bir arıza analizi yapalım.

Tahminime göre;

1) Bazı vinç kumanda buton gruplarının içinde kendi mekanik emniyetleri olur yani;faz çakışmasını engellemek için yukarı ve aşağı butonlarına aynı anda basamazsınız bu yüzden bazı firmalar bu mekanik koruma olduğu için elektriksel bir koruma kontağı kullanmaz sizinde kablonuzda bir kısa devre söz konusuysa bu mekanik koruma devre dışı kalır.

2) 1. ve 2. yük tamburlarınızda elektriksel frenleme yada eldro fren sistemi kullanılıyor ise ve bunlarında kumandası kumanda butonundan geliyorsa frenleme kumandasındaki kopuk bir kablo fren açmadan motorun çalışmasına sebep olur bu sebeplede motorun aşırı akım çekmesi yalnış sigorta seçimleride bu işin içine girince ana şalterin açmasına sebep olabilir.

Buna benzer senaryolar çoğaltılabilir ben çalıştığım işletmedeki tüm vinç panolarını yaşadığım tecrübeler ışığında revize ettim.

Örneğin ne olursa olsun tüm yön ve vites kontaktörlerinde elektriksel emniyen kontağı kullandım , eldro(fren) kontaktörünün kumandasını daima yön kontaktörünün yardımcı kontağından verdim ve sizin başınıza gelen arızaların kaynağını bulabilmek için vinçlerin güç ve kumanda devrelerinin birbirinden bağımsız olarak çalışmasını sağladım güç devresinin beslemesini kapatıp kumandanın çalışmasını izlemek için.


Umarım faydalı olmuştur.
Kolay Gelsin...
Saygılarımla...
 
Sayın muhip;
siz ileri veya geri butonunuza bastığınızda,kontaktör çeker.Sorun kontaktörden sonra ise,3 fazlı sigortanın atması normaldir.Yani 24 voltluk kablo,ya da buton sisteminiz değil de,motorunuz sigortayı attırıyor.
Muhtemel 2 arıza var.
1- mekanik arıza; ileri geri motoru ya da varsa redüktör sistemi kilitlenmiş veya fren açmıyor( genelde bu hemen sigortaları attırmaz)
2-elektriksel arıza( motor yandı,kavruldu ya da kontaktörden sonraki kablolardan birisi hasarlanıp,gövdeye ya da diğer faza deyiyor)
Ben olsam öncelikle,ileri geri kontaktörlerini kontrol ederdim.Birisi yapışmış mı diye.Mümkünse motorun güç sigortasını indirir ve butona basardım( kumanda devresinde elektrik olmalı)Kontaktörler çekiyorsa,sorunun kontaktörden sonrasında olduğuna emin olurdum.
daha sonra,bir şekilde freni açtırıp,motor pervanesini manuel olarak çevirirdim.Eğer manuel olarak vinç ileri geri gidiyorsa,mekanik sıkışıklık olmadığını anlardım.Ve tabii motoru önce ohmmetre ile,sonra da varsa megger ile test ederdim.
Bu arada fren bobinini ölçmeyi de ihmal etmemek lazım.Kolay gelsin...
 
Son düzenleme:
Sn Muhip

Sisteminizdeki 24 voltluk kumandaların besleme sigortaları atmadığına göre 24 volt ile beslenen rölelerin kumanda ettiği kontaktörlerde herhangi bir yapışma söz konusu olabilir.

Faz çakışması mı acaba diye sorunuzun yanıtı ise sanıyorum evet. Diğer arkadaşların da dediği gibi çalışamayan tüm ekipmanlarının tek tek kontrolünü yaparak adım adım çalıştırmanızda fayda var diye düşünüyorum.
 
www.dewinch.com

arkadaşım motorlar cift sarım motor diyorsun büyük ihtimallede 700 /1400 devir motordur vinc bu motorlarda diyotu bozar diyot sa tümdevreyi keser diyotu deyiştir aama ilerdee bu sıkıntıyı genede yaşarsın
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,250
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst