Hayır araç motorunda değil. Kendi tasarlayacagim motorda kullanacağım. Araç motorları sanırsam en gelişmişi 10 bin veya 12 bin deviri gecemiyor. Benimde aklıma sürekli geliyor bu neden gecemiyor. Piston üst ölü nokta ve alt ölü nokta mesafesi kısa olması gerekir. Haliyle krank milinide o mesafeye göre işlemek gerekir. Ancak bunu sadece ben istemiyorum motor firmaları çoktan denemiş yapmıştır. En yuksek devir işin Bugatti veya başka marka dediğimiz şekilde veya benzer bir sistem yapmıştır. Pistonlu motorlarda buji ateşleme sıklığı önemli değildir zaten atıyorum bir motor da bujinin ateşleme sıklığını 2 katına çıkarırsak piston üst ölü noktada (sıkışma da) ateşleme yapar ve alt ölü noktaya gelince yine yapar ama alt ölü noktada yapsa ne yapmasa ne sonuçta benzin üst noktada ateslenir. Bu yüzden buji sıklığını 2 katına çıkarmaya gerek yoktur. Bu dengede dir üst ölü noktaya gelince ateşleme yapar.
Bu yüzden piston ve kranktan kurtulmak istiyorum. Aklımda bir proje var ama hayırlısı. Çizimleri yapıyorum.