Buji Ateşleme

Mavi kabloyu sok. Sistemin elektrigini ver. Ardindan mavi kabloyu soktugun yere dokundur cek, dokundur cek.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bilen yokmu efendiler kaç kez ateşleme yapılır
Az sakin olun yahu....

Önce temel bir bilgiyi vereyim. İçten yanmalılarda ateşleme zamanında buji çakması 1 sefer olacak diye bir kaide yok. Bu eski motorlarda (distribitör-endiksiyon bobini) olan bir sistemdi.Yeni nesil motorlarda birden fazla ateşleme yapılıyor zaten. Bu motor tasarımı ile ilgili bir durum. Üretici tasarım tercihine göre ayarlar bunu.

Bujiyi teknik olarak istediğiniz kadar çaktırmanız mümkün.Bunun için bujinin atlama voltajını artık saniyede kaç defa besleyecek bir altyapıya ihtiyacınız var.Hem voltajı yükselteceksiniz hemde kaç defa çaktıracaksanız onu anahtarlıyacaksınız. Burdaki sınır ark için gereken zaman.Yani kıvılcımın tırnaklar arasında atlaması bir zaman gerektiriyor.Eğer bu sunuru geçerseniz sürekli bir ark atlaması elde edilir teorikte. (pratikte hiç denemedim yapanıda görmediğim için ancak teorik olarak yazıyorum)

Lakin anlamadığm şu.Bunu nerede kullanacaksınız? Sakın aracımın motoru için demeyin...??
 
Hayır araç motorunda değil. Kendi tasarlayacagim motorda kullanacağım. Araç motorları sanırsam en gelişmişi 10 bin veya 12 bin deviri gecemiyor. Benimde aklıma sürekli geliyor bu neden gecemiyor. Piston üst ölü nokta ve alt ölü nokta mesafesi kısa olması gerekir. Haliyle krank milinide o mesafeye göre işlemek gerekir. Ancak bunu sadece ben istemiyorum motor firmaları çoktan denemiş yapmıştır. En yuksek devir işin Bugatti veya başka marka dediğimiz şekilde veya benzer bir sistem yapmıştır. Pistonlu motorlarda buji ateşleme sıklığı önemli değildir zaten atıyorum bir motor da bujinin ateşleme sıklığını 2 katına çıkarırsak piston üst ölü noktada (sıkışma da) ateşleme yapar ve alt ölü noktaya gelince yine yapar ama alt ölü noktada yapsa ne yapmasa ne sonuçta benzin üst noktada ateslenir. Bu yüzden buji sıklığını 2 katına çıkarmaya gerek yoktur. Bu dengede dir üst ölü noktaya gelince ateşleme yapar.
Bu yüzden piston ve kranktan kurtulmak istiyorum. Aklımda bir proje var ama hayırlısı. Çizimleri yapıyorum.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,178
Mesajlar
915,645
Kullanıcılar
449,939
Son üye
sorunsuzşofben

Yeni konular

Geri
Üst