Motorunuzun data sheet'inde 220 volt 50 Hz. yazdığı için tek fazlı bir üniversal(Seri) motora benziyor.Ancak akım verip çalıştırmadan önce avometreyi direnç kısmına getirip bazı ön testleri yapmanız,motor emniyeti açısından iyi olacaktır.Önce kırmızı ve beyaz kabloları, avometrenin direnç bölümüyle ölçüp belirli bir omaj değerini okursanız, faz ve nötr(Yani 220 volt ac.) buradan verilecektir.Eğer bu noktalarda belirli bir değer okunmuyorsa, bu defa kırmızı ve siyah kablolar arasında tekrar başka bir ölçüm yapın.Bu noktalardan, eğer bir omaj değeri(100-150 ohm gibi) okunuyorsa faz ve nötürün(220 volt ac.nin) bu kablolardan verileceğini söyleyebiliriz,diğer boşta kalacak siyah veya beyaz kablonun toprak(Emniyet) hattı için ayrılmış olduğunu görmüş olacaksınız.
Yani 3 ayrı kablodan yalnızca iki adet kablodan(Kırmızı-siyah veya kırmızı-beyaz olandan)220 volt ac. 50 hz.'lik şebeke akımı verilecek, diğer boşta kalacak olan kablo ucu, makina veya sistemin şase(Toprak=emniyet) hattına (Sarı-yeşil kabloya) bir kaçak durumunda sistemi riskten korumak için irtibatlandırılmış olacaktır.Bağlantı şeması elinizde olmadığından dolayı, ölçüm yapmadan deneme-yanılma yoluyla şebeke akımını motora direkt olarak uygulamayın,motor zarar görebilir.Ölçüm neticesi seri motorun akım hattını,okuyacağınız makul bir direnç değeriyle(100-150 ohm gibi) doğru şekilde tespit etmiş olacaksınız.Kolay gelsin.