Bozuk klima

Söylediğim gibi ilk yapilmasi gereken sargi omajlarini olcu aleti ile ölçmek bize fikir verecektir. Elinizde multimetre olcu aleti var ise fanin kablolarini devreden ayirip ölçebiliriz.
multimetre buldum direnci mi ölçülüyordu:rolleyes:
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
multimetre buldum direnci mi ölçülüyordu:rolleyes:

Evet. Olcu aletini 200 ohm kademesinde fandan gelen 3 kabloyu birbiri arasinda alternatifli olcmeniz gerekiyor.

Ornek verirsem,

Siyah -mavi - kirmizi kablo olsun.

Siyah mavi arasi 25 ohm
Mavi kirmizi arqsi 12 ohm
Siyah kirmizi arasi 37 ohm ( 25 + 12 = 37 ohm )

Gibi bir omaj okumaniz lazim. Degerleri kafadan salladım ama ana sargi ve yardimci sargi birbirine iki seri seklindedir. Iki ayri omaj okuyup seri bobinin iki ucundanda toplam omaji gormelisiniz.

Kolay gelsin.
 
tamam mantıgını anladım çok açıklayıcı oldun şimdi bakıcam
ölçtüm hiçbir deger göstermiyor :oops:
 
Son düzenleme:
tamam mantıgını anladım çok açıklayıcı oldun şimdi bakıcam
ölçtüm hiçbir deger göstermiyor :oops:

Dogru kademede olcum yaptiysaniz ve omaj okumuyorsaniz o motor sargidi ya yanik yada icinde kopuk var.

Motoru sökme sansiniz var mi? Sargı rengi kokusu yanikmi kopukmu var belli eder.
 
söktüm hepsini açtım ne yanık ne koku yok kopma durumu oldugunu sanmıyorum korucu bir kılıfta kopabilirmi
 
Evet. Olcu aletini 200 ohm kademesinde fandan gelen 3 kabloyu birbiri arasinda alternatifli olcmeniz gerekiyor.

Ornek verirsem,

Siyah -mavi - kirmizi kablo olsun.

Siyah mavi arasi 25 ohm
Mavi kirmizi arqsi 12 ohm
Siyah kirmizi arasi 37 ohm ( 25 + 12 = 37 ohm )

Gibi bir omaj okumaniz lazim. Degerleri kafadan salladım ama ana sargi ve yardimci sargi birbirine iki seri seklindedir. Iki ayri omaj okuyup seri bobinin iki ucundanda toplam omaji gormelisiniz.

Kolay gelsin.
Yukarıda anlatılanlara ilave olarak sargı uçları ile şase arasını da kontrol etmeyi ihmal etmeyin.
:confused:tmm
haklısın kopukmuş :oops:
fotosunu .çekmek için aldım elime şimdi fark ettimm
Kopuk uçları birleştirip yalıtın iyi haberleri bekliyoruz.
 
birkaç gündür kıştan kalmış klimaları tamir ediyorum bir tanesinin motorunda problem var ama sargıda herhangi bir yanma yok yanık bir durum gözükmiyor motorun çalışmamasının sebebini nasıl anlayabilirim
-mrb klima kac btu o konuda bilgilendirirmisiniz
Klima kompresörü kontrol eden kapasitör mevcut 35 ohm 50 ohm o malzemeden kaynakli olabilir
 

Forum istatistikleri

Konular
128,171
Mesajlar
915,626
Kullanıcılar
449,935
Son üye
mehmetenessunger

Yeni konular

Geri
Üst