Boy kesme hatasi

HAL

Üye
Katılım
6 Ağu 2008
Mesajlar
140
Puanları
1
Yaş
48
Merhabalar
Ss2 ile enkoderden boy okuyup sac kesiyorum.enkoder 1000 pals.tekerlegin cevresi 2560geliyor.yani 1000 palste 25.60mm gidiyor.ama sacta 2580 ile 2585 arasi degusken cikiyir.
Normal frenli motor var.ben boyun hep ayni surdugunu goruyorum .30.0 git dedigimde gidilen mesafe hep 30.1 oluyir ama sac hep 0.5 mm+- degisken cikiyor.
Hizimiz oldikca yavas okumayida cok rahat yapiyordur.
Sizce neden boyle degisken cikiyirdur.
Kaciriyor dedim enkoderi cok guzel baskiladim saca iyice öpusuyor.
Daha once basina gelen mutlaka vardir yada ayni uygulamayi yapan
Ornek bir program yada neden yaptihina dair fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim
 
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
Enkoduru saca deyil motora baglayip ordan ayarlayin sorun enkoder olcuyu tamamlayip cikisa gittiginde motor firen edene kadar arada zaman geciyor olmasi zaten olculer hep fazla cikmis buda okumanin motordan olmasi gerektigini gosteriyor
 
Ama akma olsa gidilen mesafede uzar ..mesafeyi saci kesince sifirliyirum.oradan gidilen mesafe hep sadece onda 1 oynuyor ama sacta +- 0.5 e kadar oynama oluyor.
 
Motor hemen duramıyordur. Frenli dahi olsa servo gibi zınk diye durmuyorsa kaçırma olur.
Enkoderi sacada motorada bağlasan sonuç değişmeyecek.

Gidilen mesafedeki oynama sabitse programı ona göre yazın hata payını verdiğiniz gerçek değerden düşerek gereken değeri buldurun.
Ama gidilen mesafe hep sabitken buna ragmen kesimin değişken olması bana ilginç geldi. Kesme işini yapan testere giyotin her neyse, onda kesme ekseni ile ilgili bir oynama olabilirmi?
 
HAL Merhabalar;
Yukarda arkadaşların tavsiyesine ek olarak belki gözden kaçmıştır;
Eğer fren balatası 220 volt ac ise normal frenli motorda fren enerjisini kesip motoru durdururken ac enerjiyi değilde fren içinde DC diyot vardır buradan diyot çıkışındaki artı ucu kesin (motor kontaktörü açık ucu vasıtasıyla) diyot üzerindeki biriken dc kaçırmalara neden olur.
Plc de encoder değerini karşılaştırırken high speed karşılaştırma komutları kullanın ve karşılaştırma sonrasında muhakkak interrupt üzerinden çıkış yapın ki plc cycle sürecininden kaynaklanan gecikmelerden kurtulursunuz.
Kolay Gelsin
 
tesekkur edıyorum cevaplarınız ıcın bugun hepsını yapıp sonucları sızlerle paylasacagım
 
Arkadaslar cevap gec oldu kusura bakmayin.
Sonuc olarak parca degisken cikiyor.enkoderi 1000 palsten 5000 e cikarttim surucu ile yavaslama yapiyorum freni diyot cikisindan ac kapa yapiyorum ama gidilen olcu hep ayni iken +-0.1 oynarken parca hep +-0.5 degisiyor.hep ayni boyda parca cikmiyor.mekanigi yapanlar sorun yaxilimda diyorlar.enkoderin baskisini cogalttim hizi cok dusurdum hep farkli farkli kesiyor.
Ornek bir yazilim veya baska bir fikri olan lutfen paylassin
 
Merhaba hal
Hızlı sayıcı karşılaştırma İnterupt üzrinden çıkış almayı denediniz mi,programın ilgili kısmını paylaşırsanız daha rahat görülebilir.

Kolay Gelsin
 
Sacı ilerletirken sonlara yaklaştığınızda motoru rampalı olarak yavaşlatarak durdurmayı deneyin. Bir de aklıma gelen normal trifaz ac motorla bu işte çok hassasiyet alamayabilirsiniz. Belki de bir servo motor kullanmanız daha uygun olacaktır.
 
@mmtkaya1 arkadaşın dediği gibi Hızlı sayıcı karşılaştırma ile Harici interrupt kullanırak işlemlerinizi yaparsanız daha doğru sonuçlar alırsınız.

 

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,963
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst