Araştırmacı2
Üye
- Katılım
- 25 Şub 2018
- Mesajlar
- 244
- Puanları
- 1
- Yaş
- 41
Asenkron motorlarda rotor ile stator arasındaki hava aralığı arttıkça boşta çalışma akımı neden artar?
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorumAsenkron motorlarda rotor ile stator arasındaki hava aralığı arttıkça boşta çalışma akımı neden artar?
AnlayamadımManyetik direncin artması değil midir?
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorumAnlayamadım
Peki ustam benim çok bomba bir sorum var . Döviz kuru yükselince akaryakıt fiyatları artar ama döviz kuru düşünce akaryakıt fiyatları niye düşmez Teorik bir açıklama bekliyorum Hava aralığı açılınca kapanmıyor muAC motorları çoğunlukla birer transformatör olarak düşünebiliriz.
Her transformatörün de bir manyetik akı çekirdeği ve yapısal olarak bu çekirdeğin bir hava boşluğu bulunabilmektedir.
Bu hava boşluğunun belli bir oranda ve şekilde olması gerekmektedir. Eğer olması gerektiğinden daha büyük olursa, manyetik akılar bu açıklıktan havaya gideceklerdir.
Havaya yayılan bu manyetik alan kullanılamayacağı için karşımıza kayıp unsuru olarak çıkmaktadır.
İşte bu kayıplar teknikte DEMİR KAYIPLARI olarak adlandırılmaktadır. Bu kayıpların karşılanabilmesi için, primer tarafından (Motorlarda STATOR) bir miktar akım daha çekilecektir. Çekilen akımın miktarı, kayıp manyetik akı miktarı ile doğru orantılıdır.