Boşta çalışma akımı

Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
244
Puanları
1
Yaş
41
Asenkron motorlarda rotor ile stator arasındaki hava aralığı arttıkça boşta çalışma akımı neden artar?
 
AC motorları çoğunlukla birer transformatör olarak düşünebiliriz.
Her transformatörün de bir manyetik akı çekirdeği ve yapısal olarak bu çekirdeğin bir hava boşluğu bulunabilmektedir.
Bu hava boşluğunun belli bir oranda ve şekilde olması gerekmektedir. Eğer olması gerektiğinden daha büyük olursa, manyetik akılar bu açıklıktan havaya gideceklerdir.
Havaya yayılan bu manyetik alan kullanılamayacağı için karşımıza kayıp unsuru olarak çıkmaktadır.
İşte bu kayıplar teknikte DEMİR KAYIPLARI olarak adlandırılmaktadır. Bu kayıpların karşılanabilmesi için, primer tarafından (Motorlarda STATOR) bir miktar akım daha çekilecektir. Çekilen akımın miktarı, kayıp manyetik akı miktarı ile doğru orantılıdır.
 
AC motorları çoğunlukla birer transformatör olarak düşünebiliriz.
Her transformatörün de bir manyetik akı çekirdeği ve yapısal olarak bu çekirdeğin bir hava boşluğu bulunabilmektedir.
Bu hava boşluğunun belli bir oranda ve şekilde olması gerekmektedir. Eğer olması gerektiğinden daha büyük olursa, manyetik akılar bu açıklıktan havaya gideceklerdir.
Havaya yayılan bu manyetik alan kullanılamayacağı için karşımıza kayıp unsuru olarak çıkmaktadır.
İşte bu kayıplar teknikte DEMİR KAYIPLARI olarak adlandırılmaktadır. Bu kayıpların karşılanabilmesi için, primer tarafından (Motorlarda STATOR) bir miktar akım daha çekilecektir. Çekilen akımın miktarı, kayıp manyetik akı miktarı ile doğru orantılıdır.
Peki ustam benim çok bomba bir sorum var . Döviz kuru yükselince akaryakıt fiyatları artar ama döviz kuru düşünce akaryakıt fiyatları niye düşmez :) Teorik bir açıklama bekliyorum :) Hava aralığı açılınca kapanmıyor mu :)
 
Statör ve rotor silisli saç birbirine ne kadar yakın olursa ns-ns kutuplar oluşması daha iyi olur
 

Forum istatistikleri

Konular
130,342
Mesajlar
936,015
Kullanıcılar
453,638
Son üye
tırcı7106

Yeni konular

Geri
Üst