Boşta çalışma akımı

Konusu 'Elektrik Motorları' forumundadır ve Araştırmacı2 tarafından 1 Nisan 2018 başlatılmıştır.


  1. Araştırmacı2

    Araştırmacı2 Üye

    Katılım:
    25 Şubat 2018
    Mesajlar:
    69
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Asenkron motorlarda rotor ile stator arasındaki hava aralığı arttıkça boşta çalışma akımı neden artar?
     
  2. Araştırmacı2

    Araştırmacı2 Üye

    Katılım:
    25 Şubat 2018
    Mesajlar:
    69
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum
     
  3. mehmet.bey

    mehmet.bey Katılımcı Üye

    Katılım:
    19 Aralık 2011
    Mesajlar:
    413
    Beğenilen Mesajları:
    252
    Ödül Puanları:
    58
    Manyetik direncin artması değil midir?
     
  4. Araştırmacı2

    Araştırmacı2 Üye

    Katılım:
    25 Şubat 2018
    Mesajlar:
    69
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Anlayamadım
     
  5. Araştırmacı2

    Araştırmacı2 Üye

    Katılım:
    25 Şubat 2018
    Mesajlar:
    69
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum
     
  6. Mr_YAMYAM

    Mr_YAMYAM Paylaşımcı üye

    Katılım:
    6 Aralık 2017
    Mesajlar:
    329
    Beğenilen Mesajları:
    505
    Ödül Puanları:
    108
    Cinsiyet:
    Bay
    Bulunduğu Yer:
    ANGARA
    AC motorları çoğunlukla birer transformatör olarak düşünebiliriz.
    Her transformatörün de bir manyetik akı çekirdeği ve yapısal olarak bu çekirdeğin bir hava boşluğu bulunabilmektedir.
    Bu hava boşluğunun belli bir oranda ve şekilde olması gerekmektedir. Eğer olması gerektiğinden daha büyük olursa, manyetik akılar bu açıklıktan havaya gideceklerdir.
    Havaya yayılan bu manyetik alan kullanılamayacağı için karşımıza kayıp unsuru olarak çıkmaktadır.
    İşte bu kayıplar teknikte DEMİR KAYIPLARI olarak adlandırılmaktadır. Bu kayıpların karşılanabilmesi için, primer tarafından (Motorlarda STATOR) bir miktar akım daha çekilecektir. Çekilen akımın miktarı, kayıp manyetik akı miktarı ile doğru orantılıdır.
     
    Yusuf SEYLAN bunu beğendi.
  7. Under Ground

    Under Ground Profesyonel Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2016
    Mesajlar:
    933
    Beğenilen Mesajları:
    1.377
    Ödül Puanları:
    408
    Cinsiyet:
    Bay
    Peki ustam benim çok bomba bir sorum var . Döviz kuru yükselince akaryakıt fiyatları artar ama döviz kuru düşünce akaryakıt fiyatları niye düşmez :) Teorik bir açıklama bekliyorum :) Hava aralığı açılınca kapanmıyor mu :)
     
    silent59 bunu beğendi.
  8. Mr_YAMYAM

    Mr_YAMYAM Paylaşımcı üye

    Katılım:
    6 Aralık 2017
    Mesajlar:
    329
    Beğenilen Mesajları:
    505
    Ödül Puanları:
    108
    Cinsiyet:
    Bay
    Bulunduğu Yer:
    ANGARA
    KEK'ler ekonomiden anlamazlar. O'nlar sadece merak ederler.
    Ben gariban bilim adamıyım. Bu gibi şeylerden anlamam :D
     
    Yusuf SEYLAN, by lent ve Under Ground bunu beğendi.
  9. Hakan 33

    Hakan 33 Üye

    Katılım:
    8 Nisan 2018
    Mesajlar:
    7
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Statör ve rotor silisli saç birbirine ne kadar yakın olursa ns-ns kutuplar oluşması daha iyi olur
     
  10. Araştırmacı2

    Araştırmacı2 Üye

    Katılım:
    25 Şubat 2018
    Mesajlar:
    69
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Verdiğiniz cevaplar için teşekkürler
     
Yüklüyor...
Benzer Konular
  1. hhhhhyavuz
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    183
  2. sralatas
    Mesaj:
    6
    Görüntüleme:
    422
  3. Suat_Korkmaz
    Mesaj:
    21
    Görüntüleme:
    1.045
  4. umutkchan
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    2.361
  5. güvenç
    Mesaj:
    10
    Görüntüleme:
    4.619
  6. umutkaka35
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    1.122
  7. youngman_2
    Mesaj:
    7
    Görüntüleme:
    2.836
  8. cllcşkn
    Mesaj:
    8
    Görüntüleme:
    2.327
  9. betmen
    Mesaj:
    15
    Görüntüleme:
    8.618
  10. sararım
    Mesaj:
    8
    Görüntüleme:
    4.391

Sayfayı Paylaş