Bit 1 Olunca Animasyonun Aktif Olması

yambaxx

Üye
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba,
Plc den okunan bir bit'in bir olması durumunda,
3 yada 4 resimlik animasyonun aktif olması gerekiyor bit 0'a dönünce resimlerden hiç biri gözkmeyecek,yani;
motor çalıştığı sürece hmi deki kayıtlı fan resmi olan BlueFan_01.bmp,sonra BlueFan_02.bmp,sonra BlueFan_03.bmp ..vb.. gibi,(yani bit geldikçe animasyon hareket edecek kesilince ekrandan kaybolacak yada duracak) sistemde 4 motor mevcut ve bunu 4 motor için de kullanmam gerekiyor...
kullandığım ekipman dob b 7" ve 14ss cpu,
bunu yapabileceğim bir makroya yada yazılıma ihtiyacım var acaba yardımcı olabilir misiniz?

Şimdiden teşekkür ederim,
Saygılarımla...
 
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
bu yukarıdaki motor animasyonu deltanın op panellerinde kullanabilirmiyiz? bir örnek program yüklermisiniz?
 
Gif resim alabiliyorsanız her panelde kullanırsınız arkadaşlar mantık ekrandaki bit adresinin 0 resime duran motoru 1 resiminede hareket edeni koyacaksınız
 
HMI panelde yapılacak örnek bir animasyon yapım aşamaları aşağıda verilmiştir.

1. Önce internetten öngürülen bir hareketli gif animasyonu indirilir.
2. Screen Editörü açıp Options -> Picture Bank'a tıklayarak gif resmi eklenir.Burada yazılım gif hareketli resminizi kare kare ekleyecek.
3. Daha sonra Element -> Graphic -> Animated Graphic'e tıklayarak bu nesneyi hareketli resmimize uygun buyuklukte ekliyoruz.
4. Özellikler penceresinin Add/Remove State kısmına hareketli resmimizin toplam frame sayısını giriyoruz.
5. Ekranın üst bölümümden state 0 dan başlayarak hareketli resmimize sıra ile Bank ve Picture Name'den frameleri sırasını bozmadan ekliyoruz.
6. Özellikler penceresinden read adress'i $0 giriyoruz. Bu register HMI hafızasından olabileceği gibi PLC içerisindeki registerlerden biride olabilir. Dikkat etmemiz gereken şey read adresse mesela $0 girdiğimizde $0 registeri hareketli animasyonumuzun gösterilecek frame numarasını, $1 resmin x ekseni (yatay eksen üzerideki konumunu), $2 ise y ekseni üzerindeki konumunu gösteriyor.
7. Backround macroya aşağıdaki komutlar yazılır.
$0=$0+1
$2=0
IF $0==10
$0=0
ENDIF
IF $1<200
$1=$1+1
ENDIF
DELAY(50)
Burada frame number her 50 ms'de bir artıyor ve resim 50 ms'de bir yatay eksen üzerinde 1 pixel hareket ediyor. İstersek bu işlemi PLC ile de yapabilir animasyon üzerinde istediğimiz frameye gidebilir, resmi istediğimiz yere hareket ettirebiliriz.
8. Offline simulasyondan sonuca bakıyoruz.


Daha detaylı bilgi ve örnek uygulamayı görmek için deltaotomasyon sayfasına bakmanız yararlı olacaktır.

Delta Otomasyon &bull; Başlığı görüntüle - HMI ile Animasyon Yapmak

SAYGILARIMLA...
 
HMI panelde yapılacak örnek bir animasyon yapım aşamaları aşağıda verilmiştir.

1. Önce internetten öngürülen bir hareketli gif animasyonu indirilir.
2. Screen Editörü açıp Options -> Picture Bank'a tıklayarak gif resmi eklenir.Burada yazılım gif hareketli resminizi kare kare ekleyecek.
3. Daha sonra Element -> Graphic -> Animated Graphic'e tıklayarak bu nesneyi hareketli resmimize uygun buyuklukte ekliyoruz.
4. Özellikler penceresinin Add/Remove State kısmına hareketli resmimizin toplam frame sayısını giriyoruz.
5. Ekranın üst bölümümden state 0 dan başlayarak hareketli resmimize sıra ile Bank ve Picture Name'den frameleri sırasını bozmadan ekliyoruz.
6. Özellikler penceresinden read adress'i $0 giriyoruz. Bu register HMI hafızasından olabileceği gibi PLC içerisindeki registerlerden biride olabilir. Dikkat etmemiz gereken şey read adresse mesela $0 girdiğimizde $0 registeri hareketli animasyonumuzun gösterilecek frame numarasını, $1 resmin x ekseni (yatay eksen üzerideki konumunu), $2 ise y ekseni üzerindeki konumunu gösteriyor.
7. Backround macroya aşağıdaki komutlar yazılır.
$0=$0+1
$2=0
IF $0==10
$0=0
ENDIF
IF $1<200
$1=$1+1
ENDIF
DELAY(50)
Burada frame number her 50 ms'de bir artıyor ve resim 50 ms'de bir yatay eksen üzerinde 1 pixel hareket ediyor. İstersek bu işlemi PLC ile de yapabilir animasyon üzerinde istediğimiz frameye gidebilir, resmi istediğimiz yere hareket ettirebiliriz.
8. Offline simulasyondan sonuca bakıyoruz.


Daha detaylı bilgi ve örnek uygulamayı görmek için deltaotomasyon sayfasına bakmanız yararlı olacaktır.

Delta Otomasyon &bull; Başlığı görüntüle - HMI ile Animasyon Yapmak

SAYGILARIMLA...

Güzel açıklama olmuş güzel bilgiler fakat arkadaşın istediği aynı pixselde hareket eden gif sizin anlattığınız ekranda bir noktadan bir noktaya gidiyor genelde o servo motorlar için ideal olur.
Ayrıca bahsettiğiniz şey bu kadar karışık değil daha basit kısa ve doğru yolu vardır.
moving shape özelliği ile
bir resim seçersiniz. plc yapısına göre ekrana bir world adresi verirsiniz. plc ye ise x ekseninde hareket etmesi için ekrana verdiğiniz world adresinin 1 üstünü y ekseninde hareket etmesi için world adresinin 2 üstü verilir.eksene göre plc world adresindeki değer bir değiştiğinde ekranda o eksende bir piksel gider
 
butun versıyonlarında boylemı? bende screen editor 1.05.86 versıyonu var ama gıf kaydedemedım yoksa benmı beceremedım anlamadım :)
 
Delta Screen Editor 1.05.86 Programında Gif resim yüklemek için sırasıyla
OPTIONS menüsünden PICTURE BANKS sekmesine gelinir. Yeni bir resim kütüphanesi oluşturmak için sol üstden NEW denilerek resim kütüphane ismi verilir ve klasör oluşturulur. Bu klasörün içerisine resim eklemek için İmport denilerek resimin alınacak adresi seçilir ve böylelikle Screen Editor içerisine değişik formatlı resimler eklenebilir.

SAYGILARIMLA...
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,854
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst