Bisikletle elektrik üretme

Katılım
20 Ara 2013
Mesajlar
11
Puanları
1
Merhabalar ,elektrik üretimiyle alakalı bitirme projemde takıldığım bir yer var, yardımcı olabileceğinizi düşünüyorum.

bisikletle elektrik üretmeyi planlıyorum. tekerleğine sabit mıknatıslı bir dc motor bağladım çıkışından 15-20 v arası dc gerilim alabiliyorum. (alınmış) bu gerilimle iki adet seri bağlı 6 v akü sarj etmek istiyorum.

sormak istediğim nokta bu değişken dc gerilimi (15-20) zener diyot ile doğrultsam lm317 ile de bi ayar çekip akü şarj edebilir miyim? en azından teorik olarak?

fikir önerebilirsiniz ama kullandığım motor sabit mıknatıslı bir motor. (ametek 30V)
cevabınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Selamun Aleyküm
Uzmanlarını bekleyen bir mesele olarak acizane yazmak isteriz.
Elektronik olarak motor gereken gerilimi vermeye başladıktan sonra şarz etmeye başlayan (şarzın devamlılığı gibi özellikleri açısından geliştirilmiş) bir elektronik devre de düşünülebilir.
Araba şarz sistemleri ile de bir kısım uyarlamalar yapılabilir. Bu konu forumda geçmişti. Araba akü şarzında (konjektör parçası incelenebilir)gerilim belirli bir değerin üzerinde iken gerilimi uygun hale düşüren ek direnç kontrolü mevzu olmuştu.

Elektrik üretiminde devir kontrolü için bir kısım yazışmalar olmuştu daha önceden ama her duruma uygun olmayabilirler. Mobilet otomatiği(otomatik kavrama) gibi bir sistem ile belirli bir devirden sonra harekete geçen bir mekanizma eklenebilir. Diğer taraftan (yine scooter -mobilet vb araçlarda bulunabilen) otomatik varyatörün genel amacı dışında hızın artma durumuna rağmen devri sabitlemek için çıkış devrini azaltan biçimde de uygulanması incelenebilir.
Direk çözümün dışında fikir olarak, tekerlek devrinden kompresörün(hava basınçlandıran) depoladığı havadan bir hava motorunun dönmesiyle elektrik üreten sabit devire ayarlı bir sistem de düşünülebilir. Araya giren hava uygulaması verimliliği azaltabilir ama sabit devir namına çözüm sunabilir. Basınç sabitlemesi ile hava motoru devamlı aynı basınçtaki hava ile kullanılırsa elektrik üretiminde sabitlik sağlanabilir. Bu sistemin bir avantajı düşük devirleri de değerlendirebilmesidir ama basınç ayarlaması için havayı direk alan bir depo ve ya küçük bir hacim(arada bulunabilen bir hortum hacmi de olabilir) sonrasında bu havayı uygun basınçta alan diğer bir sabit basınç deposu gerekebilir. İki depo arasında hava uygun basınç değerine geldiğinde havayı geçiren bir basınç ayarlayıcısı olabilir. Basınç ayarlamanın başka yolları da olur. Tabi bu ekipmanların güce uygun küçük boyutta olanları ön plandadır, akla gelen sanayi ekipmanları bisiklet için uygun olmadıklarını düşündürmesinler.
Pnömatiğin güç dağılımı konusunda ön planda düşünülebilen sistem, hidrolik akümülatör ile gücü dağıtarak hidrolik olarak da ön planda olmasa da senkronize edilmesi uygun göründüğünde uygulanabilir.
Problemlerin birçok çözümleri olur, sisteme uygun olanlarını araştırıp incelemek gerekir. Bir kısım çözüm uygulanamasa da fikir olarak projede olumlu olumsuz yönleri ilk yatırımları ile ele alınabilir.
Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
Evet mümkün, öncelikle sormak istediğim 15-20v dc çıkış elde ettim diyorsun peki diyod kullandın mı? Tam dalga doğrultucu kullanmanı tavsiye ederimi ondan sonra LMxx voltaj regülatörü kullanırsın çıkışın sabit olur ondan sonra ne istersen şarz edebilirsn. Bir şey anlamadıysan verdiğim cümleleri arat. Hadi bakalım kolay gelsin
 
motorum dc olduğu için ürettiği gerilim dc doğrultucuya ihtiyaç yok. değişken dc gerilimini sadece alçaltmayı düşünüyorum. düşük devirlerde sistem çalışmasa da olur.
https://www.kontrolkalemi.com/forum...uzgar-turbini-yapalim/sayfa63.html#post529206
burada üstüne biraz konuşuldu ama. buck kullanmayı düşündüm en son ona bakıyorum.
 
Arkadaşım yanlışın olacak bunu bi araştır üretilen elk. cinsi ac mi dc mi olur! Bir de jeneratörleri araştır özellikle elindeki motor yapısındakiler!
dc motor bilezik ve 3 sargıya sahip diyelim mıknatıslar ise sabit her turda sargılar yar değiştirdiğinden sargılar manyetik alana göre kutup değiştirir fırçalardan çıkan sonuç da acolur + - + - .... En basit şekliyle 3 v dc motor çıkışına led bağla karanlık odada elinle mili çevir düz mü kesik kesik mi yanıyor?
İnş. ben yanılıyorumdur!
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,914
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst