Bisiklet dinamosuyla akü şarj etme

Squnich

Üye
Katılım
17 Ocak 2023
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
24
Arkadaşlar merhabalar. iş içi kullanılan elektrikli araç var ben bunun için bi proje düşünüyorum. öncelikle sorun elektrikli araçta kullanılan aydınlatmalar aküyü fazla harcıyor. elektrik tasarüfü için araca alternatör bağlamayı düşünüyorum bu sayede aracın aküsünü sadece ileri geri hareket için kullanıp alternatörden gelen enerjiyle de farklı küçük aküye depolayıp ısıkları yakmayı düşünyorum. bu projeyi prototip olarak 6 volt bisiklet dinamosu ve 6 volt akuyle yapıp sunucam. benim sorum su 6 volt dinamodan 6 volt aküyü doldurabilirmiyim. aküyü korumak için regülatör devresi kullanmalımıyım. araç maksimum 10km hızına çıkıyor alternatör den enerji üretmek için yeterli olur mu.
 
Son düzenleme:
Işıkları ana aküden ayırıp hareket halinde enerji üretecek bir dinamo montajı yapıp onun şarj edeceği akü ışıkları besleyecek doğru mu anladım?
Eğer doğru ise o zaman bisiklete bir de yelken takman lazım ki ana aküye yük olmasın! Yoksa bu şekilde çevrim kayıplarından dolayı ana aküye daha fazla yük biner, menzili daha çok kısalır.
Bir şekilde küçük bir güneş paneli ile gündüz güneşten de yararlanma durumu olabilir. Ona da değer mi o da ayrı mesele.
 
alternatörün havadan elektrik almayacak değil mi? tekerleğe monte edeceksin sürtünme kuvvetiyle dönecek ve bir direnç/ yük oluşturacak. önemli olan buradaki yükün tekerlek motora ne kadar yük getireceği (tekerleğin ön/arka olması sonucu değiştirmez) eğer hız kaybına yol açarsa tüketimin artar akülerin daha çabuk biter. olmaz değil dediğin şey ama çok iyi hesaplamak lazım.
 
Işıkları ana aküden ayırıp hareket halinde enerji üretecek bir dinamo montajı yapıp onun şarj edeceği akü ışıkları besleyecek doğru mu anladım?
Eğer doğru ise o zaman bisiklete bir de yelken takman lazım ki ana aküye yük olmasın! Yoksa bu şekilde çevrim kayıplarından dolayı ana aküye daha fazla yük biner, menzili daha çok kısalır.
Bir şekilde küçük bir güneş paneli ile gündüz güneşten de yararlanma durumu olabilir. Ona da değer mi o da ayrı mesele.
evet doğru ana aküden ayırıp diğer akuyle ısıkları yakmak. malesef güneş enerji sistemi kullanamıyorum kapalı alanda çalısıldıgı için hocam. alternatör aracın gidişatını etkiler mi yorar mı onu bilemediğim için karasız kaldım
alternatörün havadan elektrik almayacak değil mi? tekerleğe monte edeceksin sürtünme kuvvetiyle dönecek ve bir direnç/ yük oluşturacak. önemli olan buradaki yükün tekerlek motora ne kadar yük getireceği (tekerleğin ön/arka olması sonucu değiştirmez) eğer hız kaybına yol açarsa tüketimin artar akülerin daha çabuk biter. olmaz değil dediğin şey ama çok iyi hesaplamak lazım.
haklısınız daha cok yük binip daha fazla şarj yeme durumu da var. tekerleğin dönüş hızı alternatörün aküyü doldurması için gerekli enerjiyi üretebilcek mi ondan yana da şüpheliyim sağlam hesap gerekiyor malesef
 
Amaç araçta lamba yakmak ise aku grubunuz toplamda kac volt? Bunu bilelim. Lambalar kac volt kac amper cekiyor bunuda bilelim. Ona göre öneride bulunalım.
 
Arkadaşlar merhabalar. iş içi kullanılan elektrikli araç var ben bunun için bi proje düşünüyorum. öncelikle sorun elektrikli araçta kullanılan aydınlatmalar aküyü fazla harcıyor. elektrik tasarüfü için araca alternatör bağlamayı düşünüyorum bu sayede aracın aküsünü sadece ileri geri hareket için kullanıp alternatörden gelen enerjiyle de farklı küçük aküye depolayıp ısıkları yakmayı düşünyorum. bu projeyi prototip olarak 6 volt bisiklet dinamosu ve 6 volt akuyle yapıp sunucam. benim sorum su 6 volt dinamodan 6 volt aküyü doldurabilirmiyim. aküyü korumak için regülatör devresi kullanmalımıyım. araç maksimum 10km hızına çıkıyor alternatör den enerji üretmek için yeterli olur mu.

Aydınlatmalar, şayet LED ise, aküyü fazla harcamaz.
LED aydınlatmaya açma kapama düğmesi yaparak belki bir miktar enerji tasarrufu yapabilirsin,

Tekerleğe dinamo bağlayarak ayrı aküde toplaman hem akü ağırlığı yüzünden bisikletin fazla tüketmesine neden olur, hem de dinamodan geri kazanılacak enerji her zaman tekeri döndüren enerjiden az olacaktır, dolayısıyla her yerde ana aküden kaybedeceksin.
Söylediğin sistem pek akıl karı değil..
 
Aydınlatma için kullanacağın enerjiyi hareket etmek için harcayacağın enerjiden alacaksan dönüşüm kayıplarından dolayı zarardasın. Araçlarda frenlerden aküyü dolduracak bir sistem yoksa onu araştırabilirsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst