Bir vatandaşın iç döküntüsü

necibex

Üye
Katılım
3 Kas 2019
Mesajlar
51
Puanları
1
Her şey iki senede bir deposu delinip duran elektrikli termosifondan bıkıp ani su ısıtıcı almamla başladı. Malzeme tavsiyesi için buraya konu açtım ve bilgili arkadaşlar ne kullanmam gerektiği ile alakalı yardımcı oldular sağolsun.
Tavsiyelere uyarak 3x4mm antigron kablo almak için yola koyulduğumda gittiğim elektrikçilerin bana deliymişim gibi bakması, kıs kıs gülerek direkten eve elektrik mi çekeceksin 2.5mm yeter diye alaya alması.
Aklıma şu anektod geliyor:
Şimdi de Kaçak Akım Rölesiyle başım dertte. Forumda gördüğüm kadarıyla herkesin Kaçak Akım Rölesiyle bir derdi var. Sorunu anlamak için komple bütün buatı dağıtanları okudukça kanım çekildi. Biraz nazlı bir cihaz anlaşılan, bana bulaşık makinesini çağrıştırdı adeta. Hani bin çeşit ıvır zıvırı vardır bulaşık makinesinin bardakta iz bırakır filtre tıkanır vs. Çamaşır makinesinin yanında bitmemiş bir icat gibi sırıtır. Canımızı koruyor eyvallah, ama yaşamak bu değil. Teşbihte hata olmaz; bir bodyguard düşünün sizi koruyor ama aynı zamanda da sabrınızı sınıyor. Umarım böyle yaşamaktansa... deyip röleyi söktürtmem.
Kısıtlı elektrik bilgisiyle bir vatandaşın iç dökmesine şahit oldunuz.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bir karşı tez de ben yazayım:).

Günümüzde bir trend var, "bir işi olduğundan en düşük fiyata mal edebilme trendi". Bu amaç uğrunda birçok müşteri satın alacağı ürünü-hizmeti en aza indirmek için tabir caizse kapı kapı geziyor ya da kapısına onlarca kişiyi getiriyor. Excel hesabı gibi, baktı en düşük ürünü-hizmeti kim veriyorsa gidip o kişiden satın alınıyor.

Biz de keşiflerde müşteriye bizden önce gelenlerin verdiği fiyatları sorarız, genellikle çok komik rakamlar çıkar. Sonra aynı işe biz fiyat çıkartırız, en az 2 veya 3 misli rakam çıkar. Fiyat vermek üzere gittiğimiz keşiflerin işlerini genellikle alamayız. Bu tip işler en düşük fiyatı veren arkadaşlarda kalır.

Bir süre sonra aynı müşterinin şikayetleri kulağımıza gelir ya da o müşteri bir şekilde yine bizi çağırır, elbette aynı işi tekrar yaptırmak için. Buna, "Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olmak" denir:).

Şimdi siz söyleyin bu müşteri kar mı etti zarar mı etti?

Bir ürünün veya hizmetin ortalama bir bedeli vardır, bir fiyat bu ortalama değerden çok düşükse altında şu nedenler yatar; eğer bu bir ürünse,

-rafta uzun süre beklemiş ve bozulmaya başlamış olabilir, bu elektrikli cihazlar için bile geçerlidir,
-ürünün devamı üretilmeyecektir, bu da arıza veya değişimlerde ek masraflara neden olabilir,
-ürün kullanılmış olabilir,
-ürün taklit olabilir,
-ürün kalitesi bozulmuştur,
-ürün sorunlu bir serii olabilir,
-en iyi ihtimalle satıcı iflas etmiş veya iflas etmek üzere olabilir,
-ya da üründe hiçbir sorun olmadığı halde piyasa değerinin altında satılıyor olabilir vb. Bu da piyasada haksız rekabete neden olur, böyle alışverişlerin tek taraflı kazananı vardır o da müşteridir.

Eğer bu bir hizmetse;

-uygulamada standartların dışına çıkılmıştır,
-kötü işçilik yapılmıştır,
-malzemeden çalınmıştır,
-uygun ekipman kullanılmamıştır (bu da montajı yapılan malzemeye zarar verir),
-hizmeti veren, konusunda uzman değildir,
-hizmeti verenin yeterliliği yoktur vb.

Piyasa, ancak dengeli koşullarda sağlıklı kalabilir. Bu da belli maliyetlere dayanır.

Ticarette iki kazanan taraf olması gerekir, ürünü-hizmeti satan taraf ve bunları satın alan taraf. Kazananın tek taraflı olduğu piyasalar çökmeye mahkumdur.

Ürünü-hizmeti satan veya alanların gününü kurtarma davranışları yine dönüp dolaşıp kendilerine zarar olarak geri dönmektedir.

Birçok müşterinin bir de karşısındaki kişinin karını hesap etmek gibi bir takıntısı vardır. Yapılacak işin nasıl olacağını hiç düşünmezler. Karşısındakinin karını sorgulamaya başlarlar. Tabiiki bunu tek taraflı bakışla yaparlar, iş için gerekli ekipmanın bir servete mal olduğunu düşünmek istemezler.

Birçok ürünü-hizmeti satacak olanın da karşısındaki kişiyi mal varlığı ile değerlendirme takıntısı vardır. Nasıl kazanıldığını düşünmek istemezler.

Bir ürünün-hizmetin konusunda Uzman olanlardan alınması daima iki tarafa kazandırır. Müşteri almak istediği ürünün-hizmetin fiyatını muhakkak araştırmalı fakat amaç en ucuzu olmamalı. İlk kriter, bu üründen-hizmetten optimum sürede sağlayacağı fayda olmalıdır. Evet, bir ürünü-hizmeti piyasa değerinin çok altında mal etmiş olabilirsiniz, fakat yeni satın almış olduğunuz üründen-hizmetten faydalanamıyorsanız zarar ediyorsunuz demektir.

Şöyle toplayayım; ürün-hizmet satın alma sürecinde bizler, önceliği işinde uzman kişilere vermeliyiz. Bunun için de öncelikle ürünü-hizmeti en iyi olanı araştırmalıyız.

Yazıyı bu kadar uzun tutmayacaktım ve çokta tartışma meraklısı değilim ama videodaki vatandaş konuyla ilgili ahkam kesmiş. O vatandaşın önce kendini kandırmamayı öğrenmesi gerekiyor. Bir söz vardır "iğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır".
 
Herkes fiyat gözetir bu elektrikçi özelinde bir durum değil. x alanında bir şahıs ustaysa bu işin en azından standart bir kalitesi olmalı görüşündeyim. Bin liraya tıraş eden berberden daha ucuz olması sebebiyle mahalle berberinde kötü hizmet almak bize müstehak olmamalı.
 
Her şey iki senede bir deposu delinip duran elektrikli termosifondan bıkıp ani su ısıtıcı almamla başladı. Malzeme tavsiyesi için buraya konu açtım ve bilgili arkadaşlar ne kullanmam gerektiği ile alakalı yardımcı oldular sağolsun.
Tavsiyelere uyarak 3x4mm antigron kablo almak için yola koyulduğumda gittiğim elektrikçilerin bana deliymişim gibi bakması, kıs kıs gülerek direkten eve elektrik mi çekeceksin 2.5mm yeter diye alaya alması.
Aklıma şu anektod geliyor:
Şimdi de Kaçak Akım Rölesiyle başım dertte. Forumda gördüğüm kadarıyla herkesin Kaçak Akım Rölesiyle bir derdi var. Sorunu anlamak için komple bütün buatı dağıtanları okudukça kanım çekildi. Biraz nazlı bir cihaz anlaşılan, bana bulaşık makinesini çağrıştırdı adeta. Hani bin çeşit ıvır zıvırı vardır bulaşık makinesinin bardakta iz bırakır filtre tıkanır vs. Çamaşır makinesinin yanında bitmemiş bir icat gibi sırıtır. Canımızı koruyor eyvallah, ama yaşamak bu değil. Teşbihte hata olmaz; bir bodyguard düşünün sizi koruyor ama aynı zamanda da sabrınızı sınıyor. Umarım böyle yaşamaktansa... deyip röleyi söktürtmem.
Kısıtlı elektrik bilgisiyle bir vatandaşın iç dökmesine şahit oldunuz.
ben kiracıyım, 3x4 mm kablo çekilmiş şofbene fakat gel gör ki en önemli şey eski ev olduğundan dolayı topraklama hattı yok şofbenin, kablo kesitinden daha önemli şey iyi bir topraklamadır şofbende. ben kademeyi genellikle 1-2 de kullandığımdan dolayı 3x2.5 kablo da işimi görürdü diye düşünüyorum zaten fazla bir sürede de yıkanmıyorum en fazla 10 dk. süre kısa olunca 3. kademede bile sorun çıkacağını pek sanmıyorum ama tabi ki şofbende yazan prosedür ne diyorsa o olmalıdır.

kaçak akım rölesine gelince asında bilen biri için pek de sorun değil bu işler, ben 26 yıllık binanın kaçak akım röle tertibatını onardım(10 a yakın röle takıldı), öyle ki benden önce baya sıkıntı çıkarmış röleler ve çoğunu iptal etmişler,
bu rölelerde dikkat edilmesi gereken; giren fazların ve nötrlerin, çıkan fazlar ve nötrlere bağlı olması ve bu hatlara bağlı toprak hatlarıdır.
 
Herkes fiyat gözetir bu elektrikçi özelinde bir durum değil. x alanında bir şahıs ustaysa bu işin en azından standart bir kalitesi olmalı görüşündeyim. Bin liraya tıraş eden berberden daha ucuz olması sebebiyle mahalle berberinde kötü hizmet almak bize müstehak olmamalı.

Yani Tofaş'la Volkswagen bir tutulmalı diyorsunuz.
 
Hayır park halindeyken Tofaş'ın alev almasını ucuz olması olağan hale getirmez diyorum. Herkes Volkswagen alamaz ama Tofaş'tan da yanmamayı bekleyebilir. Standart kalite anlayışımı açıklayabildim umarım.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,885
Kullanıcılar
449,600
Son üye
psychedelic

Yeni konular

Geri
Üst