Konu dışı ama bu Bijon sökme takma olayı Türkiye'de tam bir rezalet. Bizim ustalar sanıyor ki ne kadar fazla sıkarsan o kadar iyi olur...
Lastiğin teke patladığında lastikçiye gitmiştim ve lastikçi sökerken dedi ki "ne kadar gevşekmiş" Adamın gevşek dediği şey fabrikada montajda yapılan sıkma. Daha sonra sıkarken havalı tabancanın ayarını düşürerek sıktırmıştım. Herifler Kamyon lastiğini de , B segmentin lastiğiniz de aynı ayarla söküp sıkıyor...
Konuya dönersem
@servetd Bey'in aktardığı örneklerde ki işlerin doğruluğuna çokta katılmam mümkün değil. Bu tür işlerde ecnebiler tek usul belirleyip hiç bir kaydı şart altında o kural dışına çıkmıyorlar ama bazı durumlarda bu "over engineering" denilen şeye dönüşüyor. ki bu bana kalırsa hiç iyi bir şey değil.
İdeal nokta buna yakalanmadan işi yapmak. İyi yetiştirilmiş bir Türk mühendisi bu tür bir problemde yeri geldiğinde esneyerek gayet hızlı, stabil ve işe yarayacak çözüm üretirken ecnebilerin en iyi ihtimalle vakit kaybettiriyor.
Ben Türk insanının problem çözmeye doğal yeteneği olduğunu gördüm..Dolayısı ile iyi yetiştirilmiş mühendis kalitemiz çok çok iyidir. Problem başka yerlerde.