Bir Proje teklifine öneriler/imalat gurubu

Her civatanin altında hem düz hem yaylı rondela da lazım. Biz de civatayi bulsak şükrederiz. Geçen yazlık lastikleri taktirdim. Normalde havalı tabancadan sonra istavroz anahtarla da tekrar yoklar aklı başında ustalar. Baktım usta havalı tabancayla sıktı lastikleri parayı da aldı beni uğurladı. Eve geldim. Bagajdan kendi istavroz bijonu çıkardım. Bir yokladım bir kaç vida neredeyse gevşek. Bir daha gidilmeyecek adamı öğrenmiş olduk. Tork metre mi oda ne?
o havalı makinalar çok zararlı abi nasıl taksan öle gidiyor bebe takıyor bijonu sallıyor zaten yalama oluyor kendine yuva yapıyor diski bozuyor . ben hiç havalı tabanca kullandırmıyorum . gerekirse ben sökerim diyorum elimle sıkıyorum sıkıyorum hepsinin boşluğunu alıyorum .bunu nezamnda beri yapıyorum 15 yıl önce bir skoda favorit vardı bende adadanadan ankaraya gelecem kış lastik yok taktırdım kışlık lastik pozantıyı geçtim tekerin biri bijon kesti .. yav vidaları çıkarana kadar canım çıktı . neyse her tekerden bir tane söktüm 3er vidayla aksaraya vardım orda hepsini değiştirdim o diskide değiştirdim
 
o havalı makinalar çok zararlı abi nasıl taksan öle gidiyor bebe takıyor bijonu sallıyor zaten yalama oluyor kendine yuva yapıyor diski bozuyor . ben hiç havalı tabanca kullandırmıyorum . gerekirse ben sökerim diyorum elimle sıkıyorum sıkıyorum hepsinin boşluğunu alıyorum .bunu nezamnda beri yapıyorum 15 yıl önce bir skoda favorit vardı bende adadanadan ankaraya gelecem kış lastik yok taktırdım kışlık lastik pozantıyı geçtim tekerin biri bijon kesti .. yav vidaları çıkarana kadar canım çıktı . neyse her tekerden bir tane söktüm 3er vidayla aksaraya vardım orda hepsini değiştirdim o diskide değiştirdim
Öyle bir fıkra vardı. Delinin biri akıl hastanesinden tekeri fırlamış bir aracın bijonlarinı arayan adama bağırıyordu. Lan mal herif her tekerden bir bijon sök tekere tak diye. Adamda sen ne biçim delisin diye cevap veriyor. Deli de burası deliler hastanesi aptallar hastanesi değil diye cevap veriyor.
Bir gün isyerine geldim. İş yerinden birinin lastiği inmiş. Bijonu sokemiyorlar boru ve bijon anahtariyla. Bijon anahtarı lastik boru gibi yamuluyor. Lan çekilin kenara dedim. Bagajdan çıkardım izeltaşı. Taktık boruya bir yokladık. Çaaattt bijon söküldü yerinden. İyi mal iyi para iyi sonuç 😀
 
Son düzenleme:
Konu dışı ama bu Bijon sökme takma olayı Türkiye'de tam bir rezalet. Bizim ustalar sanıyor ki ne kadar fazla sıkarsan o kadar iyi olur...

Lastiğin teke patladığında lastikçiye gitmiştim ve lastikçi sökerken dedi ki "ne kadar gevşekmiş" Adamın gevşek dediği şey fabrikada montajda yapılan sıkma. Daha sonra sıkarken havalı tabancanın ayarını düşürerek sıktırmıştım. Herifler Kamyon lastiğini de , B segmentin lastiğiniz de aynı ayarla söküp sıkıyor...

Konuya dönersem @servetd Bey'in aktardığı örneklerde ki işlerin doğruluğuna çokta katılmam mümkün değil. Bu tür işlerde ecnebiler tek usul belirleyip hiç bir kaydı şart altında o kural dışına çıkmıyorlar ama bazı durumlarda bu "over engineering" denilen şeye dönüşüyor. ki bu bana kalırsa hiç iyi bir şey değil.

İdeal nokta buna yakalanmadan işi yapmak. İyi yetiştirilmiş bir Türk mühendisi bu tür bir problemde yeri geldiğinde esneyerek gayet hızlı, stabil ve işe yarayacak çözüm üretirken ecnebilerin en iyi ihtimalle vakit kaybettiriyor.

Ben Türk insanının problem çözmeye doğal yeteneği olduğunu gördüm..Dolayısı ile iyi yetiştirilmiş mühendis kalitemiz çok çok iyidir. Problem başka yerlerde.
 
asla bir avrupa ülkesi olamıyacağız.. yıllar önce hatcheryde çalışırken. hazır sezona gireceğiz elimden geliyor dedim. sistem jeneratörünün yağını suyu değiştirdim, tüm filtreleri değiştirdim. enjektör kontrollerini yaptım. sorumlu müdürümüz geldi (fransız) bana jeneratör bakımı için adam bul dedi. ben bütün bakımlarını yaptığımı anlattım. yine de çağır dedi. en yakın milasta bir usta buldum ve çağırdım. adam geldi enjektör testi hariç her şeyi yeni batan yaptı kesti faturayı aldı parasını gitti. eric neden dedim neden adam benden az iş yaptı ve parasını aldı gitti dedim. dedi ki. sezonda bir sorun çıkarsa ve konu jeneratör olursa elimde faturalı Bakım belgem var kimse beni suçlayamaz. adamlar hatanın bile belgesini istiyorlar.
 
Konu dışı ama bu Bijon sökme takma olayı Türkiye'de tam bir rezalet. Bizim ustalar sanıyor ki ne kadar fazla sıkarsan o kadar iyi olur...

Lastiğin teke patladığında lastikçiye gitmiştim ve lastikçi sökerken dedi ki "ne kadar gevşekmiş" Adamın gevşek dediği şey fabrikada montajda yapılan sıkma. Daha sonra sıkarken havalı tabancanın ayarını düşürerek sıktırmıştım. Herifler Kamyon lastiğini de , B segmentin lastiğiniz de aynı ayarla söküp sıkıyor...

Konuya dönersem @servetd Bey'in aktardığı örneklerde ki işlerin doğruluğuna çokta katılmam mümkün değil. Bu tür işlerde ecnebiler tek usul belirleyip hiç bir kaydı şart altında o kural dışına çıkmıyorlar ama bazı durumlarda bu "over engineering" denilen şeye dönüşüyor. ki bu bana kalırsa hiç iyi bir şey değil.

İdeal nokta buna yakalanmadan işi yapmak. İyi yetiştirilmiş bir Türk mühendisi bu tür bir problemde yeri geldiğinde esneyerek gayet hızlı, stabil ve işe yarayacak çözüm üretirken ecnebilerin en iyi ihtimalle vakit kaybettiriyor.

Ben Türk insanının problem çözmeye doğal yeteneği olduğunu gördüm..Dolayısı ile iyi yetiştirilmiş mühendis kalitemiz çok çok iyidir. Problem başka yerlerde.
Bu makinelere beş sene elinizi bile sürmeyip keyfinizi süreceksiniz. Aman şurayı şunla sıkın, burayı bunla açın, o kapaklar nizamı yağlı aman yere koymayın, üst üste koymayın diye bize çok zamanında fiyaka yapıldı yurdisindan gelen personellerden . Bu fiyakasi yapılan makinalarin o bahsedilen beş sene içinde hatta daha sonrasında ne arızası ne sorunu bitti. Hatta bir ara yüklenip yurtdisina gitti. Bu da böyle bir hatıra.
 
Bu makinelere beş sene elinizi bile sürmeyip keyfinizi süreceksiniz. Aman şurayı şunla sıkın, burayı bunla açın, o kapaklar nizamı yağlı aman yere koymayın, üst üste koymayın diye bize çok zamanında fiyaka yapıldı yurdisindan gelen persinellerden . Bu fiyakasi yapılan makinalarin o bahsedilen beş sene içinde hatta daha sonrasında ne arızası ne sorunu bitti. Hatta bir ara yüklenip yurtdisina gitti. Bu da böyle bir hatıra.
yok ama eric'in hakkını yiyemem. geceleyin jeneratör -Şebeke kablosu yanmış. sistem off. gecenin saat 1:00 ve biz sistemin tamamına oksijen vererek durumu kurtardık servis izmir'de adam telefonla bana sistemi tamir ettirdi ve 300,000 balığı kurtardık. tanesi 0,7 cent. ve o sezon bizim kotamız 500,000 olduğu halde 630,000 yavru yaptık. bana da bonus olarak 10 maaş değerinde yavru balık verdi. ve sadece fransadaki büyük patron biliyordu o söylemiş.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,148
Mesajlar
915,463
Kullanıcılar
449,888
Son üye
kalemx

Yeni konular

Geri
Üst