Bir led için komple kart değiştirilir mi?

led sağlamsa onun yanmasını sağlayan devre ve elemanda sorun vardır
 
arkadaşlar merhaba bu konuyu anladığım kadarı ile şöyle toparlayayım
1-servis elemanları bilsede bilmesede sonuca biran önce varmak isterler hizmet açısından
2-servis elemanları kartla alakalı elektronik bilgiye genelde sahip değildirler
3-yine bu elemanlar müşteriyi etkilemek açısından arızaya hakim olduğunu ispat etmek için ağızlarından çıkan ilk söz olduğunu düşünüyorum
4-kartın sizlerde olması iyi tarafı
5-malesef tüm tüketicilerin yaşadığı şey
6- led kontrol kartında çok basit bir anlam taşır
7-kartı saklayın makina sizde oldukça mutlaka işinize yarayacaktır
8-bu arada servis elemanlarının fazla üstüne gitmiş gibi olmayalım onlarda işveren nazarında çalışıyor bir yönden haklılar
makinanızı iyi günlerde kullanmanız dileğiyle .
 
Arçelik firmasının ( hatta bir çok kurumsal firmanın ) çalışma tarzı böyledir. Siz, led için kartı değiştirip , para kazanmayı hedeflediklerini düşünüyorsunuz. Ancak, o makina , garanti süresi içerisinde iken 3 kere o led bozulsa, Arçelik, 3 seferinde de kartı değiştirirdi. Şimdi kartı tamir ettiremezseniz, bir parçacıdan kartı alıp değiştirmek isteyeceksiniz. Kartı alıp, taktığınızda, servise oranla 30 lira kadar bir ücret az ödeyeceksiniz. Ancak size kartı satan firma, karta kesinlikle garanti vermeyecek. Oysa ki arçelik, 1 yıl garanti verecek. Siz de 1 yıllık garanti için, 30 lira fazladan vermenin, değip değmeyeceğine karar vereceksiniz.
 
Faydalı yorum ve fikirleriniz için teşekkür ederim. Yanlış ve eksik bilgilendirme, yanlış değerlendirmelere yol açar. Elektronikçi ya da teknisyen değilim, bilgisayar mühendisiyim, bilgisayar programı yazarım. Tasarım kurallarından birisinin, "kullanıcıya işaret verme maksatlı bir nesneye, işlevini yitirdiği taktirde mekanizmanın genel çalışmasını bozabilecek ilave işlevler yüklenmemesi" olduğuna inanır ve kendi işimde de bunu uygulamaya dikkat ederim. "gösterge Ledi bozulmuş, kart çalışmaz" yargısı bu yüzden bana ters gelmektedir.

Her neyse, neticede kartı değişecek, yapacak birşey yok.

Saygılar.
 
Yetkili servisler elektronik bilgisine sahip olmadığından kart arızalarında direkt kartı değiştiriyorlar. Bu da gittikçe elektronik donanımı artan cihazlarda probleme neden oluyor. Üreticiler de bu duruma çözüm bulacaklarına cihazların diğer parçalarını da kartlarla eşdeğer şekilde dayanıksızlaştırarak cihazları 3-5 sene kullan-çöpe at haline çevirdiler. Umarım ileride daha mantıklı çözümler bulunur.
 
sayın üyeler burada bazı konularda haklı oldugunuz kadar hepinizin gözden kaçırdığı vede bir elektronikçi olmama rağmen benimde bazen müdahalede zorlandığım kartlar var ki, bunlar artık yerden kazanmak için kullanılan smd malzeme diye adlandırılan sökülmesi vede takılması özel aparat gerektiren malzemelerdir.ayrıca bu aletlerlerde maliyeti yüksektir.bu yüzden genelde kart değişimi yoluna gidilmekte daha sonra bu kartlar tamir edilerek yeniden sirkülasyona sokulmaktadır.ayrıca bu şekildede arıza olasılıkları en aza inmektedir
 
Çok özel donanım ve tezgah olmadan müdahale etmenin zor olduğu -örneğin çok katlı baskılı devreler ihtiva eden- kartlar için gezer77 ye katılıyorum. Fakat yarısı boş durumdaki bir bulaşık makinesi kartının üzerindeki ucuz bir parça yüzünden tüm donanımın değişmesi, tüketiciye karşı ayıp etmenin yanı sıra eknomiye de zarardır. Ampul arızalandı diye avize değiştirilmez.

Ayrıca eğer, benden çıkan parça tamir edilip yeniden sirkülasyona sokuluyorsa, ek bir kazanç elde ediliyor demektir. Ivır zıvır bir arıza için komple kartı değiştir, kocaman bir rakam tahsil et, eskiyi de yeniden sirkülasyona sok, bir daha kazan. Ne güzel düzen.

Son kullanıcının teknik detaylara boğulmasını kastetmiyorum ancak, servis elemanının da sorulan sorulara biraz usturuplu yanıt vermesinde de bir mahzur göremiyorum.

LED arızalı kart değişecek dediler, söküp götürdüm kartı, kontrol ettirdim, LED sağlam çıktı. Nasıl güveneceğim ben bir dahaki sefere teknik servise?

Son kullanıcının hakkını hakkıyla arayabileceği bir sistem oluşturulmadıkça bu böyle devam eder. Garanti müessesi de düzgün çalışmıyor zaten. Bir ürün alırsınız, bozulur, garantisi vardır, allem ederler, kullem ederler ya kapsam dışıdır, ya da kullanıcı hatası, daha da tutturamazlarsa günlerce, haftalarca parça beklersiniz, yapıldı diye teslim ederler, 3 gün sonra yeni bir problemle, belki de aynı problemle tekrar karşılaşırsınız.

444 lü numaraları olan müşteri hizmetleri var bir çoklarının, hepsi de bize daha iyi hizmet verebilmek için görüşmeleri kaydediyorlar (bunun aldığım hizmeti nasıl iyileştirdiğini anlamış değilim ama oldukça havalı geliyor sanırım). Şunun için buna bas, bunun için ona bas, tut aklında tutabilirsen, hadi dön geri bir daha dinle, benim derdim hangi numarada bilemedim, canlı birisi yokmu, maalesef müşteri temsilcilerinin hepsi başkalarına hizmet veriyorlar, işin yoksa bekle, atsın kontürler, nihayet birini buldun, şanslıysan derdini anlar çözüm bulunur, daha az şanslıysan başka bir numara verip aramanı tavsiye eder sil baştan yaparsın, hiç şansın yoksa saçını başını yolar kapatırsın.

Bu numaralar ücretsiz idi, beleş diye arayıp sohbet edenler oldu herhalde ki, ücretli yaptılar. Tarifesi meçhul, pakete dahil değil, bedava dakikaları kullanamazsın vs. vs. Düzen soygun düzeni. Hiç birisinde normal bir numara kalmadı. Herkes 444 lü oldu.

İstisnaları tenzih ederim ancak istisnalar kaideyi bozmuyor maalesef. Defalarca yaşadım bu sıkıntıları.

Neyse konuyu biraz dağıttım galiba, zamanınızı aldığım için kusura bakmayın.
 
bıldıgım kadarıyla o kart o kadarda buyutulecek bı para dııl yanlıs hatırlamıyorsam 40 tl cıvarında servısten temın edıle bılır ayrıca o kartın kullandıldıgı makınalarda genelde program atlama veya takılma yasana bılıyor genel bı sorun ve bıldıgım kadarıyla o kartlar makınadan sokulmeden resetlenerek eskı halıne gele bılıyor bunu ustalarımız daha ıyı bılır kaldıkı o ledde hıc oyle buyutulecek bu olay dııl bulamadıgınız taktırde en basıt seklıyle tuz gostergesındekı lambayı oraya monte ede bılırsınız
gercı lambanın yanmamasıda makıneyı hıcbır sekılde etkılemez kolaygelsın...........
 
Doğru, kart 46 TL+KDv, direk alırsanız garantisiz. Servise taktırırsanız 70 TL. Bir yıl da garantili.
mavibere nin de tespit ettiği gibi, kartın takılma sorunları var ki- üretici/satıcı/servis te biliyor bunu- arıza için aradığınızda telefona çıkan hanımlar önce RESET leme reçetesi veriyorlar, şuna bas 5 sn bekle falan filan....

Böyle bir durumdan şikayetçi olabilmek için, hakkını arayabilmek için, durumun ayıplığını dile getirmek için eşik nedir. 40 TL civarında olursa büyütmeyelim de, 50TL olunca mı büyütelim? Tüketici kendisine reva görülen muameleye masraf ne kadar olunca itiraz etsin. Enayi yerine konmanın bedeli nedir?

Madem ki üretilen/satılan üründe böylesine bilinen ve yaygın bir problem var, bundan herkesin haberi var, problemi gidermeden aynı üretimi sürdürüp aynı malı satmakta neden ısrar edilir? Nasıl olsa sesimizi çıkarmıyoruz, reklamlara kanıp kuzu kuzu almaya devam ediyoruz, enayi yerine konmayı sorun etmiyor, 40 TL lik bir problemi büyütmüyoruz diye mi?

Rakamlar küçük olabilir. Nereden baksanız 10 senedir üretilen bir üründe bilinen problemlerin giderilmesi için bir şey yapmayıp, tüketiciye gereksiz ve fahiş onarım bedelleri ödetmeyi tercih eden zihniyete de bir itiraz gerekmez mi?

Ürünleri iane olarak, bedavaya almadık, bedelini ödedik.
Aldığımız şeyin ayıbını senelerdir düzeltmeyenlere azıcık sitem etsek belki bir şeyler değişir.

Bir zamanlar sağ aynası, radyosu,hoparlörleri ve hatta radyoyu hoparlöre bağlayacak kabloları olmayan arabaları satttılar memlekete.
 
Servis te muhtemelen arızayı bilmediği için kart değişmesi gerekir demiştir Servisler normal zamandada arıza aramazl kökten çözüm yoluna giderler benim tanıdıklarım en azından böyle ( YETKİLİ SERVİSLER İÇİN GEÇERLİ )
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,589
Kullanıcılar
449,927
Son üye
yusuf2023

Yeni konular

Geri
Üst