Bir Asenkron Motorun hem hızını, hemde gücünü aynı anda arttırabilirmiyiz?

redüktörlede yapabilir güç ve devir arttırma işi illa motorla olacak diye bir şey bence
 
redüktörle olmaz çünkü devir arttırdıüınız zaman moment düşer. bu arada redüktörün de bir verimi olacağı için güçten kayıp da olacaktır.
 
frekans artınca endüktans artar, endüktans artınca gerilim artar gerilim artınca aynı akımda güç artmış olur. ama motorun gücü ve hızı artarken moment sabit kalmış olur moment artmaz.

bu işin teorisi gerçek te ise endüktans artınca gerilim değişmediği için akım azalır buda momenti düşürür .
uygulamada frekansı artırırken gerilimide yükseltebilirsen ( ki böyle birsistem baya pahalıya maal olur )momenti sabit tutarak hem gücü hemde devir sayısını artırabilirsin . ama bu standart sürücülerle olmaz
 
konu asekron motorsa
basitce
motrun var olan sargıları da hiç değişiklik yapmadan milinden alabiceğimiz max um güç değiştiremeyiz.
yanfız f ile oynayarak şu anki teknoloji ile bunu yapabiliyoruz istediğimiz devirde mili dönderebiliriz
motor da hiç bir değişiklik yapmadan.
 
gayret ' Alıntı:
uygulamada frekansı artırırken gerilimide yükseltebilirsen ( ki böyle birsistem baya pahalıya maal olur )momenti sabit tutarak hem gücü hemde devir sayısını artırabilirsin . ama bu standart sürücülerle olmaz

Sn.gayret fikrinize saygı duymakla beraber malesef katılamıyorum.

Zira stardart sürücüler o zaman motor 1 hz ile çalışırkende, 50hz çalışırkende 220v mu uyguluyor?

Günümüzdeki en basit sürücüler bile bu temel işlemi yapmaktadır. (V/F oranı) yoksa motor 1hz de kısa devre oluşmuş gibi bir akım çekerdi.

saygılarımla
 
sayın abuzettin 20 arkadaşım düşük değerlerde senin dediğin gibidir . ve dikkat edersen benim dediğimle çelişmez . ben şunu söylüyorum piyasada bulunan bütün sürücüler frekansı normal Şebeke frekansının üzerine çıkarabilirler ama hiç birisi voltajı besleme değerinin üzerine çıkaramaz çıkarabilirsen hem gücü hemde devri artırmış olursun temel endüktans teorisidir
 
Sn.gayret evet haklısınız ben yanlış anlamışım

rekans artınca endüktans artar, endüktans artınca gerilim artar gerilim artınca aynı akımda güç artmış olur. ama motorun gücü ve hızı artarken moment sabit kalmış olur moment artmaz.

bu işin teorisi gerçek te ise endüktans artınca gerilim değişmediği için akım azalır buda momenti düşürür .
uygulamada frekansı artırırken gerilimide yükseltebilirsen ( ki böyle birsistem baya pahalıya maal olur )momenti sabit tutarak hem gücü hemde devir sayısını artırabilirsin . ama bu standart sürücülerle olmaz

burada kırmızı ile belirtilmiş kelimenin arkasına, "motor nominal frekans değerinin üzerine çıktığında" şeklinde bir ifade eklemiş olsaydın işler karışmazdı, özür dilerim.

Fakat yinede

ama motorun gücü ve hızı artarken moment sabit kalmış olur moment artmaz.

Bu kısmı açıklamanı isteyeceğim senden (moment neyin sonucudur?)

Saygılar.
 
kardeş bir motorda moment güç ile doğru devir ile ters orantılı değilmi yani güç artarsa moment artar devir artarsa moment azalır. yoksa ben mi yanlış biliyorum yani hem gücü hemde hızı artırırsak moment sabit olmazmı
 
Sn.gayret anladımıki ikimizde aynı şeylerden basediyoruz, vardığımız nokta aynı.


Peki Arkadaşlar, şunun üzerine konuşalım 3~ asenkron motor sargı gerilimi 220v (Yani üçgen gerilimi tabi yıldızda 380v doğal olarak) bu motoru 3~ beslemeli bir inverter ile besleyip gene üçgen bağlasak, V/F oranını da 50hz de 220v olacak şekilde değiştirsek. sonuç olarak kısmende olsa konuda sorulan güç artışı sağlanamaz mı?

Teşekkürler
 
Slm arkadaŞlar kon İle alakali deyİl ama sÜrÜcÜler le yol verdİĞİm bİr motoru ÜÇkenmİ yoldizmi baĞlayacaĞim ::)cahİllİk zor eskİden sÜrÜcÜmÜ ardida baÖĞrenmedİk ::)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,304
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst