bilezkli asenkron motorlarda reosta

a_t_a

Üye
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
26
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar,320 kw.motora yolvermede kullandığım 12 kademeli bir reosta var.Motor başlangıçta 2,8 ohm ile kalkış yapıyor.Ancak rampa süresi ilerledikçe ampermetrede ani ve geçici bir yüksek akım görünüyor.Bu durum acaba reostadaki dirençlerden mi kaynaklanıyor?Bu durumu nasıl düzeltebilirim?
Cevap versenizde vermesenizde canınız saolsun
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
reosta telinin sarıldığı porselen bazen çatlıyor.. tel şaseye geçici olarak temas edebiliyor..dikkatli bir gözlem yapmak gerekir...belki sorun buradan kaynaklanıyor olabilir..
 
Reostanız yolvermedemi kullanılıyor,yoksa hız ayarındamı ? Olay hangi aşamada oluyor.
 
Reosta ve kademe dirençlerini ölçtünüz mü.Kademe motorunun redüktöründe, yataklarında ya da rulmanlarında problem olabilir mi.

Bunlara bakalım.
 
saygıdeğer arkadaşlar hepinize ilginizden dolayı teşekkür ederim.Melpa nın dediği problem yok,reosta yalnız yolvrme için kullanılıyor.yol almaya başladıktan sonra yani altı ve yedinci kademede sonradaonuncu kademede ani akım yükselmesi oluyor.reostayı 0,55 kw lık rediktörle, sviç ve kontaktörle kumanda ediyorum şayet kontaklar yıpranmış ise motorda ısınma, dolayısıyla aşırı akım sonuçtada termiğin devreye girmesi gerekir ki, bu durum reostaya hareketi sağlayan rediktörün(0,55kw) devre dışı kalmasını sağlar.yanlız direnç ölçümünü yapamadım.Nedeni ölçü aleti 200 ohm kademesinde iken direncin omajını okuyamıyorum.Bundan yola çıkarak direncin çok küçük bir değere sahip olduğunu ve problemin bundan kaynaklandığını düşünüyorum.
 
Muhtemelen reostanız arızalı.Miliohmmetre ile ancak ölçüm yapabilirsiniz.Birde,izolasyon ölçmenizde ve
kontaktörleri gözden geçirmenizde yarar var.
 
Motorun karakteristik akım egrilerini inceleyip reosta steplerini uygun şekilde devreye almak gerek.
 
senin sorunun tamamen reostadan kaynaklanıyor. Kontaktör ise motor tam devreyi alınca baypas yapmak için kullanılır. çalıştğım fabrikada 4MW ve 730KW motorları soda ile hazırlanmış sıvı ile yol verdiğimizden dirençler eşit bir şekilde küçüldüğü için liner bir kalkış yapıyor. Fakat vinçlerde kullanılan motorlarda kademe dirençleri kullanıldığı için dirençlerden bir tanasi problemli olduğu için anormel çalışmalara neden oluyor.Senin 0.55kw lık motor reosta direncini düşüp minimum limit kapattığı zaman bypas kontakların devreye girer.Bunun için kontaktörler ile herhangi bir problem değil reoasta direnci ile alakalıdır. Reostanın üçünün kademeler arasındaki direncin eşit ve ilk çalışmadan itibaren direncin liner olarak düşmesi gerekiyor. Bunları kontrol edersen problemi çözeceğine eminim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,123
Mesajlar
915,187
Kullanıcılar
449,828
Son üye
berkayerdem

Yeni konular

Geri
Üst