Bilezikli asenkron motorda bileziklerin patlaması

ozgurx

Üye
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
38
İşletmede kullanılan 1250 kW gücünde bir motor var, motor durdurulup tekrar start verilmesi sırasında bilezikler arasında kısa devre oluşması sonucu bilezikler patladı, sulu reosta ile yol verilen bu motoru sarıma gönderdik, bileziklerde bulunan aşırı tozdan dolayı bilezikler kısa devre olmuş denildi. motorun bilezikleri değiştirildi, kömürleri yenilendi, bakımı yaptırılıp motor yerine takıldıktan yaklaşık 1 gün sonra bilezikler yine patladı, bu sefer de bileziklerin arkasında bulunan saplamalar çok uzun olmuş, bundan dolayı motor kapağı üzerinden kısa devre oluşmuş denildi, motor kapağının içi fiberle kaplatılıp motor tekrar geldi yine motoru taktıktan yaklaşık 1 gün içinde motor bilezikleri patladı. Bu motoru yedeğiyle değiştirip çalışa biliyoruz, ve yedek 1000 kW, bilezikli asenkron motor, herhangi bir sıkıntı yaşamıyoruz. Motora Bakım yapan firma net bir şey söyleyemiyor. Büyük bir ihtimalle sorunun neden kaynaklandığı bulunmazsa bakımdan gelen motorun bilezikleri yine patlayacak. Buna benzer sorun yaşayan arkadaşların tecrübelerini paylaşmaları, DSCN0543_1.jpg bu konudaki problemleri çözeceğini düşünüyorum.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İşletmede kullanılan 1250 kW gücünde bir motor var, motor durdurulup tekrar start verilmesi sırasında bilezikler arasında kısa devre oluşması sonucu bilezikler patladı, sulu reosta ile yol verilen bu motoru sarıma gönderdik, bileziklerde bulunan aşırı tozdan dolayı bilezikler kısa devre olmuş denildi. motorun bilezikleri değiştirildi, kömürleri yenilendi, bakımı yaptırılıp motor yerine takıldıktan yaklaşık 1 gün sonra bilezikler yine patladı, bu sefer de bileziklerin arkasında bulunan saplamalar çok uzun olmuş, bundan dolayı motor kapağı üzerinden kısa devre oluşmuş denildi, motor kapağının içi fiberle kaplatılıp motor tekrar geldi yine motoru taktıktan yaklaşık 1 gün içinde motor bilezikleri patladı. Bu motoru yedeğiyle değiştirip çalışa biliyoruz, ve yedek 1000 kW, bilezikli asenkron motor, herhangi bir sıkıntı yaşamıyoruz. Motora bakım yapan firma net bir şey söyleyemiyor. Büyük bir ihtimalle sorunun neden kaynaklandığı bulunmazsa bakımdan gelen motorun bilezikleri yine patlayacak. Buna benzer sorun yaşayan arkadaşların tecrübelerini paylaşmaları,Ekli dosyayı görüntüle 13430 bu konudaki problemleri çözeceğini düşünüyorum.



aradaşım sen o bobinajcıyı kesinlikle değiştir derim.yalancı ve para hırsı ile sen onunla bir yere varamazsın.tamamıyle yalan üzerine çalışıyor.yada bir şeyden anlamayan biri.sen ayda 2 motor arızasına şahit olursun o ise günde 5 motor arızasına şahit olur.yorum senin
 
Motor bileziklerinin neden patlamış olduğunu bulmamız gerekiyor, aksi halde motor bilezikleri yine patlayacaktır. Reostada problem olabilir diye reostayı inceliyoruz ancak işin garip tarafı motor iki seferde de bakımdan geldikten sonra normal değerlerde yaklaşık bir gün boyunca çalışıyor, bir gün içinde 3 veya 4 kez durdurulup tekrar çalıştırılıyor, bir sonraki durdurulup tekrar start verildiği anda bileziklerde kısa devre oluşuyor.
 
Sulu reosta sistemlerde motor yol vermeden önçe iyice karıştırılması gerekir ve yolverme zamanında rotor akımı ve stator akımları motor etiket değerini geçmemeli. bence bunları kontrol edin özelikle rotor fırçaları ve baskı yaylarını çünkü gevşek olursa ark yapar
ve arklalar diğer fazla birleşir ve patlar. bu benim görüşüm
 
2. patlamadan sonra motora yol vermeden önce reosta sularını her seferinde karıştırdık, rotor ve stator akımları normal değerlerinden düşük, baskı yaylarının durumu iyi gibi ancak bir daha ki çalıştırmamız dan önce iyice kontrol ederiz, bide en son patlama, bilezik üzerinde fanın üflediği yerde daha şiddetli olmuş. Bu motor aynı fanla aynı ortamda yıllardır çalışmış.
 
1-Fan,orijinalindenmi var ? Normal şartlarda,bilezikler üzerinden değil,arka taraftan hava üflenmelidir.Aksi takdirde,kömür tozları,stator içerisine gideceğinden,izolasyon bozulmasına sebep olur,
2-Fanla üflenen hava çok soğuk ise,bilezikler ve kömürler için,sakınca yaratır,
3-Patlama,yolverme esnasnda olduğuna göre ( bypas kontaktörü var ise ),bypas kontaktörü,çekik kalıyor olabilir mi?
 
Bilezikde patlama nasıl meydana geliyor? Patlayan Rotor sargılarınız olsa gerek boyle bir sey bizim de basımıza gelmisti.Sitede paylasmıstım hatta.Motorun rotor sargılarında patlama meydana gelmisti.daha sonra bir firmaya gonderdik ve yaklasık 1 hafta içerisinde sözde yaparak gönderdiler.Motor bakımdan geldikten sonra bir hafta icerisinde yine aynı duruma geldi.Bu kez firmayı tesisimize getirterek atolyemizde tamir ettirdik.Ön kapağı açtıktan sonra patlakları gözle görebiliyorduk.Tabi bu patlaklar sargı üzerinde deildi.Resimde gördügün patlaklar o zaman firmadan gelen teknisyen bunkar sargıların sigortası gibidir.Zaten bunlar patlamasa rotor sargıları komple yanar demişti.Lafı uzatmayayım bu kısımlara yaklasık 8 saatlik süre içerisinde gümüş kaynakları yaptı adam ancak adamın bu işte acemi oldugunu basında durdugm sure içerisnde anladım ben.Her neyse motor tamamdır deyip bagladıktan 2 sonra tekrar patladı.En son istanbula simense gonderdik yaklasık 1 ay sonra geldi motor ve yaklasık 4 aydır tık yok...Bence bu işi gercekten profosyenel olan kişilerle çözme yolunu deneyin...!!
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8725.jpg
    IMG_8725.jpg
    86.1 KB · Görüntüleme: 73
  • IMG_8724.jpg
    IMG_8724.jpg
    88.3 KB · Görüntüleme: 67
Yani ben motorun bileziğinde yanma oldugunu daha önce gormedim ve duymadım...Ovalite ve bilezik üzerinde meydana gelen çizilmeler dısında bilezikle alakalı bi sorunla karsılasmadım.Onuda taşlama yaptırarak çözdürüyoruz zaten.
Eğer dedğiniz gibi bilezikte yanma ve patlama oluyorsa bilir bir kisi açıklarsa ogrenmis olacgm bende...
Herkese kolay gelsin
 
slm bnede bobınajcıyım bu tur motorlarla cok ugrastım onlara yapılan ızalasyon fıberlerı yuksek voltajlarda kullanılan yesıl bı tıpten olması gereklı bıde temız olduktan sonra bılezıklerın kendı aralarında megerle test edılmelı şase ılede testı yapıldıktan sonra buna kullandıgnız su yanı camasır sodası bunun orarına dıkkat edın yada degıstırın eger bunla ılgılı ıletkenlık artısı varsa dırek devreye kaldırmak ıstenmıs gıbı olup bılezıklerı patlatabılırsınızz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,583
Kullanıcılar
449,925
Son üye
Taylor Quinntin

Yeni konular

Geri
Üst