Besleme Kesilince Tetik

Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
38
Merhabalar;
Öncelikle bu işlere biraz merakım var birazda bilgim ama amatör kullanıcıyım .Sizlere sormak istediğim konu Aracımda soğutma suyu tükenti uyarısı bulunmamakta.
Linkteki ürünü alıp aracıma takmak istiyorum.
https://www.direnc.net/graivity-ard...tM6hJqiOs_2Sr9vAGAMMWAb9TGjfP5CEaAv6wEALw_wcB

Burada takıldığım sorun sensör suyu gördüğünde 5 volt çıkış vermek. su azaldıkta çıkış volt düşmekte su bitince sıfır volt vermekte.
Benim istediğim voltaj sıfıra geldiğinde yani kapta su kalmadığında bir buzzer çalıştırmak bun isteğimi nası yapabilirim.
 
Öncelikle bildiğim bir çok arabada soğutma sıvısı seviyesi ya da uyarısı yok (en azından kullandığım 9 farklı marka model arabada yoktu). Onun yerine yağ ve hararet göstergesi vardır. Çünkü sıvının olması tek başına yeterli değildir. Termostatın çalışıyor olması, radyatör fan müşürünün çalışıyor olması, en önemlisi de devri daim pompasının, yağ pompasının çalışıyor olması gerekiyor. Bunlardan herhangi birinin aksaması hararetin yükselmesine ve uyarı ışığının yanmasına sebep olacaktır. Yani tek başına soğutma sıvısının yerinde olması yeterli değildir.

Ayrıca illede yapılacaksa basınç altında 100-120 dereceye kadar yükselen sıcaklığa dayanır mı araştırmak lazım?
 
Soğutma sistemi Su deposunu kontrol etmek yeterli. zaten su bitmeden önce su kaynama yapacak buhar çıkacaktır muhtemelen.
 
Soğutma sistemi Su deposunu kontrol etmek yeterli. zaten su bitmeden önce su kaynama yapacak buhar çıkacaktır muhtemelen.
Doğru söylüyorsunuz mesala uzun yolda ufak bir contadan (termostat) su kaçağı oluyor su olmadığı için hararet sensörü okuma yapamıyor. Sonra Üst kapak Gidiyor . Suyun olmadığını söyleyen bir sistemim olsun istiyorum
Öncelikle bildiğim bir çok arabada soğutma sıvısı seviyesi ya da uyarısı yok (en azından kullandığım 9 farklı marka model arabada yoktu). Onun yerine yağ ve hararet göstergesi vardır. Çünkü sıvının olması tek başına yeterli değildir. Termostatın çalışıyor olması, radyatör fan müşürünün çalışıyor olması, en önemlisi de devri daim pompasının, yağ pompasının çalışıyor olması gerekiyor. Bunlardan herhangi birinin aksaması hararetin yükselmesine ve uyarı ışığının yanmasına sebep olacaktır. Yani tek başına soğutma sıvısının yerinde olması yeterli değildir.

Ayrıca illede yapılacaksa basınç altında 100-120 dereceye kadar yükselen sıcaklığa dayanır mı araştırmak lazım?
Dedikleriniz doğru ama suyun bir şekilde ani boşalması durumunda haberim olsun istiyorm . Genleşme tankı 100 Derece olmuyor 90 en fazla o sensör destekliyor gözüküyor.
 
Başıma gelmedi, yakınlarımda da duymadım ama olasılıkları azaltmak için tabi ki faydalıdır. Silecek suyu seviye sensörlerini araştırmanı önerebilirim. Benim araçta ECU/BCM üzerinden ayarı var fakat sensör yok. Nasıl bir şey olduğunu da bilmiyorum. Belki o tür bir sensör işinize yarar. Muhtemelen CAN-BUS protokolüne uygun sinyal veriyordur.
 
Pek çok şekilde basit veya karmaşık yapılabilir şamandıralı roleli vb. Bu konuda açılan konular var hatta ters kontak, ters çalışan transistör sanırım başlıkları böyleydi.

Düzenli kontrol ve tevekkül, gerisi Allah'tan. Bilmediğimiz başımıza gelen kötü işlerde bile hayır olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,218
Kullanıcılar
449,836
Son üye
oguzhankonak

Yeni konular

Geri
Üst