Beklenen Makinalar

cncarastirma

Usta Üye
Katılım
21 Eyl 2010
Mesajlar
931
Puanları
166
Yaş
43
Selamun aleyküm
Sanayide ve sosyal birçok alanda ihtiyaç olan çokça makina, mekanizma ve geliştirme yönleri bulunmakta. Bunların bir kısmı direk çözülebilirken bir kısmı mühendislik bir kısmı elektronik mekanik uzmanlık ve bir kısmı da zeka gerektirmekte. Mühendislik ve derin çalışmalar isteyen kısımlarda mühendislerin ve derin araştırmaların ve hatta hazırda yapılmış olan mühendisliklerin ve derin çalışmaların hali hazırda bulunmasına rağmen ihtiyacı çözebilen kişiler bunlara ulaşamıyor.
Elektronik uzmanlar olmasına rağmen ihtiyacı olanlar iletişim kuramıyor. Mekanik uzmanlar için de böyle..
Piyasada bu ulaşılmazlığın bir sebebi fahiş fiyatlarla iş yapanların kapladığı ön kulvar.. Arka kısımları görmek zor..
Diğer bir kısmı da birçok dünya memleketinde olduğu gibi insanlar arası iletişimin kopukluğudur. Mesela mekanik elektronik vb konularda oluşturulabilen bir işbirliği düzeyli iletişimler bazı eksikleri insanların aklındaki soru işartlerini giderecektir.
Beklenen aranan ihtiyaç duyulan makinaları buralarda konuşmamız geliştirmeye çalışmamız; belki hiçbir yere örnek olmayabilir belki hiçbir şeyi çözmeyebilir ama belki aklında soru işaretleri kalanlara gelişme ortamı diğerlerine de iletişim kurma ortamı oluşturmuş olur...
Düşünüp mekanik elektromekanik veya elektronik ilk örneği vermek gerek..
 
Değişik ve sistematik bir makina... Büyük bir sistem.


02a.jpg



Bir aksilik olmazsa resimlerle ifade etmeye çalıştığım Türkiye de yaygın olmayan Taş ocaklarından verimli biçimde taş çıkaran iki önemli makina. Birisi hızar biçimindeki blok kesme diğeri de yukarıdan aşşağı tel ile kesen dilimleme makinası. Bu iki makinanın kombinasyonu taş ocaklarında verimli biçimde kullanılmakta olduğu ifade ediliyor.
Fiyatlarını her ne kadar araştırmasam da çok yüksek olduğuna dair bilgim var. Peki bu sistem uzmanca incelense sizce yapılmaması için ne var? Komple elektromekanik olan sistemleri; hatta elektro denilebilir bir elektrik aksamı bile belki yoktur, dijital pic ya da plc kontrollerle çok daha üst bir seviyeye çıkarılamaz mı?
 
bu tarz makinada plc yada pic i ne icin kullanacaksın.yapılan tek eksende surekli öteleme ve dönen bıcaklar.sadece motorların zorlanma durumlarını algılama vs gibi güvenlik donanımı olarak kullanılabilinirki onada gerek yok motorların termik koruyucuları vardır.benim aklıma bu is icin programlanabilir bir devrenin bu makinada pek kullanımı yok gibi gözüküyor.ha belki iki saat burda calıs,sonra yarım metre ileri git vs tarzında bisey düsünülse kullanılabilinir.ama bu kadar pahalı bir makinayı kimse yanlız bırakmaz.o zamanda bu tarz otomasyona gerek kalmaz.
 
Kendimizi ifade tarzımızı daha sosyal hale getirsek oluşabilir yanlış anlamaları da kaldırmış oluruz.
Eskiden matematiğin girmediği bir alan yok denirdi. Hatta toplama çıkarma için bile matematiğin girmesi gibi kouşulurdur. Elektrik mekanik hareket iş sonuç konuşulduğunda elektroniğin dışarıda kalması ne demek olur?
Elektronik ve mekaniğin aynı temel mantıklardan farklılaştığını bilen insanlar elektroniğin pratikliği sayesinde birçok mekanizmayı ufalttığını , fonksiyonlarını arttırdığını bilirler. Mekanik bir zamanlayıcıdan bahsetsek bakıma ihtiyaç duyan mekanik bir saat aklımıza gelir ki bunun da kontrole direk katkısının olması için değiştirilmesi gerekir. Peki dijital bir kol saati?
Bu makinede elektronik neden kulanılabilir sorusuna birkaç yanıt vermişsiniz. Bu makinalarda belirli boyutlarda taş kesmenin dışında verimli çalışma avantajları da bulunmakta. Kesme işlemi gibi bir işlemde çalışma anında verimliliği direk kesme hızı ve ilerleme gibi veriler etkiler. Bunların ölçülmesi geri beslenmei ve düzeltilmesinin elektronik olarak yapılması beklenen bir durum olur. Yağ basıncının ölçülmesi basınç emniyetinin devrede olduğu uyarısının bulunması kolun bulunduğu açısal pozisyon koldaki gerilmenin ölçülmesi vb elektronikle rahatlıkla düşünülebilir.
Buraya bu aletin resmini koymamız bu modele bir mecburiyetimiz olduğundan değil. Bu iki model verimli olarak kullanılmakta. Bunlar olmadığında el yordamıyla yapılan işlmler bulunmakta. Ben bu işte (taş ocağı işletmesinde) uzman değilim. El yordamıyla uygun olan kısımlar vardır ancak bu aletlerin sürekli kullanılması efektif bir işletme sağlamakakta. Mesela ismi elmas kayış yöntemi olan bu hızar biçimindeki aletin aynı mantığıyla çalıştığını anımsadığım bir alet daha var Onun da uygun olduğu kısımlar buunmakta.
Diğer taraftan aklımıza gelen birçoklardan ifade edelim. Bu alet saatte 12 metrekare civarında yer taramakta. İlerleme hızının bir hayli düşük olduğu görünüyor. Raylar üzerinde yürüyen alet ilerledikçe önüne ray eklenmesi gerekmekte. Bu aleti tekerlekler üzerinde yürütmek ve ray mecburiyetini kaldırmak önemli bir gelişme olur diye düşünüyorum. Bunun için seviye kontrolü lazer sistemleriyle yapılabilir.
Bu sistemleri yapmamamız için bir engel yok. Hatta ihtiyaç duyanlarla iletişim de kurabiliriz. Ancak buradan çıkabilen geliştirici fikirlerle kombine etmek fevkalade olur diye düşünüyorum.
Ferrari F50 belki çok pahalıydı ama fiat mareada o seviyeye piyasada ulaşmak çok daha pahalı... İşin esasında bizim F50 yi yapamamamızın tek sebebi iletişim kopukluğu olursa; hesap sorulması gereken çok yerler olur belki başta bizler...
 
Selamun alyküm
Bir istek üzerine yaptığımız hareketli polisaj makinesinden bahsetmekteyim.
Sistem sabit bir ray üzerinde kayabilen, tutamağın üzerinde aşşağı yukarı denebilir raya dik dönme serbestliğine sahip bir motordan oluşmakta.


Aşşağı yukarı hareket eden motor kolu ise polisaj(cila) bezinin malzemeye sürtünmesi için. Kesiti değişen malzemelerin polisajı ve malzemeye belirli bir baskı oluşturması için


Bu sistem sıvama tornasının yanına kurulmuş durumda ve sıvama tornasında döndürülen malzemeye direk polisaj yapması amaçlandı. Motorlu kısım ray üzerinde bilyalı makaraları sayesinde ray bounca hareket etmekte ve motor kolunun dönmesi ile aşşağı yukarı polisaj bezini oynatmakta.


Son resim sistemin arkadan çekilmiş fotoğrafı olup sistem yapıldıktan sonra tornanın yanına kuruldu.
Burada kullanıcı polisaj bezinin yoğun olarak sarsıntı yaptığından yere sabit kendi polisaj motorunun bu sarsıntılar etkisiyle betondan söküldüğünden bahsetti. Bu durumda dengesizliğin çok yoğun olduğu ve rezonans halie yaklaşmış olduğu çok açık da olsa kullanıcı ya ne kadar izah edilebilmiştir bilmiyorum.
Bu sarsıntıyı azaltabilen çözümleri dinlemek isteriz. Kendi bezlerini kumaştan kendileri dikmeleri sarsıntının en baş sebebi gibi görünmekte. dengesi kontrol edilmiş hazır bezlerle bu işi yapmalılar ama kendileri kumaştan yaptıkları bezleri dengeleyebilirler mi? Veya aliminyuma polisaj yapabilen katı malzeme ne önerebilirsiniz?
Bu sistemin ray üzerinde hareketi için de bir otomasyon gerekmekte. Ray boyunca pozisyoon kontrolü ve hasasiyeti olmadan devreye girip çıkan elektik motorlu bir sistem düşünülebilir. Freze tezgahlarının otomatik motorları gibi sistemler gayet ideal durmakta ancak ucuz ve basit olarak bu işi gören bir sistem daha uygun olabilir.
Hayırlı akşamlar
 
Selamun aleyküm
Şantiye arabası olarak düşündüğüm vinç, elektrik jeneratörü, damperli kasa gibi ekipmanlara sahip dizel motorlu aracı tanıtmaktayım.


Arac isteğe göre 3 ton yük kapasitesinden çeşitli değerlere göre üretilebilir. Üzerine yine tercihe göre kaynak jeneratörü, su pompası, hidrolik pompa, vinç, damperli kasa eklenebilir.
Üzerindeki kaynak jeneratörü veya elektrik jeneratörü, su pompası gibi parçalar motora bağlıdır. Şantiye vb yerlerde elektrik yoksunluğu ve alet malzeme taşıma sorununa çözüüm sunmaktadırlar. Vinci ise aracı bir hayli etkin kılmakta işe özel kullanımı sağlamakta.
Barajlarda şantiye hizmeti verenler için belki kaynak jeneratörü ve elektrik jeneratörü çifti gibi her işe göre kombinasyonel olarak efektif aletler ile sistem imal edilip işe yaramayanlar sisteme kurulmamış olur.
Yalnız sistemde kullanılması gereken kaynak jeneratörünün doğru akım kaynağa göre sarımları, trafosu vb aksamı ,elektrik jeneratörünün aksamları tasarlanması gerekmekte. Sistemin kontrolü, kontrole elektronik sistem uyarlaması da düşünülmeli.
Mekanik olarak da bu araca eklenen ekipmanların direk motora eklenmesi yerine hidrolik bir sistem ile motordan devir alınmasının uygunluğunun incelenmesi gerekir.


Hidrolik sistem aracılığı ile çalışan ekiipmanlar motora direk bağlamaya göre daha fazla enerji harcatır, bir miktar yakıt tüketimi artar. Ancak devreye alıp çıkarma için hidrolik kumanda valfleri yeterli olur ve bu devreye alma hidrolik tertibatı uzun ömürlü olur ve devreye alıp çıkarma işlemleri kolay olur.
Buradaki tasarımlarda sadece sistemin kendi özellikleri değil kullananlara uygun olarak doğal ortam özellikleri de etkin olmalı. Hem ekipman kombinasyonunun seçimi hem de gerekli rahat kullanıma uygunluk değerlendirilmeli.
Fikirlerinizi beklemekteyiz.. Hayırlı akşamlar.
 
Şöyle bir makina gördüm belki ilginizi çeker şarjlı matkapla yük taşıma arabası videoyu sonuna dek izleyin

Drill-Powered Bike

 
Diğer bir konuda da paylaştığınız videoyu izlemiştik.
Bir aparat ile uygulanabilir bir sistem. Amaca yönelik üretilen matkap bu sistem için birebir diyemeyiz tahminim. Ancak şarzlı bisikletler ve yük taşıma sistemleri üzerinden konuşabiliriz.
Matkap tasarımında el ve kol için ağırlığının minimum yapılması beklendiğinden kapasite sınırlı olsa gerek. Yük taşıma sistemi bu sınırdan muaftır ama basit bir yük taşıyıcıya bu matkap bağlantı sistemi eklense zorlanma anlarında matkaptan yardım alınabilir.

Tabi küçük motordan büyük güç elde etmek için bakırdan daha iyi iletken kullanılması ne avantaj sağlar? Küçük el vidalamalarına ne kadar güç eklenebilir?

Hayırlı günler dilerim.
 
Selamun Aleyküm
Bir zamanlar hayallerimizde olan ve ya gerçekte olsa da geliştirilmesi düşünülen makinaları konuşmak üzere açmıştık bu konuyu.
Biyodizel imalatı ve atık yağların yakıt ve ya tekrar yağ olarak geri dönüşümü popüler bir mevzu olarak beklemekte. Bu sistemlerin kimyasal temelleri, seçilmesi gereken işlemleri, ekipmanların tasarımları yoğunlaşılması gereken meseleler.
Mevzuatın ekeonomik vb etkilerinin incelenmesi ise yine efektif bir tarafı. Atık yağın doğaya bırakılmasının kirletici etkileri, özellikle 1 lt sinin 1000ton suyu kirletmesi ve su üstünde tabaka oluşturup balıkların oksijen alamamasına sebep olması da çevresel etkileri.

Biyodizel imalatı; bitkisel yağın alkol ile katalizör eşliğinde reaksiyonu olan transesterifikasyon neticesi estere ve gliserole dönüşmesine dayanmakta. Mesela kabaca 1lt metanol, 5lt yağ 30gr NaOH bu reaksiyon için örnek olabilir. Tabi imalat için birçok etken düşünülerek sistem ve ya tesis tasarlanabiliyor.
vkmdmtm21.jpghayvansal.jpgSolventExt1.jpg

Atık geri dönüşümünde sadece kirli içerik temizlenmesi yeterli sayılıyor. Asit-Kil, Kireç-Distilasyon, Solvent Extraction bu yöntemlerden bazıları.
Malumdur ki konuşmada kolay olan birçok konu gerçeğe uyarlamada türlü zorluklar içermektedir. Buradan bu tip bir tesis uygulaması için yararlı bir kaynak olması ve çözüm sunan bir hali ile bir çalışma yapılabilir.
Solvent Extraction(Çözücü ile Çıkarma) yöntemi klimalardaki çevrime benzer biçimde, yoğuştuğunda yağı çözüp kirli içerikten ayırmış olan çözeltinin farklı bir ortama geçirilip basıncınında düşürülerek çevrim gazı olan çözücünün de yağdan ayrılmasına dayanmakta. Seri üretime uyarlanması iyi sonuçlar verebilir.
Mesela tasarım namına birkaç açıklama gerekirse; Asit-Kil yöntemi bir kaynağa göre ağırlıkça yağın %5-8 Sülfürik asitin(H2SO4) in yağ ile 10 dk. karıştırılıp ayrışma sağlandıktan sonra tabanda biriken asfalt benzeri yapı ayrılıp, yine yağın ağırlıkça %5-7 si NaOH ile birkaç dak. karıştırılıp tabandaki asfalt benzeri yapı yine alındıktan sonra yağ ağırlığının %4-6 sı aktive kil ilave edilip filtre edilmesinden ibaret.
Bu aşamalardan hangisinin ne etkisinin olduğu, sıcaklık vb etkilerin sonuca ne kadar etkidiği kimyasal bir izah iken, sistemin uygun kapasitede yapılması ekonomik-endüstriel, bu sistemin mukavemet vb analizleri ile güç vb tasarımları mekanik otomasyonu da elektronik ile alaka kurmakta.
Her tip eklenen bilgi ile sistem geliştirilip belki küçük bir tesis belki de bir fabrikanın temelleri atılabilir, ilgilenenler için mühendislik çalışması yapabilenler tasarım, imalat yapabilenler de mekanik destek verebilirler. Tabi yeri geldiğinde herkesin hakkını iade etmek gerekir.
Tüm okuyan arkadaşlara başarılar dileriz.. Diğer taraftan konumuz sadece bir alana kısıtlı değil başka tip makina vb fikirlerinizi ekleyebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,305
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst