Bazı motorların kompanzasyonu devreye aldıktan sonra sık sık termik attırması

Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
45
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba. Benim şöyle bir sorum olacaktı. İşletmemizde geçenlerde bir takım nedenlarden dolayı kompanzasyon sistemini devre dışı bırakmıştık. Daha sonra tekrardan devreye aldığımızda kompanzosyonumuzda bir sorun olmadan devreye girdi. Ancak sorun şu ki bazı hız kontrol ünitesi bağlı olan motorlarımız durduk yere termik attırıyor. Özellikle kw'ı düşük olanlarda bu sorun var. Günde 3-4 kere bu sorunla karşılaşıyoruz ki daha önce böyle bir sorunumuz yoktu. Motor koruma şalterlerini değiştirdik ki sorun onlardan mı acaba diye,aynı şey tekrar ediyor. Sınırlarını yükselttik yine de aynı sorunu yaşıyoruz. Bu konuda ne yapmamız gerekiyor, nelere dikkat etmeliyiz.Sizlerinde bu konuda düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim.Teşekkürler.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
bu arada drive ile sürdüğün motora neden termik bağlıyorsun ? adı üstünde drive. kullandığın drive nasıl bir drive söyle ona göre yardımcı olalım.
 
termik deyimim yanlış olmuş, motor koruma şalteri koyuyorum sürücüden önceye ki fabrikada gece vardiyalarında ekip olmadığı zamanlarda anlık bir açmada gidipte koruma şalterini kaldırıp hemen sistemi devreye alabilsin. Kullandığım sürücü Schneider altivar ama durumun sürücünün markasıyla ne alakası var onu anlamadım.
 
Dostum şu durumda kompanzasyonunda dengesizlik olabilir yani 2 faz kompanze edilip diğer fazında sorun olabilir bu nedenle kompanze edilen 2 faz diğerlerine göre daha az akım çekecektir burdaki fazlar arası akım dengesizliklerinden dolayı "mkr" atıyor olabilir.kondansatörlerini bi kontrol et derim varsa tek fazı arızalı olanlar değiştirmen gerekebilir.Bu da sorunun çözmez ise sistemin hakkında detaylı bilgi verirsen yardımcı olabilirim (MKR değeri bağlı olduğu motor güçleri reaktif güç rölenin markası kondansatör değerlerin gibi... )
 
bilindiği üzere hız kontrol üniteleri harmoniklere neden olur.kompanzasyon sistemide harmonik oluşturmaz ama var olan harmoniğin genliğini artırır.bu durumda gerilim ve akımdaki harmonik bozulmalar koruma elemanlarının sebepsiz açmasına neden olur.
harmonik ölçümü yaptırıp değerler hakkında bilgi verirseniz daha detaylı yardımcı olurum.
 
Verdiğiniz cevaplar için teşekkürler arkadaşlar, sorunun nerden kaynaklandığını bulduk, bu aralar çok yoğun olduğum için girememiştim siteye. Monolog arkadaşımın dediği gibi kondansatör grubumuzun birinin bir fazı çalışmıyordu, iki faza kalıp sistemi iki faza yüklüyordu. Bunuda motorumuz çalışırken normalde pensampermetreyle ölçüm yaptığımızda akım değerleri normaldi, sonra birden fazın birinin değeri durduk yerde düşüş gösterdi ve kısa süre sonra mkş attı. Anladık ki, ne zaman ki bu kondansatör devreye girince faz dengesizliğinden dolayı mkş'lerde küçük olduğundan, faz farkı küçük olsa da algılıyordu ve mkş'yi attırıyordu. Kondansatörümüzü değiştirdik, 3 gündür bir sıkıntıyla karşılaşmadık.
 
Sorununuzun çözümünde bi parçada olsa yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Bilgi paylaşıldıkça değerlidir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,418
Mesajlar
917,458
Kullanıcılar
450,326
Son üye
Zoro0
Geri
Üst