Basit bir akü şarj sorusu

Crowbar

Üye
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
54
Puanları
1
Arkadaşlar çok dolaştım forumda kafam iyce karıştı. şimdi şöyle birşey sormak istiyorum

12V 72AH inci akü formul A aküm var. şarj dinamosu bozuk olduğu için neredeyse tamamen bitmiş

12.40 volt gösteriyor marşa basınca 5 volta kadar iniyor. (birazcık marş bastıktan sonra) Yeşil bilyeye göre hala şarjlı görünüyor akü.

Her neyse çıkardım aküyü koydum odama. Ayarlı güç kaynağına bağladım +sını + sına. Araya bir ampermetre koydum (tabiki önce ampermetrede unutarak aküyü ölçmeye kalktım müthiş bir kıvılcımın ardından sigortası attı:D) verdim yaklaşık 16 voltu aküdende 0.30 amper geçiriyorum. böyle giderse aküyü doldurmam çoook uzun (ufak hesabıma göre 1 hafta) sürecek.

Şimdi benim merak ettiğim olaya gelelim. Ben bu aküden daha fazla akım geçirmek için güç kaynağının voltajını 16 dan daha yüksek bir değere alsam (diyelimki 24 volt), güç kaynağı aküye bağlıyken kontrol etsem, 3 ampere sabitlesem. 14 voltu gördüğümde yavaş yavaş güç kaynağını kıssam aküye zarar verir miyim? Ve aküyü yarım DC ile şarj etmekmi daha iyidir yoksa dümdüz DC ile mi (evet anlatamadım. Yani kondansatör filtresi olmayan sadece köprü ile doğrultulmuş bir çıkış mı yoksa kondansatörlü bir çıkış mı iyi olur? hatta tek diyot mu?)

Yardımlarınız için teşekkürler. Birçok kişinin vereceğiniz bilgilerden yararlanacağına inanıyorum.
 
eger aküye 16 volt veriyorsan uçlarındada 16 volt okuyorsan vede devreden 500ma gibi bir akım geçiyorsa o akü gitmiş demektir.
 
Akü boştayken dandik güç kaynağımı 30 volta ayarlayıp bağlıyorum. Voltaj 12.70 e düşüyor, aküden 500ma geçiyor.
 
malesef akünüz bozuk yenisini almanız gerekir.
 
Sorun halloldu. Güçlü bir trafo vardı 4 amperlik diotlarla doğrulttum birde kondansatör koydum yallah :) akü üzerinden 3 amper geçiyor. Kondansatörsüz çıkış gerilimi 12V olan bir trafo.
 
Aynı dert bendede var arkadaşlar 12v 6amperlik bir trafom var dc çıkışlı bunu direk aküye bağlasam şarj edermi amacım aküyü tamamen şarj etmek değil arabayı çalıştırsın yeter
 
bi sıkıntı olmaz uzun sürede şarj eder ama sonuçta eder. yalnız tek sorun yeter ki diyotlar aşırı ısınıp ta yanmasın. ara ara onu kontrol etmek lazım. genelde güç kaynağı düşük amperli bi trafoya sahipse akü de yüksek amperliyse bu problem yaşanıyor. sorunun çözümü ise yüksek güçlü bir trafo kullanmak.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst