balans alımı

metinata Arkadaş,

Ben size sistemin nasıl kurgulandığını anlatayım, siz içinden kendi durumunuza uyanları ayrıştırın. Anlatacağım sistem kompresöre yani bir hava tulumbasına uygun olan sistemdir. Yanmalı motorlarda durum değişir.

Basılması gereken havanın miktarını piston çapı ve biyel kolu stroğu ile belirlersiniz. Bunu yaparken, bar sınırınız devreye girer ve bu sınıra uygun stroğu göz önüne alırsınız.

Birim havayı belirledikten sonra, 1 dakikada basmanız gereken havanın miktaına göre krank milinin dönüş sayısını tespit edersiniz. Bu da kullanacağınız volant ağırlıklarının belirlenmesine imkan sunar.

Krankı ve bağlılarını biyel piston ikilisi olmadan katı model olarak tasavvur edersiniz.

Bu modelin ortasından, biyel kolunun çalışma boşluğunu eksiltir, biyel alt pim + biyel kolu + biyel üst pim + piston-segman grubunun toplam ağırlığını krankın alt yarım dairesinden boşaltırsınız. Alt yarım daire, biyel kolunun kranka bağlandığı kısma verilen isimdir.

Bu genel durum. Sizin verdiğiniz ölçüler göz önüne alındığında ; sistemin imalat esnasında kontrolü dışarı taşınmış görünüyor. Bu ne demektir ; biyel-piston grubunun toplam ağırlığı, geçici olarak, dışarıdaki bir parçanın üstüne akuple edilir. Ve balan hesabı ve sorunların giderilmesi bu akuplasyondan sonra gündeme gelir.

Neden akuple ile yapılır da, biyel-piston direk bağlanarak yapılmaz. Bunun sebebi hem silindir piston segman ikilisinin sürtünme direncidir hem de silindirsiz, sisteme sahip çıkmak zordur. Sair ülkelerde dışardan akuple ile sistem kontrolü ve boşaltmalar, tek uygulamadır.

Buna rağmen, bu topraklardaki ustalar bu meseleyi farklı bir yoldan da çözmüşler. Biyel kolunun hareketi piston pimi bakımından salıncak tipidir. Ustalar bunu farkettiğinden, sistemin üstüne iplerle bir grup oluştururlar. Yani bir anlamıyla pistonu salınacak şekilde yukarıya bağlarlar. Böylece silindir devre dışı olur. Tüm sistem haricen çevrildiğinde piston direnmeden ve bir yere çarpmadan biyel kolu üzerinde salınır durur. Dolayısıyla biyel ve piston ağırlığı sisteme dahil olmuş olur.

Bir önceki konuda, sizlerin akupleye yöneldiğinizi farz ederek yazdım. Gördüm ki biyel piston olmadan kontrol deyince bu ikilinin ağırlığını hesaba katmadığınız bir durum oluşmuş.

Kranka bağlı olan her şey hesaba dahildir. Bunların içinden, sürtünme ve sair dirençlerle muhatap olanlar, kontrol esnasında sistemden ayırılır. Tabi ki de ayrılanların ağırlıkları ayrıldıkları eksenlere haricen akuple edilir. Başka türlü bütünlük sağlanamaz.

Bu akuplasyon zor olduğu yada uğraştıdığı için, ustalar pistonu salıncağa alırlar diye eklememin sebebi, bu usulü de deneyebilmeniz içindir.

Geçme krankları ilk dizayn ederken şahsen bunlara ihtiyacım olmaz. Kullanılması gereken pistonu marka model olarak yada ağırlık olarak olarak işaret eder ve tüm dizaynımı bunun üzerine kurarım. Biyeli de kendim ürettiğim için piston hariç tüm sisteme hakim olarak imalata başlamış olurum. Zorluk, düşük CC li kesim motorlarındadır. Çünki bazıları tek yanaklıdır ve biyel alt pim motor bloğuna doğrudan monte olur.
Ali bey
Uzun zamandır sizin gibi bilgili bir usta ariyordum .
Ben eski çalışmayan , özellikle tek silindir agir devir (en çok 900 ) motorlara merakliyim . Onları önce calistiriyorum sonra daha iyi hale getirmeye çalışıyorum , bu noktada resimlerde de goreceginiz üzere büyük ve ağır volanlar var . Ingilizce sitelerde 1 senedir arıyorum ama net bir cozum bulamadım . Mr x metodu diye bir metod varmis ama ben tam anlayamadım. Sizden ricam bu volanlarin nasil salınımı (balansi) alinir , ? Düzgün iş çıkarabilmem icin cok gerekli bir konu.
Yardımcı olursanız minnettar olurum.
Sorunu şu videoda daha iyi görebilirsiniz;
Saygılarımla
Mesut
 

Ekli dosyalar

  • 20170209_165518.jpg
    20170209_165518.jpg
    479.4 KB · Görüntüleme: 16
  • 5 bg slavia  bakim 1_20697.jpg
    5 bg slavia bakim 1_20697.jpg
    122 KB · Görüntüleme: 13
  • 20160629_193426_139795.jpg
    20160629_193426_139795.jpg
    120.4 KB · Görüntüleme: 16
Soyle çözüm var diyorlar ama anlayamadım

Screenshot_2017-05-24-17-17-38.png
Screenshot_2017-05-24-17-02-48.png
Screenshot_2017-05-29-10-58-08.png
Screenshot_2017-05-24-17-11-13.png
 
Ustam nerdesin ?
Acil yardim lazim , motoru toplamaya başlayacağı m.
 
Piston mili kalsın biyel kolu ile krankın yerinde balansını al yeteli olacağını zannderim.
 
Yanlış veya eksik bisey yapmak istemiyorum . Nasil yapacağımı biarz anlatabilirmisiniz ?
Saygılarımla
Esut="metinata, post: 733323, member: 119829"]Piston mili kalsın biyel kolu ile krankın yerinde balansını al yeteli olacağını zannderim.[/QUOTE]
Yanlis
 
Yukarida resimdeki islem nasil yapiliyor , bilen var mı ?
 
Sorunu çözdüm gibi , eger motor zıplayarak çalışıyor ise volanin uzerindeki karşı ağırlık a ağırlık ekliyorsunuz, yok motor yatay geziniyorsa volandaki karşı agirligin tam karşısına agirlik ekliyorsunuz .
Deneme yanilma yöntemi ile en dogru ağırlığı buluyorsunuz .
Ben bu ağırlıkları buzdolabı fitillerindeki miknatislarla yaptım ve oldukca başarılı oldum , cunku agirligi arttırıp azaltabiliyor ve yerini kolayca degistirebiliyorum .
Tabii birde statik ve dinamik salınımlari ayrı ayrı çözmek gerekli .
Saygılarımla. Mesut
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst