Bakım Şalteri

Katılım
20 Eki 2017
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
34
Merhaba bazı işlerde motoru buat yerine Bakım şalterine taşıyoruz. İşi sadece yapıyoruz ne yazık ki pek bi bilgilimiz yok. Bakım şalteri ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. Pazartesi günü bir iş görüşmem var önüme çıkarsa kolay yoldan cevaplarsam iyi olur. Ne yazık ki öğretilme olayı sadece işi yapabilmek için bilmek için olmuyor özel sektör de ya da bizim fabrikamızda :) Hatta deneyimli olan arkadaşlardan bi kaç farklı bilgi de rica etsem çok iyi olur (Pano Projeleri, elektrik ile ilgil) Şimdiden Teşekkürler. Saygılar
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bakım şalteri benim bildiğim panoların girişinde olur (pako şalter vb) çalışan makinaların panoları ve motor bakımları yapılırken enerji kesmek için kullanılır. Ana panoda yedekli kompakt şalter bulunur buda ana şalter arıza yaparsa diye bulunur buda tesisin durmaması için ana şalter tamir edilene kadar kullanılır
 
İlk cümlenizi kendiniz okuyunca birşey anlıyormusunuz?
 
Bakım şalteri benim bildiğim panoların girişinde olur (pako şalter vb) çalışan makinaların panoları ve motor bakımları yapılırken enerji kesmek için kullanılır. Ana panoda yedekli kompakt şalter bulunur buda ana şalter arıza yaparsa diye bulunur buda tesisin durmaması için ana şalter tamir edilene kadar kullanılır


bahsettiğim bakım şalteri bu. Motorun kW a ve çektiği ampere göre takıyoruz bunun mantığını merak ediyorum

İlk cümlenizi kendiniz okuyunca birşey anlıyormusunuz?


işi her gün yaptığım için anlıyorum ancak yazıya dökerken sıkıntı olmuş olabilir. pardon
 

Ekli dosyalar

  • 300X-HBCNDOSLJK517201795320_KG20-T203-33-KS51V-1.jpg
    300X-HBCNDOSLJK517201795320_KG20-T203-33-KS51V-1.jpg
    8.7 KB · Görüntüleme: 31
Moderatör tarafında düzenlendi:
Resim koyduğunuz iyi oldu, zira birşey anlamadım.
Bahsettiğiniz şalter bildiğim kadarıyla pako şalterin kutulu olanı. Motor gücüne göre taşıyacağı akım, haliyle de boyut büyür. Motor yanına konulur. MCC'den motora gelen güç kablosu buraya girip çıkıyor ve motora gidiyor. Herhangi bir koruma işlevi yok. Motorda yada motorun tahrik ettiği kısımda bakım yaparken enerjiyi buradan kesip yine buraya EKED uygulanması için konuluyor
 
Resim koyduğunuz iyi oldu, zira birşey anlamadım.
Bahsettiğiniz şalter bildiğim kadarıyla pako şalterin kutulu olanı. Motor gücüne göre taşıyacağı akım, haliyle de boyut büyür. Motor yanına konulur. MCC'den motora gelen güç kablosu buraya girip çıkıyor ve motora gidiyor. Herhangi bir koruma işlevi yok. Motorda yada motorun tahrik ettiği kısımda bakım yaparken enerjiyi buradan kesip yine buraya EKED uygulanması için konuluyor


acil stop butonu da koyuluyor bunlar ile beraber aslında pek bir anlamı yok gibi zaten kendi üzerinden kapatmak bi nevi acil stopu anlamsız kılıyoruz. dediğim gibi yapıyoruz ama ne için neden :) ben de cümleye dökerken zorlandım zaten :)
 
Sizde ki uygulama nasıl bilmiyorum ama acil stop sistemi durdurmasi gerekir. Yani sadece o motoru değil. Acil durumda acil stop butonuna basmak daha kolay. Bu yüzden önemli
Her motora acil stop koyuyor musunuz?
 
Sizde ki uygulama nasıl bilmiyorum ama acil stop sistemi durdurmasi gerekir. Yani sadece o motoru değil. Acil durumda acil stop butonuna basmak daha kolay. Bu yüzden önemli
Her motora acil stop koyuyor musunuz?


biz de ki sistem de acil stop motorları durduruyor asp. ve vant. zaten sistem bundan oluşuyor. klima santrali yapıyoruz vant. ve asp. durunca sistem de durmuş oluyor otomatikman
 
Klima santrali hakkında bilgim yok. Sistem küçük olduğundan yeterli oluyor demek ki.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,546
Kullanıcılar
449,912
Son üye
mavilacivert11

Yeni konular

Geri
Üst