Ateşleme sorunu çözemiyorum

Katılım
23 Ara 2017
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
31
Merhaba değerli arkadaşlar,
Aracim tofaş,2. yildir kullaniyorum fakat bugünlerde ateşleme ile başim dertte.
Özetlemek gerekirse,ateşlemede kivilcim zayif kaliyor ve araç çalisir gibi olup çalismiyor.
Platin/meksefe degistirdim,platin araliğini defalarca kontrol ettim.Yeni atesleme bobini de aldim ancak halen mavi renkte güclü bir kivilcim alamiyorum.
Motor distributor yuvasindan distributoru cikarirken motor bloğuna temasinda şase yapiyor.+ kutbu - kutba temas ettirircesine büyük bir şase.
Bobin cikisindan çok ince ve turuncu renkte kararsiz bir çıkış var ve bu kivilcim motorun calismasina yeterli gelmiyor.Eski bobinimde gayet yüksek mavi kivilcim alabiliyordum,son günlerde tekleme problemleri baslayinca yeni bobin alip taktim ama sonuç değismedi.
Bujileri temizledim,tirnak araliğini ayarladim,bobine yetersiz akim geliyor olabilir düsüncesiyle aküden + kablo cekip destekledim ancak fayda etmedi.
Sizce sorun nerede olabilir? Nerede hata yapiyorum veya hata nerede çözemedim. Yardimci olursaniz sevinirim.
Aracta kacak yok,aküdeki tüm kablolari cikarip zimpara ve tel firca ile temizledim. Bu sorun birden bire nüksetti.
 
Motorun eksi irtibatı sağlammı?Yani şase alıyormu?
Artıyı desteklediğin gibi eksiyide destekle.
Eski araçlarda şase sorunu olabilir.Başkada birşey aklıma gelmiyor.
 
Motorun eksi irtibatı sağlammı?Yani şase alıyormu?
Artıyı desteklediğin gibi eksiyide destekle.
Eski araçlarda şase sorunu olabilir.Başkada birşey aklıma gelmiyor.
Cevap için teşekkürler,
Motor bloğu şase aliyor,bloktaki pabucu da temizledim.Ek sase de verdim ancak bobin çıkışı yine de zayif.
Bobin kablosundan lpg rolesi için tetikleme alinmiş,sanirim bu olay bobinin yeterince beslenememesine nden oluyor.Fakat aküden direkt kablo cektiğimde de kivilcimda artiş gözlemleyemedim. Biraz arastirma yapip platin ayarinin fazla acik olmasi nedeniyle bobinde yeterli gerilim oluşmayacagi yazilmiş,yarin platin ayarini 0.40'dan 0,30'a düsürüp deneme yapacağim.
Bobin sağlam mi değil mi ondan emin olamiyorum,yeni bobin de ısıdan dolayi yanmiş olabilir mi? Bunu nasil anlayabilirim?
 
Aynı sorun bendede var sonuca ulaşırsan bilgilendirmeni rica ederim.
 
Buji kabloların belli direnç değeri var, daha kalın ve kaliteli olursa zaten bobini değiştirmişsin, daha güçlü kıvılcım alman gerek.
 
Buji kabloların belli direnç değeri var, daha kalın ve kaliteli olursa zaten bobini değiştirmişsin, daha güçlü kıvılcım alman gerek.
Cevabiniz icin tesekkurler,
Buji kablosu olarak doduco kullaniyordum,muadillerine göre daha direncsiz olduğu için.Fakat bobin çıkışından direkt şase kablosuna/tornavida ucuna atlama yaptiriyorum ama yinede kivilcim cılız kaliyor.
Bugün kontaktan bobine giden kabloyu takip ettim,herhangi bir sigortaya rastlamadim.Ancak yukarida bahsettiğim gibi uzun zamandir bu sekilde kullaniyordum,yani yüksek amper nedeniyle bir sorun oluşmuş olsa bugüne dek birden fazla kez bu sorunla karsilasmam gerekirdi diye düsünüyorum.
Ek olarak son aldiğim bobini her ihtimale karşin 10 amper sigorta ile besledim lakin yine de bu sekil bir sorun yasiyorum.Ayrica meksefe/platin yuvalarini balata spreyi ile yağdan arindirip platin ayarini 0.30 mm'ye indirip denedim ve sonuc değismedi.
Bobin icindeki sargılar yanmış olabilir mi? Yansa hic ateşleme olmamasi gerekmez mi? Elimde 3 adet bobin var,3'ünde de ayni sorunu yasiyorum.
 
Bobinin - ucunu bir kabloyla şasiye değdirip bırak. Cansız kıvılcım yapıyorsa bobin arızalı demektir.
 
Bobinin - ucunu bir kabloyla şasiye değdirip bırak. Cansız kıvılcım yapıyorsa bobin arızalı demektir.
Cevabiniz icin tesekkurler,
Hic kivilcim cikmazsa sağlam demek mi oluyor?
 
Arkadaslar sorunu çözdüm,ariza bobinden çikan buji kablosundaymiş.Ateşleme eski haline döndü.
Aynı sorun bendede var sonuca ulaşırsan bilgilendirmeni rica ederim.
Platin değistirip bobin cikisina tornavida ucunu 4-5 mm yaklastirip gözlemleyin,hatta benim gibi distributor kapağini cikarip distributor somununu gevsetip bir elinizle distributoru sağ sola cevirip tetikleme yaptirin,diğer elinizle tornavida ucunu bobina yaklastirip kivilcimi izleyin.Beyaz'a yakin mavimsi bir kivilcim görürseniz bobin sağlamdir.Buji kablosunu bobine takip kablo ucuna bu kez tornavidayi yaklastirip ayni işlemi tekrarlayin,kivilcim gücü düşerse o kabloda sorun vardir.Aksine kivilcim yine siddetliyse distributor kapaği ve tevzi makarasini yenilersiniz.
Not; platin pabuclarinda kivilcim göremezseniz ve kondansatör (meksefe)'ün kablolu tarafi şişmiş ise meksefe arizalidir.
 
Uzun zaman olmuş ama sorunu çözüp sonradan tekrar tekrar yaşadıysanız eski tip distribütorünüzü elektronik ateşlemeyle değiştirerek çözebilirsiniz. Buna uygun bobin ve bujiler kullanılır. Ateşleme sorunu diye bir sorun kalmaz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,966
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst