Ateşleme bobini sürücü devresi hakkında.

Katılım
29 May 2009
Mesajlar
38
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar. Aşağıdaki linkte verdiğim sitedeki devreyi yapmak istedim. Birebir herşeyi uyguladım fakat ateşleme bobininden kıvılcım alamadım. Devreye bakınca 555 in 7.ci ve 8. ayaklarındaki direnç bağlantılarında bir acayiplik varmış gibime geliyor. Tecrübeli arkadaşların yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.

RTFTechnologies High Voltage Ignition Coil Driver
 

Ekli dosyalar

  • cad-coil-crct.JPG
    cad-coil-crct.JPG
    90.1 KB · Görüntüleme: 101
Anladığım kadarıyla CDI yapmaya çalışıyorsunuz.
Şayet motorsiklet gibi bir ürün için yapacaksanız marka ve model numarasını verin muadilini bulalım.

Genelde CDI lar 2 ye ayrılır DC ve AC
Önemli olan ateşlemenin açısal olarak kaymasının bulunmasıdır. Her marka farklı pozisyonlarda (Açısal değerde) çalışsada prensipte aynıdırlar. Devrenizde kesinlikle Tristör kullanmanızı tavsiye ederim(AC CDI).

Şemanız bir DC cdi şeması ama size şunu temin ederim sizin besleme hattınız gerekli enerjiyi (joule) sağlamayacaktır. Daha yüksek endüktif dirençli bir bobin kullanmanız gerekir ki Lenz kanunundan olabildiğince faydalanın.

DC CDI çalışma prensibi kısaca düşük voltaj 250V AC gerilime dönüştürülür ve bir kapasitör doldurulur. Zamanı geldiğinde o kapasitör indüksiyon bobini üzerinden kısa devre edilir.

Peki çalışma farkları nelerdir ? Hepsi aynıdır. Fakat DC CDI fiyatları 180-350 TL AC CDI fiyatları 25-125 TL arasında olmasıdır.

Kolay gelsin..

Edit: Bir kaç yıl motorsiklet tesisatı tamiri yaparak gelir sağladım. 100-1200 CC arası hemen hemen tüm motorları tamir edebilirim.
 
Anladığım kadarıyla CDI yapmaya çalışıyorsunuz.
Şayet motorsiklet gibi bir ürün için yapacaksanız marka ve model numarasını verin muadilini bulalım.

Genelde CDI lar 2 ye ayrılır DC ve AC
Önemli olan ateşlemenin açısal olarak kaymasının bulunmasıdır. Her marka farklı pozisyonlarda (Açısal değerde) çalışsada prensipte aynıdırlar. Devrenizde kesinlikle Tristör kullanmanızı tavsiye ederim(AC CDI).

Şemanız bir DC cdi şeması ama size şunu temin ederim sizin besleme hattınız gerekli enerjiyi (joule) sağlamayacaktır. Daha yüksek endüktif dirençli bir bobin kullanmanız gerekir ki Lenz kanunundan olabildiğince faydalanın.

DC CDI çalışma prensibi kısaca düşük voltaj 250V AC gerilime dönüştürülür ve bir kapasitör doldurulur. Zamanı geldiğinde o kapasitör indüksiyon bobini üzerinden kısa devre edilir.

Peki çalışma farkları nelerdir ? Hepsi aynıdır. Fakat DC CDI fiyatları 180-350 TL AC CDI fiyatları 25-125 TL arasında olmasıdır.

Kolay gelsin..

Edit: Bir kaç yıl motorsiklet tesisatı tamiri yaparak gelir sağladım. 100-1200 CC arası hemen hemen tüm motorları tamir edebilirim.

Merhaba. Amacım devreyi herhangi bir araçta kullanmak değil. Eylence olsun diye diyebiliriz. Sanırım devre çalışıyor an itibari ile osiloskopla baktığımda normal gibi gözüküyor. Sorun satın aldığım 25 tl lik çin malı ateşleme bobininden kaynaklandığını düşünüyorum. Sizce bu mümkün mü? Ayrıca bobinin içinde yağımsı bir sıvı bulunmakta sanırım ve bunun yarısı dışına akmış kutusu vs yağ içindeydi. Acaba bobin kendi içinde atlama yapıyor olabilir mi? Çünkü çalıştırdığımda frekansı arttırdıkça içinden incelerek kısık bir ıslık sesi geliyordu.
 
Yağı akmış... arızalı olabilir tabii ama olmasa da çalışmazdı.
2N3055 sürmek o kadar kolay değildir.
Yani NE555 doğrudan süremez.
Ya başka transistör bul mesela BUX37 gibi darlington bir şeyler ya da mosfet li bir şeyler dene.

Tam iletim ve çok kısa süreli cut off işin püf noktası .
Birde salınım yaptıracak kondansatörümsü bir şeyler olursa iyi olur...
 
Merhaba. Amacım devreyi herhangi bir araçta kullanmak değil. Eylence olsun diye diyebiliriz. Sanırım devre çalışıyor an itibari ile osiloskopla baktığımda normal gibi gözüküyor. Sorun satın aldığım 25 tl lik çin malı ateşleme bobininden kaynaklandığını düşünüyorum. Sizce bu mümkün mü? Ayrıca bobinin içinde yağımsı bir sıvı bulunmakta sanırım ve bunun yarısı dışına akmış kutusu vs yağ içindeydi. Acaba bobin kendi içinde atlama yapıyor olabilir mi? Çünkü çalıştırdığımda frekansı arttırdıkça içinden incelerek kısık bir ıslık sesi geliyordu.

İçindeki yağ boşalmış ise büyük ihtimalle yüksek voltajlarda içerden kısa devre yapması muhtemeldir.
Özel bir bobin almanıza gerek yok hurdalıktan veya tamircilerden edinebilitsiniz.
Yüksek gerilim (ARK) ile müzik çalabilirsiniz(Müslüm Gürses şarkıları zor olur (rahmetle anıyoruz)).
Kapasitör kullanmanız her zaman daha stabil bir çıkış voltajı elde etmenizi sağlar.
Şayet bir amaç için kullanmıyorsanız entegre ile uğraşmanıza gerek yok sadece 220 V kapasitör kullanılan bir bobin bulmanız yeterlidir.

Kolay gelsin..

electronic-motocycle-ignition-cdi-honda-c-90.thumbnail.jpg

gibi....
 
2n3055 yanar bu devrede. Ateşleme işleri için özel üretilmiş transistörler var BUX37 veya BU323A . Kaldı ki bunları da 350Voltluk zener diyotla koruman gerekir. Bir diğer konu da belirtildiği gibi bobinin - ucuna 330nf 600V filan gibi bir kondansatör takmak gerekli ki salınım yapsın. Yoksa yüksek voltaj alamazsın. Bobinin primerinde 300 volt endüklenecek ki sekonder sargıda 30000 Volt alınabilsin. Bu bobinler 1:80 - 1:100 sargı oranındadır
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst