Ateşleme avansını değiştirme

Belif

Üye
Katılım
25 Mar 2019
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
36
HONDA GX 690 2 silindirli benzinli motorun ateşleme avansını değiştirmek istiyorum. Sabit olan avansı öne ve geriye çekerek vuruntuya etkisine bakacağım. Nasıl değiştirebilirim?
 
HONDA GX 690 2 silindirli benzinli motorun ateşleme avansını değiştirmek istiyorum. Sabit olan avansı öne ve geriye çekerek vuruntuya etkisine bakacağım. Nasıl değiştirebilirim?
Bu normalde 4 silindirli ve 4 zamanlı motorlarda distribütör kafasını ileri ya da geri çevirerek yapılır . Neon lamba ile de doğruluk açısı kontrol edilir . Neon lamba kullanmadan eskiden doğaçlama olarak bu işi yapan ustalar da vardı . İki zamanlı motorda da benzeri olsa gerek .
 
Dediğiniz motor 4zamanli iki zamanli motorlarda avans ayari karburatorden yapilir. Dediginiz v motor karburator ayari yaptiginizda sorununuz çözulecektir karburatorun uzerinde ayar vidalari bulunur hava yakit oranini ayarlamak icin
 
Cihazınız elektronik ateşlemeye sahip.Dolayısı ile klasik Distribütör yok.

Vuruntu kontrol devresi üzerinden ayar yapmanız lazım diye biliyorum.Oda varsa ECU üzerindedir yada müstakil haldedir.Gerçi sizin cihaz araç motoru değil ama sistem bu şekildedir.

Cihazın kitapçığı var mı?
 
Dediğiniz motor 4zamanli iki zamanli motorlarda avans ayari karburatorden yapilir. Dediginiz v motor karburator ayari yaptiginizda sorununuz çözulecektir karburatorun uzerinde ayar vidalari bulunur hava yakit oranini ayarlamak icin
Karbüratörde değiştirilen afr ayarıdır . Avans ayarı karbüratörden yapılmaz :)
Cihazınız elektronik ateşlemeye sahip.Dolayısı ile klasik Distribütör yok.

Vuruntu kontrol devresi üzerinden ayar yapmanız lazım diye biliyorum.Oda varsa ECU üzerindedir yada müstakil haldedir.Gerçi sizin cihaz araç motoru değil ama sistem bu şekildedir.

Cihazın kitapçığı var mı?
Dediğiniz gibi elektronik ateşleme sistemi varsa avans ayarı yapılması mümkün değil . Elektronik ateşleme sistemlerinde sadece enjeksiyon zamanlarına ecu üzerinden müdahale edilebilir . Onu yapmak için de lisanslı yazılım kablo kıl tüy lazım , ayrıca bu işte çokca tecrübe lazım ki lpg muhabbetlerinde bu işlere çok daldım . Ya şunu bir ara yapayım demekle becerilebilecek işler değil.
 
Karbüratörde değiştirilen afr ayarıdır . Avans ayarı karbüratörden yapılmaz :)

Dediğiniz gibi elektronik ateşleme sistemi varsa avans ayarı yapılması mümkün değil . Elektronik ateşleme sistemlerinde sadece enjeksiyon zamanlarına ecu üzerinden müdahale edilebilir . Onu yapmak için de lisanslı yazılım kablo kıl tüy lazım , ayrıca bu işte çokca tecrübe lazım ki lpg muhabbetlerinde bu işlere çok daldım . Ya şunu bir ara yapayım demekle becerilebilecek işler değil.
Eletironik bobinli 2t ve 4 zamanli motorlarda tabi benzinliyi kast ediyorum avans ayari karbüratör den yapilir denilen avas ayar kolu daha cok dizel motorlarda vardir ve pompanin yaninda bulunur suan bagdayim kullandigim 2 t ve dizel el traktorunun ilgili yerlerini atiyorum
1553676528082.jpeg
1553676577025.jpeg
1553676597595.jpeg
1553676620288.jpeg
 
Açıkçası ben hala karbüratörle ateşleme avansının alakasını kuramadım?

Dizellerin avansı ayrı bir dünyadır.Orada ateşleme sistemi olmadığı için yakıt püskürtme zamanı ayarlanır oda otomatik olur.Özellikle eski sitemlerde governor denilen bir yapı vardı mekanik olarak şimdi elektronik olarak ayarlandığı için bu sistemler ortadan kalktı.

Elektronik avans ise ECU'nun bir çok bilgiyi (Krank mili konumundan motor devrine kadar) alıp değerlendirmesi sonucu değerlendirmesi sonucu oluşur.

Netice itibarı ile arkadaşın bahsettiği türden benzinli bir motorda karbüratör-avans ilişkisini hala anlamadım.Açıklayacak biri olursa sevinirim?
 
Yeni sistemde yani yeni bu tur 5 hp 18 hp 22hp gibi tek ve çift silindirli motorlarda ecu bulunmaz atesleme indiksuyon bobini ki arkadasin motorunda iki adet var cift silindir oldugu icin ve volanda gomulu iki adet mikatis bulunur volanin baglantili oldugu grank bili kamali oldugu icin bunun acisi degistirilemez ancak uretici talimatlarinda miknatisin induksiyon bomininden gecerken arasinda ki mesafe orani vardir bu deger araya sentil cakisi sokularak bobinin sikilmasiyla yapilir yani bu tip motorlarda ecu diye birsey yoktur bu motorlarda atesleme avans ayari diye birsey yoktur ama karbüratör avans ayari diye birsey vardir ona mahsuben arkadasa tavsiyem karburator avans ayarini yapmasiydi bunlar isi bilen kisi icin kolay yani torvavida ile yapilabilir subap ayarida ole arkadasa tavsiyem karbüratör ayari ve sibop ayari yine uretici tavsiyesinde yazdigi aralikta sentil cakisiyla sorun devam ederse grank ana yataklari veya piston kolu yataginda bosluk vardir saygilar
 
Sayın @joker__

İş şimdi bir yere oturdu.Sizin bahsettiğiniz karbüratörden yapılan ayar ile arkadaşın bahsettiği ateşleme avansı farklı şeyler.

Ben hala karbüratörden nasıl avans ayarı yapıldığını anlamasamda (Teknik olarak) açıklamalarınızdan kast ettiğinizi ve önerilerinizi net anladım.

Teşekkür ederim.
 
Eletironik bobinli 2t ve 4 zamanli motorlarda tabi benzinliyi kast ediyorum avans ayari karbüratör den yapilir denilen avas ayar kolu daha cok dizel motorlarda vardir ve pompanin yaninda bulunur suan bagdayim kullandigim 2 t ve dizel el traktorunun ilgili yerlerini atiyorumEkli dosyayı görüntüle 53038Ekli dosyayı görüntüle 53039Ekli dosyayı görüntüle 53040Ekli dosyayı görüntüle 53041
Siz sanırım rölanti ve avans kavramlarını birbiri ile karıştırıyorsunuz .
miknatisin induksiyon bomininden gecerken arasinda ki mesafe orani vardir bu deger araya sentil cakisi sokularak bobinin sikilmasiyla yapilir
Bu da distribütördeki platin ayarıdır , yine avans ayarı değil .
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,864
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst