Ateşleme avansını değiştirme

Siz sanırım rölanti ve avans kavramlarını birbiri ile karıştırıyorsunuz .

Bu da distribütördeki platin ayarıdır , yine avans ayarı değil .
Bu motorlarda distributor ve platin yok o 30 sene onceydi dedigim gibi yukarda induksiyon bobinin den direk kablo ilr buji o kadar 2 te motorlarda genelde 3 vida bulunur 1.t yazili vida bu vida sizin dediginiz gibi rolanti vidasidir. Basit sistemli gaz kolunu koontrol eder yani sikinca gaz telini cekermissiniz gorevi gorur ve ve motor konumdaki gazdan asagi dusmez 2. L yazili vida bu vida ana benzin hava karisimi vidasidir dusuk gazda rolantiyide belirler vede dusuk gazdaki deviri genel amaci hava benzin karisimini ayatlamak 3.vida H yazili vida dir l hatfli vida ile ayni gorevi gorur fakat bir farkla bu vida motorun yuksek gazda ve tam gucteki hava benzin karisimini ayarlar ana. Gucu devir sayisini dogrudan etkiler genelde 20cc ve 60cc gibu 2t motorlar (motorlu testere tirpan vb.) ana ayar L vidayi saga tam sikip 3.bucuk tur sola H vidayi saga tam sikip 1. 25 tur sola cevirmektir fabrika ayarlari boyledir ama deniz seviyesine gore her 400 metrede ayar gerekir detaya girmeyeyim yani karburatorde sadece rolanti kontrolu yoktur ha ben bu h ve l ayarlarina avans ayari diyorum daha dogrusu karbüratör avans ayari diyorum turkiyedeki cogu ustada ole der aslinda hava yakit ayaridir dedigim gibi arkadasin motorunda bazi botorlarda olan ornegin bende var cummis marka cift silindir grank konumunu gosteren acili gosterge ve ayar yeri var o varsa atesleme. Avansi yapilabilir
 
HONDA GX 690 2 silindirli benzinli motorun ateşleme avansını değiştirmek istiyorum. Sabit olan avansı öne ve geriye çekerek vuruntuya etkisine bakacağım. Nasıl değiştirebilirim?

https://www.lawnmowerhosp.com/product/honda-gx690-22-hp-v-twin-horizontal-commercial-engine-542

Bakın, 2 silindirli hava soğutmalı, 4 zamanlı benzinli motor üstteki linkteki motorsa öne ve arkaya çekmek istediğiniz kol governor (yakıt miktarı ayarlama kolu) olabilir, çünkü governor kısmında "mekanik" yazılıdır. Elektronik ateşlemeli, benzinli, karbüratörlü araçlarda platin ayarı ve platine bağlı manuel ayarlanabilir avans düzeneği (Distribütör olmasına rağmen) genellikle bulunmaz, karbüratörden rölanti ayarı veya diğer karışım ayarlarını manuel olarak yapıp değiştirdiğinizde, karbüratöre bağlı bir vakum hortumu entegreli elektronik ateşleme birimine de bağlı olduğundan, oluşan daha daha çok vakumda ateşleme zamanlaması bu vakum hortumuyla daha öne gelerek bujileri daha çabuk ve daha kısa zamanlarda ateşler, daha az vakum oluşmasında ise ateşleme zamanlaması arkaya gidere daha uzun zamanlarda bu buji ateşlemesi sağlanır, vuruntu olması veya motorda alçak ve yüksek devirlerde güç çıktısı düşmesi böylece önlenir, yani bu motorda Ü.Ö.N'ya gelmeden önceki optimum ateşleme zamanı otomatik olarak karbüratörün bu vakum hortumuyla ve entegreli elektronik ateşleme biriminin hortumla olan bağlantısıyla gerçekleşmiş olur. Örneğin benzinli, karbüratörlü, broadway marka araçlarda otomatik vakum avansının çalışma düzeni tam olarak bu şekildedir.

Elektronik ateşleme olmayıp klasik buji, platin, kondansatör, akülü (DELCO) ateşleme sisteminde ise hem avans ayarı avans ağırlıkları denilen merkezkaç ağırlıklarla sağlanır, hem de karbüratördeki emme manifoldundaki vakum hortumu bağlantısıyla, yine elektronik ateşlemeli, platinsiz, avans ağırlıksız ateşleme sistemindeki gibi vakumlu avans ayarı otomatik (Motor devrine göre) gerçekleştirilmiş olur.

Bu motoru elektrik üretmede yani bir jeneratörü çevirmede (Çünkü bu motor çok amaçlıdır, jeneratörde, sulamada, römorkör çekmede bir tahrik motoru, vb. kullanılabilir) kullanıyorsanız, governor kolunu + veya - yönde çekip ayarlamayla aslında siz benzinli motorun ya da bağlı bulunduğu jeneratörün elektrik çıkış frekansını (48-52 HZ gibi) manuel olarak da ayarlamış olursunuz, ancak yakıt miktarı manuel olarak ayarlanmayla otomatik, vakumlu olan avans ayarında ise herhangi bir değişikliği (Otomatik olarak yani karbüratör çıkışındaki devir/vakum ilişkisiyle vakum hortumu bağlantısıyla gerçekleşenini) değiştirmemiş olursunuz. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,895
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst