Asenkron motordan Hidrolik Motora geçiş

Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
35
Merhabalar,

Redüktör ile kullanılan 30 kW iki adet asenkron motor yerine hidrolik motor kullanmak istediğimizde;
Hidrolik motor gücü, hidrolik pompa seçimi, pompa için gerekli motor gücü neler olmalıdır?
Böyle bir revizyon yapıldığında neler gerekli olabilir?
Hidrolik motorlar hakkında çok bilgi sahibi değilim. Ön bilgi almak ve istediğim revizyonu yapmak için çalışma yapmak için bu konuyu açtım.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
karşı yük hakkında da bilgi vermen lazım
bağlı makinenin yol alma durumu da önemli hidrolik motor ani kalkış yapacağı için redüktöre bağlı kablin kırma ,burkulma gibi zararlarda verebilir

ayrıca bu sistemde birde yağ soğutma sistemi olması gerekli
 
30 kW iki adet motor 40 ton yük taşıyan bir arabayı sürmektedir.
Hareketli bir sistemdir. Pompaya ait motor alternatör ile çalıştırılacaktır.
Alternatör - Akü - Dizel - Marş olarak hali hazırda kullanılmaktadır.
30 kW iki adet motor ile araba ileri geri hareketi sağlanmaktadır.
Motorlar yıldız bağlı ve düz yol verme olarak çalışmaktadır.
Bu sistemi hidrolik motorlu sisteme çevirmek mümkün müdür?
 
30 kW iki adet motor 40 ton yük taşıyan bir arabayı sürmektedir.
Hareketli bir sistemdir. Pompaya ait motor alternatör ile çalıştırılacaktır.
Alternatör - Akü - Dizel - Marş olarak hali hazırda kullanılmaktadır.
30 kW iki adet motor ile araba ileri geri hareketi sağlanmaktadır.
Motorlar yıldız bağlı ve düz yol verme olarak çalışmaktadır.
Bu sistemi hidrolik motorlu sisteme çevirmek mümkün müdür?
Hidromotorların yatırım, Bakım ve işletme maliyetleri asenkron motora göre çok çok fazladır. Ne sebep ile hidromotora dönmek istiyorsunuz merak ettim.
 
Asenkron motor,en harcıalem ,sorunları
minimum olan bir tahrik makinasıdır.Hid-
rolik sistemler,asenkron motorlara göre
çok daha sorunlu bir tahrik şeklidir.İstenil-
mesi halinde,tabiki bir şekilde dönüşüm
mümkün olabilir.Ancak,bu işin,kaliteli bir
sağlayıcı tarafından yapılması gerekir.Ne-
den böyle bir arayış içerisine girmeyi dü-
şündüğünüzü çok merak ettim doğrusu.
 
Son düzenleme:
Tabii ki hidrolik motorlar daha pahalıdır ve işletme maliyetleri yüksektir.
Ancak hali hazırda kullanılan sistemde asenkron motorlar sürekli yanmaktadır. Yanmalarına etken olarak sürülen arabanın raylarının düzensiz oluşu , bu düzensizlikten ileri gelen sürekli termik açtırması, işletmenin gerekli özeni göstermeyip oyuncak gibi sürekli motora ileri geri hareket vererek motorları ısındırması ve yanmalarına etken olmasıdır. Diğer bir etken ise motorlara gelen dış darbelerin önüne geçilememesidir. Yüksekten düşen hurdalar buna en iyi örnektir. Redüktör ile kullandıldığı için redüktörlerin yağsızlıktan ileri gelen ankrejman civatalarından salınım yapıp motoru yakmasıdır. Şu an hali hazırda sistem uygun maliyetli olabilir ancak diğer bölümlerin vurdumduymazlığı yüzünden ileri gelen bir çok sebepten motorlar flanş kırmakta, darbe yüzünden gövde değişimine gitmekte ve yanmaktadır. Bu motorların sürekli yanmalarını ve darbe görmelerini önlemek için hidrolik motorlu sisteme geçip , redüktör kullanmayıp, hız işini akış kontrol valfi ile yapmak istiyorum. Sistem tamamen revize edileceği için koruma yöntemide tamamen değişecek ve bu tip sorunların önüne geçmek istemekteyim. Anlayacağınız üzere hidrolik sistemlerde çok bilgi sahibi değilim ama er yada geç bu revize işlemini yaptıracağım.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,864
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst