Asenkron motorda cos(fi)

Katılım
8 Ara 2012
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
34
Asenkron motorkarda boşta çalıştığında cos(fi) değeri neden büyük olur yüke binince cos(fi) değeri nasıl azalır.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Ben tam tersi biliyorum,ama önce yerinde anlaşalım. Büyük küçük derken ne diyorsun. Mesela, 0.75 düşük(kötü), 0.98 (yüksek) iyi diye biliyorum.
 
Ben tam tersi biliyorum,ama önce yerinde anlaşalım. Büyük küçük derken ne diyorsun. Mesela, 0.75 düşük(kötü), 0.98 (yüksek) iyi diye biliyorum.
 
Cosfi değeri 0.95-1 arasında olmasını istenir asenkron motor yükte çalışınca 1 e doğru yaklaşıyor boşta çalışınca tam tersi azalıyor bunun sebebini öğrenmek istiyorum
 
Güç formülünü yazıp Cosq ye göre düzenleyin.O formüle gücü ve akımı koyun,sonuç ne çıkar ? Yükte çalışır-
ken akım ve güç ne olur ?
 
https://www.google.com.tr/search?biw=1088&bih=496&ei=AVkOXI2wEc_YwQLJ2p-YBw&q=ASENKRON+MOTORLARIN+OPTİMAL+ENERJİ+DENETİMİ&oq=ASENKRON+MOTORLARIN+OPTİMAL+ENERJİ+DENETİMİ&gs_l=psy-ab.12...16791.18557..20003...0.0..0.188.188.0j1......0....1j2..gws-wiz.....0..0i71.IZ34PKdToec

https://www.kontrolkalemi.com/forum/attachments/8d6a24ab191204b_ek-doc.33166/

Sorduğunuz bu sorunun cevabı "ASENKRON MOTORLARIN OPTİMAL ENERJİ DENETİMİ/3. ENERJİ OPTİMİZASYONU" www.emo.org sitesindeki bir makalesinde vardır.

Fabrikadan bu motorun çıkış ayarında (Enerji optimizasyonunda)aslında boşta çalıştırmada (yüksüz) ve aşırı yükte çalıştırmada oluşacak kayma oranı motor
miline bağlanacak olan yükün normal yüküne göre yapılır. Bu nedenle boşta çalışmada da aşırı yükle çalışmada motordaki kayma oranları çok daha farklı olacağından cos fi değeri de bizim istemediğimiz değerlere karşılık gelir ve her 2 halde de asenkron motor şebekeden fazla olan akımları çeker, cos fi değeri istemediğimiz şekliyle değişir, yani aktif /reaktif güç dengesi (Rotor ve statorun karşılıklı manyetik etkileşimindeki büyük değişimlerle) normal yükle yüklenme dışında bu dengeler çok fazla bozulmuş olur.

O nedenle fabrika üretiminde yapılmış olan optimizasyon ayarında miline yüklenecek olan yük değeri bu motor için ne kadarsa o kadar yükle yüklenilip kayma oranı
ancak bu şekliyle optimum yani tam bizim istediğimiz değerinde tutulabilmiş olur. Bu şekilde cos fi değeri de (Motorun şebekeye karşılık gelen güç faktörü değeri) eksi veya artı tarafa doğru sapamaz, motor fazla akımı şebekeden çekmemiş olur. Kolay gelsin.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,940
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst