Asenkron motor neden dc çalışmaz

dokumaci20

Üye
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
23
asenkron motor neden dc calışmaz
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba. Çünkü elektriksel yapısı (kendi çalışma ilkesi) gereğince DC ile çalışamaz. Asenkron motorların çalışma ilkesini kavrayabilmede, primer sargısı kısa devre edilmiş trafoları birebir olarak bu motorlara benzeterek bunları öyle düşünmeniz lazım. Bir trafonun primerinden DC akımı uygulandığında sekonder sarımlarından DC veya AC alınamadığı için buna benzer olarak asenkron motorlara da DC akımı uygulandığında milinde bir hareket görülemez. Bu hareketin tam olarak neden görülemediğini aşağıdaki bölümlerde daha detaylı olarak inceleyeceğiz.

Bir trafonun primer sargılarına AC akımı uygulandığında, sekondere ulaşan mağnetik kuplajla, bu sekonder sarımlarında da indüksiyon akımlarıyla oluşan AC akımı, çıkış uçlarında kısa devre olup, bu sargının bir hareket (dönme) kabiliyeti olmadığından bu geçen zaman içinde çok ısınıp yanar. Ayni asenkron motordaki gibi trafolarda sekonder sargı kısa devreli olan bu haliyle (sincap kafesi gibi) serbestçe dönebilseydi, asenkron motorda olduğu gibi, bu trafonun da primer sargıları hiç yanmadan ayni asenkron motordaki gibi bu çıkış milinden ayrıca bir iş (tork çıkışı) üretilirdi.

Asenkron motorlarda tek fazlı (yardımcı sargılı veya gölge kutuplu) veya 3 fazlı sargılara uygulanan AC akımının oluşturduğu değişken alan, ayni trafo sekonder sarımlarında olduğu gibi, buna çok benzer olarak, kısa devre çubuklu sincap kafesli rotorda da indüksiyon akımlarını içten oluşturur. Oluşan bu indüksiyon akımı, bu çubuklar kendi içinden kısa devreli olduğundan statora uygulanan AC elektrik akımının oluşturduğu alanla, fırçalı olan motorlardaki stator ve endüvi arasındaki olan etkiler gibi, karşılıklı olan bu itme ve çekmelerle, kayma oranı denilen boşta, aşırı yükte, normal yükte değişebilen bir değerle, bu alanı biraz daha geriden kaymayla takip ederek (zaten o nedenle asenkron motorlar denilir, senkron yani döner alanla uyumlu motorlar bu motorlara denilmez) dönmüş olur.

Mili dönemeden kilitlenmiş olan bir asenkron motor, sekonderi kısa devre edilmiş bir trafoyla ayni elektriksel özelikleri taşır, yani sekonder sarımları kısa devreli olan, şebekeye bağlı olan trafoların ayni elektriksel şartlarında olduğu gibidir. AC stator sarımları, motor mili kilitlenip dönmediğinde, milini çok zorlayan veya milinden aşırı yüklenilme şartlarda, stator sargıları, motorun fan soğutması yetersiz kaldığından aşırı ısınıp yanar. Asenkron motorun rotoru serbestçe dönerken ve miline uygun yükler uygulanmışken yanması söz konusu değildir.

DC ile çalışan motor türleri,; mıknatıslı ve fırçalı DC motorları, fırçasız (brushless, BDLC) DC motorları, DC/AC ile çalışan üniversal, seri motorlarıdır.

Bu motor türü hakkında daha detaylı bilgiler için ; MEB' lığının "asenkron motorlar" veya "elektrik motorları" başlıklarındaki PDF' lerini okuyarak inceleyin. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,875
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst