Asenkron motor akım gerilim ilişkisi

Katılım
4 Ara 2012
Mesajlar
547
Puanları
1
Arkadaşlar bir arkadaşın sorunu ve çözümü bildiklerimle çelişiyor işin doğrusu nedir değerli görüşlerinizi bekliyorum sorun asenkron motor giriş voltajı ölçülüyor 420 volt amperde yüksek çıkıyor voltajın yüksek gelmesi akımı artıyor diye düşünüp trafodan kademeyi düşürüp voltaj düşürdüğü için akımın düştüğünü söylüyor işin aslıni detaylı olarak anlatabilirmisiniz
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Guc= akim x gerilim x guc katsayisi

Formul bu. Gerilim dustugunde ayni gucu elde etmek icin motor bir miktar fazla akim cekecektir. Fakat bu olayin icinde baska faktorler de vardir. Yani gerilim degismesi ile akimin degismesi dogru veya ters orantili olarak degisir denilemez.
 
Guc= akim x gerilim x guc katsayisi

Formul bu. Gerilim dustugunde ayni gucu elde etmek icin motor bir miktar fazla akim cekecektir. Fakat bu olayin icinde baska faktorler de vardir. Yani gerilim degismesi ile akimin degismesi dogru veya ters orantili olarak degisir denilemez.
Yani benim bildiğim akımla gerilim ters orantıl ama yapılan işlemde eğer yapılan iş doğru ise doğru orantılı görünüyor birde sayın ustam motorda akım yükte artıyor bunun sebebini açıklayabilirmisiniz size zahmet
 
Asenkron motordaki yük momenti ile alakalı olarak optimal çalışma noktası vardır. Bu noktaya kadar gerilim düşürüldüğünde çekilen akımda düşer. Konuyla ilgili deney ve sonuçlarının bulunduğu word dosyası ekte.
 

Ekli dosyalar

  • motorverimlilik.rar
    50 KB · Görüntüleme: 56
Motorun yuk altinda akimi artar evet bunun aciklamasi ancak formullerle ve sekillerle aciklanabilir. Ama kisaca soyle aciklayabilirim. Asenkron motor adindan da anlasilacagi gibi senkron olmayan motordur. Yani statorda ki manyatik doner alan ile rotor donus hizi bir miktar dusuktur ve hic bir zaman esit veya fazla olamaz. Bu araki farka kayma denir. Motor yuklendikce rotor hizi duseceginden kayma da artacaktir ve rotor uzerindeki kisa devre cibuklari daha vazla manyetik aki kesecek ve daha fazla akim akacaktir. Bu olay zincirleme olarak devam ederek motor akimini arttiracaktir.
Burada anlattiklarimla bu isi kavraman zor. O yuzden sana elektrik makinalari kitaplarindan ve kaynaklardan detayli arastirmani ineririm.
 
Motorun yuk altinda akimi artar evet bunun aciklamasi ancak formullerle ve sekillerle aciklanabilir. Ama kisaca soyle aciklayabilirim. Asenkron motor adindan da anlasilacagi gibi senkron olmayan motordur. Yani statorda ki manyatik doner alan ile rotor donus hizi bir miktar dusuktur ve hic bir zaman esit veya fazla olamaz. Bu araki farka kayma denir. Motor yuklendikce rotor hizi duseceginden kayma da artacaktir ve rotor uzerindeki kisa devre cibuklari daha vazla manyetik aki kesecek ve daha fazla akim akacaktir. Bu olay zincirleme olarak devam ederek motor akimini arttiracaktir.
Burada anlattiklarimla bu isi kavraman zor. O yuzden sana elektrik makinalari kitaplarindan ve kaynaklardan detayli arastirmani ineririm.
teşekkürler önereceginiz kitap ismi varmı
 
Ekteki word dosyada 4 deneyler ve 5 sonuçlar kısmında olay net bir şekilde izah edilmekte. Meslekten olmayan birine ise olay şöyle açıklanabilir 40kg'lık yükümüz var ve 100kg yük taşıyanda bir eşşeğimiz. Eşşeğimizin yeminden kıstık diyelim (Gerilimi düşürdük giriş gücü azalacaktır) Eşşeğimizde bu haliyle 100kg yük taşıyamamaktadır artık 50-60kg yük taşıyabilir ancak yükümüz zaten 40kg'dur eşşeğimiz zorlanmaz. Yemi daha kısar yükü arttırırsak anırmaya başlar buda fazla akım çekilen durum, yük miktarı eşşeğin taşıyacağı yükü geçerse eşşeğin ayakları kitlenir,çöker :D buda kilitli rotor deneyine örnektir Yükmomenti>Milmomenti
 
Ekteki word dosyada 4 deneyler ve 5 sonuçlar kısmında olay net bir şekilde izah edilmekte. Meslekten olmayan birine ise olay şöyle açıklanabilir 40kg'lık yükümüz var ve 100kg yük taşıyanda bir eşşeğimiz. Eşşeğimizin yeminden kıstık diyelim (Gerilimi düşürdük giriş gücü azalacaktır) Eşşeğimizde bu haliyle 100kg yük taşıyamamaktadır artık 50-60kg yük taşıyabilir ancak yükümüz zaten 40kg'dur eşşeğimiz zorlanmaz. Yemi daha kısar yükü arttırırsak anırmaya başlar buda fazla akım çekilen durum :D
çok güzel bir izah tarzı :)
 
çok güzel bir izah tarzı :)

Çok güzel bir izah değil çünkü teknik detaylı izah değil, olayı sıradan teknik olmayan bir insanın anlayabileceği şekilde mizansel olarak açıklamaya çalıştım. Sn Onur bey'in bahsettiği gibi bir çok faktör bir çok parametre var olayı anlamak için önce motor yapısını iyi bilmeniz lazım. Megep yayınlarını inceleyin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst