asansör motoru mekanik fren balataları

paps

Üye
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
19
Puanları
1
Yaş
41
Arkadaşlar.Fren balatalarının bobinleri sık sık yanıyor(ortalama haftada bir).balata bobinleri 220v ac.bu asansör yük asansörü ve sürekli kullanılıyor.sizce sorun ne olabilir.ayrıca sargıları değiştirip bobinin daha dayanıklı olması için yeniden sardırdım.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
iy günler öncellikle ben 1 yıllık bobinajcıyım tecrübesizim ama bu konuda biraz bilgim war öncellikle freniniz kaç kg.lık?tek faz mı 3 faz mı?ve 220 ac olduğundan eminmisiniz? çünkü AC gerilimi biz sadece 3 fazlı frenlere uguluyoruz.ayrıca tek fazlı bi frene 220 AC werilmez diye biliyorum eğer 220 ac werirseniz frene yanar çünkü balata cekişleri iyi olmadığı için fren fazla akım çekiyo we bobinler yanıyor tek fazlı frenlere dc uygulanır diye biliyorum freni görmediğim için bukadr yardımcı olabiliyorum ...

sorunu çözdüğünüzde nasıl çözdüğünüze dair buraya yazarsanız sevinirim kolay gelsin
 
motor devreye girdiği zaman , frenler tam bırakmıyordur. frenlerin ayar vidaları var. onlarla motor milini iki tarafı eşit sıkacak şekilde ayarlarsanız sorun düzelecektir.

hayırlı çalışmalar diliyorum.
 
İdeali asansör sistemlerinde Dc gerilim kullanmaktır.Frenin yanmasındaki en önemli sebeb ayarının iyi yapılmamasıdır.Burada baskı yaylarının aşırı sert olması da etkendir.Ayar yapılırken bir mastar kullanmanız ve balata baskısı ile bobin arasındaki açıklığın her noktada aynı olmasına dikkat etmeniz gerekir
 
Fren Bobininin ac volt olduğundan eminmisin .Bobininin çektiği Nüve Saç plakalardan yapılmış ise ac voltl a çalıştırılır yok nuve döküm demirden yapılmışsa DC volt la çalışır
Bunun kesin bilinmesi ona göre ac veya dc voltla çalıştırılması gerekir.
fren bobini yanlış voltan yanar.
frenin yanlış mekanik ayarından yanar
bobin sarım hatasından (tel kesidi veya sipir sayısından ) yanar
 
motora enerji vermeden fren bobinine enerji wer ve motor mili çok rahat dönüyorsa sağlıklıdır.eğer zorlama varsa ayarını geriye alınki nüve tam öpüşsün.bobinin o zaman rahatlıyacaktır.yanma süresi yıllarla ölçülür.
 
Merhaba,
>Bende bu konuyu araştırıyorum,dc bobinin sarım hesabını araştırıyordum.Sipir sayısı,kesit,karkas ölçüsü kısacası her türlü bilgi,şimdiden teşekkürler.
 
fren bobinleri.png fren bobin bağlantıları.png Elektrikli frem sistemleri Nüve ve bobin hesapları fren sisteminin montaj yapılacağı yerin
Tork hesabına göre hesaplanıyor. döküman vardı ama çok eskiden bulamıyorum.
Aşağıdaki resimlerde örnek nüve ölçüleri ve bobin tel kesidi ve sipir sayıları var.
Ayrıca fren bobinlerinin elektrik bağlantı şemaları var. belki işine yarar.
Ekli dosyayı görüntüle 21191 fren bobin bağlantıları.png
 
Ekli dosyayı görüntüle 21193 Ekli dosyayı görüntüle 21192 Elektrikli frem sistemleri Nüve ve bobin hesapları fren sisteminin montaj yapılacağı yerin
Tork hesabına göre hesaplanıyor. döküman vardı ama çok eskiden bulamıyorum.
Aşağıdaki resimlerde örnek nüve ölçüleri ve bobin tel kesidi ve sipir sayıları var.
Ayrıca fren bobinlerinin elektrik bağlantı şemaları var. belki işine yarar.
Ekli dosyayı görüntüle 21191 Ekli dosyayı görüntüle 21192
Sağolasın Hocam;
Hadi tork hesabını bir şekilde halletim diyelim ama hala ben nive ve bobin hesabını araştırıyorum,eğer dökümanlara ulaşıp paylaşabilirsen çok sevinirim.Teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst