Ardunio ile yapılması gereken engelli cocuklar için proje

aligüven

Üye
Katılım
29 Eki 2017
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
32
Ardunio ile yapılması gereken engelli cocuklar için kullanacagım bir calısmam var yardımcı olmak isteyenler yol göstermek isteyenler iletişime geçebilir mi acaba? Zihinsel engelliler öğretmeniyim ve elektronik ilgisi olan araştıran biriyim teşekkurler şimdiden ilgilenen arkadaşlara.
 
Yapmak istediğinizi yazarsanız eminim yardımcı arkadaşlar olacaktır. Bu sayede biz de bu bilgilerden yararlanabiliriz
 
Tabiki teşekkür ederim ilginize bu arada ; çalışma şu şekilde daha çok ağır düzeyde engelli çocuklarımızda kullanacağım onların eşleme, kavrama , örüntü becerilerini arttırma üzerine olacak. Öğretmenin önünde en az 4 adet nesne kartı olacak ( örnk. kare, üçgen,daire ,dikdörtgen ) aynı şekiller öğrenci üzerinde de olacak. öğretmen bu şekillerin altında yada hemen arkasında butonlar olacak . Öğretmen üçgen butona bastığında led yanacak ve öğrenciden de aynı nesneyi kendi önünde bulup basmasını isteyecek. Eğer öğrenci doğru nesnenin butonuna basarsa o ledde yanacak. ( burada öğrenci doğru butona basarsa öğretmenin önünde ki led de sönebilir ona karar veremedim işlevsellik açısından , tabi birde bu sistemi öğrencinin doğru kolay anlaması gerek. ) bu nesne kartları değiştirilebilecek örneğin geometrik şekiller , mevsimler, doğal afetler yada uzun kısa kavram nesne kartları gibi. ) basit ve sade şekilde nasıl bunu yapabilirim , bunu yaptıktan sonra bir ileri aşaması bord ekranına öğrencinin verdiği cevapların true false diye düşmesi , hatta eğer basit ve maliyetsiz birşeyse onuda yapabilirim. teşekkürler umarım anlatabildim.
 
Her öğrenci için ayrı cihaz mı olacak yoksa iki adet cihaz olup biri öğretmende, diğeri herhangi bir öğrencide mi olacak?
 
günaydınlar; tek cihaz olacak hatta tek parça olacak düz bi zemin üstünde kutu kapağı gibi düşünün öğretmen ve öğrenci karşılıklı oturacak cihaz ortada olacak . öğretmen butona basacak öğrenci görecek hangisine bastıgını oda kendi önünde duran butonlardan öğretmenin bastıgı şeklin butonuna basmaya calısacak.
 
Sistemi kafamda tasarlamaya çalışıyorum, butonlar aynı sıra ile mi eşleşecek yoksa buton eşleştirmesini öğretmen mi yapacak? Yani kartların öğrencinin önündeki sırayla, öğretmenin önündeki sırası aynı mı olacak yoksa mesela bir programlama tuşu olacak, ona basınca hangi iki butona aynı anda basarsan o iki buton mu eşleşecek? Ona göre bir devre tasarlamaya çalışacağım.
 
Öğrenci ile öğretmenin önündeki kartların yerleri aynı olduğunda öğrenci nesne kartlarına bakmaksızın direkt sıraya bakıp butona basabilir buda öğrenmeden çok aynı butona basma davranışını öğrenebilir ki onu bile çalışabileceğimiz öğrenciler olabilir , dediğiniz gibi olursa örneğin şekiller konusunu ele alalım , öğretmen 1.üçgen 2.kare 3.daire 4.dikdörtgen kattı öğrencide 1.dikdörgen 2.daire 3.kare 4.üçgen olup eşlemesini isterse harika olur doğru olanı bulmak zorunda kalır. ve bu değişebilirse en azından bunlardan birinin değişmesi inanılmaz olur. ama bu çok başka bir kodlama becerisi gerekitirir olayı biraz daha genişletir sanırım. İstediğim en basit en sade ve en anlaşılır düzeyde öğrenmeyi gerçekleştirmek . bunu öğretmen butonu yaktı diyelim öğrenciden söndürmesini de isteyebilir şeklinde yapabiliriz daha kolay ise kodlama kısmı bu konuda bilgim olmadıgı için belki net doğru anlatamıyorum kbakmayın ilginizede tesekkur ederım

bu devreyi laptoba bağlayıp o sistem değiştirme kısmını sıralama kısmı ilede oynayabiliriz.ona göre öğretmen ve öğrenci kartlarını biz dizebiliriz. yani daha açık anlatayım kartlara göre ayrı bir programlama yerine biz bi programlama sıralama düzeni oluşturup en az 5 farklı şekilde her çalışmada öğrencinin bunu anlaması ve keşfetmesi imkansız zaten bence, o farklı sıralama şekillerine göre nesne kartlarını dizelim ?

öğretmen 1 sıralama üçgen kare daire dikdörtgen öğrenci 1 sıralama dikdörtgen üçgen kare daire
2 sıralama kare daire dikdörtgen üçgen 2 sıralama daire dikdörtgen üçgen kare
3 ıralama daire dikdörtgen üçgen kare 3 sıralama kare daire dikdörtgen üçgen
4 sıralama dikdörtgen üçgen kare daire 4sıralama üçgen kare daire dikdörtgen

bu şekilde yaptığımızda kodlamayı çalışırken nesneleri buna göre dizerim öğrenci ile çalışabilirim herhalde en kolay ve pratiği bu şekilde olur sizce bunu bu şeklde nasıl yapabiliriz ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kodlamada sınır yoktur, nasıl çalışmasını isterseniz o şekilde kodlanabilir. Sadece biraz daha fazla kafa yormam gerekir ki bunun sadece size değil benim kodlama becerime de katkısı olur. Amacım farklı algoritmalar üzerinde çalışarak kodlama becerimi artırmak. Bunu öncelikle sanal ortamda simule edip çalışmasını gözleyeceğim. Eğer başarılı olabilirsem projeyi canlı ortama taşıyacağım.
 
bu ne kadar zamanınızı alır benim bu konuda acil acil malzemeden kodlama aşamasına kadar ihtiyacım var sizden bunu istemek ne kadar doğru bilmiyorum ama maliyeti ve sizin çalışma emeğinizide karşılayıp bunu en kısa zamanda ben sizden alabilme imkanım nedir?
 
Ben kodlamayı yaparım ve devre şemasını çıkarırım ancak devreyi yapabileceğimi zannetmiyorum. Çünkü bunun için pek boş zamanım yok. Bunun karşılığında ise bir şey talep etmiyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst