Aslında çok uzun bir mesele ama kısaca yazmak gerekirse:
1:Motor yağ yakmaya başladığında egzozdan mavi duman gelir.
2: Karterden direkt (yağ çubuğunun olduğu yerden) yada dolaylı (külbütör kapağından) bakılarak hiç bir şey anlaşılmaz.Sanayi eşrafının zamanla düz mantık yürüterek dolaylı çıkarım yaptığı bir meseledir o. Piston-Gömlek arasındaki sızdırmazlık daha teknik dili ile Kompresyon kaçağı ancak ölçümle anlaşılabilir. Eğer bundan şüpheleniyorsanız kompresyon testi yaptırın.
Tabi kompresyon kaybı sadece segman-piston-gömlek nedenli olmayabilir.Eğer supaplar kaçırıyorsa yine kompresyon düşük çıkacaktır.Bunu anlamanın yoluda buji/enjektör yuvasından silindire bir miktar yağ dökülür ve kompresyona tekrar bakılır ,eğer kaçırma düşmüş yada yok olmuş ise piston-segman-gömlek arasında problem vardır ,aynen devam ediyorsa supaplarda problem vardır.
Yine de tam emin olmak isteniyorsa silindir kapağı açılmalıdır.
3.Üstten bir arkadaş yazmış.Motor silindir içerisinde kalan yapı yakar.Mesele niçin silindir içerisinde yağ kalıyor sorusudur.Bunun en temel nedeni pistondaki yağ segmanlarının yağı ,piston aşağı inerken yeterince sıyırmamasıdır.Bu segmanların özelliğini yitirmesi, gömlek ve pistonda aşınma, uygun olmayan yağ kullanımı gibi nedenlere dayanır.
4:Egzozdan su gelmesi yoğuşmadan kaynaklanır ve kötü bir şey değildir.Bunun istisnası silindir kapak contasının kaçırmasıdır ki çok istisnai bir durum olduğu gibi radyatörden belli eder kendini.
Özetle önce kullandığınız yağı bir kontrol edin. Uygun yağ mı? diye. sonra bir kompresyon testi yaptırın. Silindirlerin durumunu tek tek görün.
Birde arabanın kataloğuna bakmak lazım.Şu kadar Km'de şu kadar yağ eksiltebilir diye bir uyarı var mı diye. Bazı motorların böyle huyu var çünkü.