Aracım hyundai i20 klima problemim var

Beratyilmz

Üye
Katılım
24 May 2019
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
30
-Öncelikle araçta klima gazı var
-Elektriksel olarak lehim yapıldı rölesinde
-Birinci kademe fan devreye girmiyordu usta köprü yaptı akü den devreye girdi ancak diğer usta bobini yakar diye kopardı
-araç kazalı olduğu için ön tampon değişik usta bu arabalar elektronik o yüzden dış hava sıcaklık sensöründen bilgi alıyordur dedi olmadığını fark etti direnç attı 29 derece olarak bilgi vermesini sağladı.
Aracın soğutmasında problem olmuyor ustada iken eve gelince sorunlar başlıyor
Asıl sorunum şu idi klima devreye giriyor ama 60 70 km hıza çıkınca devreden çıkıyordu şimdi de ac ışığı yanıyor motor devreye giriyor ama soğutmuyor 2 3 saat önce her şey çalışır bir şekilde kapının önüne koydum şimdi durum böyle bana yardımcı olursanız sevinirim
 
Öncelikle geçmiş olsun. Klima gerçekten problemli bir ekipman. Ben de sorunlar yaşadım ama sonunda çözümü basınç sensörlerinde buldum. Başlığı gevşemişti.

Siz öncelikle aracın klima kompresörü devreye giriyor mu onu bir kontrol edin. Motorun V kayışı denilen kayışa bağlı çalışan şarj dinamosu, direksiyon pompası ve klima kompresörü gibi donanımlar var.

Klima kompresörünün kasnağı klima kapalı iken boşta döner. Klima açılınca da devreye girerek kompresörü çevirir. Bu komresör çalışmıyorsa eğer klimanın basınç sensörüne/sensörlerine bakmanızı tavsiye ederim.

Benim aracımda alçak ve yüksek basınç olmak üzere 2 tane klima sensörü var.

Arıza yaşadığımda bir iki tık hafiften vurup deneyin kompresör devreye giriyorsa sorun oradadır demişlerdi. Hakikaten fanın oradaki soğutma peteğine bağlı sensör gevşemişti. Bir anahtar marifetiyle sıktım ve düzeldi. Yoksa kompresörde arıza var sanıyordum.

Siz motor devreye giriyor demişsiniz. Fanı kastediyorsanız eğer onun tek işlevi hava üflemek. Onu kastettiğinizi düşünerek bunları yazdım.

Umarım sorununuz düzelir.

(Not: Usta falan değilim. Başıma gelen olaydan esinlenerek dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.)
 
Vallahi hocam öncelikle teşekkür ederim cevap için ama benim durumumu tam anlatamıyorum ustalara. Araba on numara soğutuyor ancak ne zaman ki 70 80 gibi hızlanmaya başlayayım klima kesiyor artık soğuk üflemiyor. Diyelim ki yavaş akan bir trafikte iken klima verimi süper herhangi bir sorun yok. Beraber bugün usta ile çıktık test sürüşüne dış ortam sıcaklığını ölçen sensör yerine direnç attıktan sonra (hava sıcaklığını sürekli 29 derece olarak bilgi gönderiyor yani) eskiden hiç bilgi girişi olmuyordu.) araçta kliması kesmedi eve geldim 2 3 saat sonra tekrar çıkma durumum oldu klimayı denemek için devreye aldım tık diye motor devreye giriyor ama soğutma olmuyor şimdide. Kompresör sesi var ama fanı devreye almıyor şimdide. Artık kafayı yedirecek bana araba. Muhtemel kompresör basınç müşüründe sorun var
 
Bazı araçlarda gaza aniden yüklenince veya performansli kullaninca klimayi devreden çıkarma gibi bir sistem olabiliyor. Tabi tekrar devreye alıyor.

Sizde de benzer bir durum mu var yoksa normal sekilde 60-70 km hizlara çıkınca mi klima duruyor?
 
Bazı araçlarda gaza aniden yüklenince veya performansli kullaninca klimayi devreden çıkarma gibi bir sistem olabiliyor. Tabi tekrar devreye alıyor.

Sizde de benzer bir durum mu var yoksa normal sekilde 60-70 km hizlara çıkınca mi klima duruyor?
Normal şekilde hızlanınca yapıyor
 
Arac hizlaninca 2 durum meydana gelebilir.

1 - kompresor devrinin yukselmesi gaz akisini hizlandirir. Genlesme valfi sabit oldugu icin emis basinci dogal olarak dusecektir. Bu ya gaz eksikligine işaret yada tikaniklik olduguna işarettir. Bunun tesbiti icin ya gramajla sarj gerektirir yada sarj yaparken aracin normal kosullarda kac dwvirde dönüyor ise o devirde sarj etmek gerekir.

2- basinc transducer yada switchlerinden biri arizali olabilir klimayi durduruyor olabilir.

Bu iki durumu elemek icin basinci bilmekte fayda var.

Hangi ildesiniz?
 
Arac hizlaninca 2 durum meydana gelebilir.

1 - kompresor devrinin yukselmesi gaz akisini hizlandirir. Genlesme valfi sabit oldugu icin emis basinci dogal olarak dusecektir. Bu ya gaz eksikligine işaret yada tikaniklik olduguna işarettir. Bunun tesbiti icin ya gramajla sarj gerektirir yada sarj yaparken aracin normal kosullarda kac dwvirde dönüyor ise o devirde sarj etmek gerekir.

2- basinc transducer yada switchlerinden biri arizali olabilir klimayi durduruyor olabilir.

Bu iki durumu elemek icin basinci bilmekte fayda var.

Hangi ildesiniz?

Sayın serkanin ilk 1.dedigi benim aracımda oldu araç hizlaninca klima devreden çıkıyordu hortumda pislik varmış ama rolantide çalışırken hiç sıkıntı yoktu.
 
Öncelikle herkese teşekkür ederim bilgilenirmeleri için. Fan açmadaki 1. Kademe sorunum dış hava sıcaklık sensörü yerine direnç atarak 29 derecede sabitlenerek çözüldü. Bunu sağ olsun izmitte ki iklim oto daki usta çözdü. Ancak kendisine arabayı bıraktım diğer en önemli sorunum olan hızlanınca klimanın kesilmesi sorunumu çözmesi için. Beni ertesi gün aradı işte bu araba soldan hasarlı sigorta kutusuna kadar darbe almış her taraf rölelenmiş böyle darbe alması için şasenin katlanması lazım muhtemel şase ucu kesilip yerine çıkma parça yapılmıştır dedi ve bayram üzeri tüm elektronik sistemin değişmesi lazım denerek 2500 TL para istedi komple elektrik sitem dahil sıfır olarak değişecek dendi. Bide yaptırmam için bu arabayla yolda kalırsın ben dün uğraştım biraz direk elektrik kesti dedi. Araba iki sene önce toplanmış zaten 30 bin km böyle binilmiş sorun yaramamış bende 6 7 bin km bindim sorun yok dedim. Bayramdan sonra yaptırırım dedim ve tedirgin bayram ziyaretine gittim İstanbul a. İstanbulda iken bir usta ile konuştum elektronikçi idi. Arabayı bağladı sorun bulamadı. Beni klimacıya yönlendirdi. O abi gazı tamamladı sorunu buldu. Sorunum sadece gaz müşürü girişindeki soketin gevşemesi imiş ve müşürü değiştirdi. Parça değişimi gaz tamamlaması ve işçilik toplam 200 lira para aldı. Parça zaten 100 lira idi. Kendini usta diye gören İzmit sanayisinde insana benzeyen mahlukatlar 400 lira istedi sade parça değişimine. Anlayacağınız en güzeli İnternet ten araştırıp sonra ustaya gitmek. Ben benim sorunumu en başta İnternet te okumuş idim ustaya da söyledim onu düzeltmek yerine hep başka noktalarda sorun var dediler. Onlar yüzünden klima peteği i değiştirecektim 500 lira diğeri komple elektrik sistemini değiştirecektim 2500 lira oda üzerine başka masraf çıkabilir dedi. Bu adamları birde hyundai servisi önerdi. Aman diyeyim önce İnternet ten araştırın sonra gidin ustaya
Bide şasede dediği gibi bir işlem de yok aracım tertemiz ağır hasarlı ama kaporta hasarı araba 1.4 dizel 60 binde 2012 model daha yepyeni araç. Ben tatile çıktım 2 bin km yaptım Allaha şükür sorun yaratmadı biraz su eksiltmesi var ama 2 bin km de eksilmedi
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst