Arabamın Aküsü Şarj Sorunsalı

Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
40
Merhaba
Çok karışık bir sıkıntıdan dolayı buralara kadar geldim. Cevaplarınız için şimdiden teşekurler.
Hyundai i10 1,0 Blue kasa bir arabam var. Bu arabada Valeo Marka alternatör 13,5 volt ile çalıştığını gösterir etiketle takılmış. Arabanın beynine bağlandığında 14,3 volta kadar cıktığını görmekteyim. Arabamın Blue model olması sebebiyle frene basılsığında veya rampa aşaği süzülürken şarj oluyor. Bu da yakıt ekonomisi sağlarken normalde 5 sene dayanan aküyü 2 senede bitiriyor. Bu sene 45 lik eski akümü 60 lık Varta ile değiştirdim. Akü 13 aylık rafta kalmış. Bunu geç farkettim. Bağlamadan önce multimetre ile ölçtüğümde 12,49 volt verdiğini gördüm. Mecbur o an takmak zorunda kaldım.
Arabam çalışır çalışmaz direk akü şarjına başlıyor. Akü şarjında iken 14,3 volt üretip 1000 devir dakika ceviriyor. Sürekli yük altında olunca arabada çok yakıyor. Arabanın AMS var. yüksek oranda gaza basınca alternatör iptal edip aküden besleniyor sistem. Sollama manevralarında iyi oluyor. Lakin, şu anki durum biraz beni endişelendiriyor. 45 ah yerine 60 ah akü almam Alternatöre zarar verirmi. Uzun bir yol yapsam akümü şarj edip bu 14,3 volt şarj modundan düşermiyim. Yorumlarınız için teşekurler. Akü ful ve şarja ihtiyaç yok ise araba 12,8 volt ile yürüyor.


I-I10-998cc-Petrol-Valeo-Alternator-3730004700-_57.jpg
 
Benim aracım da volvo s60 2006 model. Aküyü değiştirmemin üzerinden 2 seneyi geçti. Önceki akünün üzerinde volvo yazıyordu ve 90 amperdi. 90 amper uygun fiyatlı denk gelmemişti ve 100 amper mutlu akü taktırmıştım.

Sonradan arabanın aküsünün aslında 75-76 amper olması gerektiğini öğrendim. Varta'nın ve Mutlu'nun sitelerinde araç tip modellerini seçince akü de çıkıyor.

Özetle ben 75 amperlik arabaya 100 amper takmış oldum. 2 seneyi geçti. Şükür bir sıkıntı yok ama olabilirdi, olabilir de.

Okuduğum bazı yazılarda daha yüksek amper akünün alternatöre daha fazla yük bindirdiğini görmüştüm ama sonuçta bunları tamamen boşaltmıyoruz. Alternatör de şarj ettiğine göre boş kalmıyor. Eksik kalan kısmı tamamlanıyor diye düşünüyorum.

Sizin arabanın aküsü de aslıdna 60 amper olabilir. Tam model belirtmediğiniz için bakamadım. Siz bakabilirsiniz şu iki siteden

https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/battery-finder

https://www.mutlu.com.tr/akunubul

Bir de sizin alternatör ile ilgili şöyle bir link gördüm. Orada yazan 90A amper mi model mi bilemedim

https://www.totalparts.nl/eng/car-p...ck-1-0-12v-g3la+2013-2014-2015-2016-2017-2018

Emin değilim ama akü tam şarj edilip de arabaya takılınca sorun olmazmış gibi geliyor bana. Aslında sıfır aküyü de adam akıllı şarj ettirip taktırmak gerek de ülkemizde uygulamada pek olmuyor.
 
Benim aracım da volvo s60 2006 model. Aküyü değiştirmemin üzerinden 2 seneyi geçti. Önceki akünün üzerinde volvo yazıyordu ve 90 amperdi. 90 amper uygun fiyatlı denk gelmemişti ve 100 amper mutlu akü taktırmıştım.

Sonradan arabanın aküsünün aslında 75-76 amper olması gerektiğini öğrendim. Varta'nın ve Mutlu'nun sitelerinde araç tip modellerini seçince akü de çıkıyor.

Özetle ben 75 amperlik arabaya 100 amper takmış oldum. 2 seneyi geçti. Şükür bir sıkıntı yok ama olabilirdi, olabilir de.

Okuduğum bazı yazılarda daha yüksek amper akünün alternatöre daha fazla yük bindirdiğini görmüştüm ama sonuçta bunları tamamen boşaltmıyoruz. Alternatör de şarj ettiğine göre boş kalmıyor. Eksik kalan kısmı tamamlanıyor diye düşünüyorum.

Sizin arabanın aküsü de aslıdna 60 amper olabilir. Tam model belirtmediğiniz için bakamadım. Siz bakabilirsiniz şu iki siteden

https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/battery-finder

https://www.mutlu.com.tr/akunubul

Bir de sizin alternatör ile ilgili şöyle bir link gördüm. Orada yazan 90A amper mi model mi bilemedim

https://www.totalparts.nl/eng/car-p...ck-1-0-12v-g3la+2013-2014-2015-2016-2017-2018

Arabama varta 60 önerdi. Alternatorum 90 lik ise nasil bir durum olusur.
 
Arabama varta 60 önerdi. Alternatorum 90 lik ise nasil bir durum olusur.

Orada 90A yazıyor ama 90 amper gücünde mi değil mi bilemiyorum. Eğer 90 lık ise zaten alternatöre hiçbir şey olmaz. Tam kapasitede çalışmıyor demektir ve yıpranması daha az olur. Varta ve mutlu 60 amper öneriyorsa sorun yok demektir bence. Dediğim gibi bana 75 amper öneriyor ama araçta 100 amperlik akü var.
 
Akünün 90 A olması 90 Ampere kadar yük kaldırırım anlamına gelir.Kısacası senin akünden alım çeken unsurlar çektiği kadar çeker.90 Amper akü 90 Amper alım basmaz.
 
Benimki 60 A orjinali yerine 72 A sığdı müsait olsa 100 A bile takardım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,132
Mesajlar
915,299
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst