Nitrocharger
Üye
- Katılım
- 19 Kas 2018
- Mesajlar
- 3
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
Merhaba
Çok karışık bir sıkıntıdan dolayı buralara kadar geldim. Cevaplarınız için şimdiden teşekurler.
Hyundai i10 1,0 Blue kasa bir arabam var. Bu arabada Valeo Marka alternatör 13,5 volt ile çalıştığını gösterir etiketle takılmış. Arabanın beynine bağlandığında 14,3 volta kadar cıktığını görmekteyim. Arabamın Blue model olması sebebiyle frene basılsığında veya rampa aşaği süzülürken şarj oluyor. Bu da yakıt ekonomisi sağlarken normalde 5 sene dayanan aküyü 2 senede bitiriyor. Bu sene 45 lik eski akümü 60 lık Varta ile değiştirdim. Akü 13 aylık rafta kalmış. Bunu geç farkettim. Bağlamadan önce multimetre ile ölçtüğümde 12,49 volt verdiğini gördüm. Mecbur o an takmak zorunda kaldım.
Arabam çalışır çalışmaz direk akü şarjına başlıyor. Akü şarjında iken 14,3 volt üretip 1000 devir dakika ceviriyor. Sürekli yük altında olunca arabada çok yakıyor. Arabanın AMS var. yüksek oranda gaza basınca alternatör iptal edip aküden besleniyor sistem. Sollama manevralarında iyi oluyor. Lakin, şu anki durum biraz beni endişelendiriyor. 45 ah yerine 60 ah akü almam Alternatöre zarar verirmi. Uzun bir yol yapsam akümü şarj edip bu 14,3 volt şarj modundan düşermiyim. Yorumlarınız için teşekurler. Akü ful ve şarja ihtiyaç yok ise araba 12,8 volt ile yürüyor.
Çok karışık bir sıkıntıdan dolayı buralara kadar geldim. Cevaplarınız için şimdiden teşekurler.
Hyundai i10 1,0 Blue kasa bir arabam var. Bu arabada Valeo Marka alternatör 13,5 volt ile çalıştığını gösterir etiketle takılmış. Arabanın beynine bağlandığında 14,3 volta kadar cıktığını görmekteyim. Arabamın Blue model olması sebebiyle frene basılsığında veya rampa aşaği süzülürken şarj oluyor. Bu da yakıt ekonomisi sağlarken normalde 5 sene dayanan aküyü 2 senede bitiriyor. Bu sene 45 lik eski akümü 60 lık Varta ile değiştirdim. Akü 13 aylık rafta kalmış. Bunu geç farkettim. Bağlamadan önce multimetre ile ölçtüğümde 12,49 volt verdiğini gördüm. Mecbur o an takmak zorunda kaldım.
Arabam çalışır çalışmaz direk akü şarjına başlıyor. Akü şarjında iken 14,3 volt üretip 1000 devir dakika ceviriyor. Sürekli yük altında olunca arabada çok yakıyor. Arabanın AMS var. yüksek oranda gaza basınca alternatör iptal edip aküden besleniyor sistem. Sollama manevralarında iyi oluyor. Lakin, şu anki durum biraz beni endişelendiriyor. 45 ah yerine 60 ah akü almam Alternatöre zarar verirmi. Uzun bir yol yapsam akümü şarj edip bu 14,3 volt şarj modundan düşermiyim. Yorumlarınız için teşekurler. Akü ful ve şarja ihtiyaç yok ise araba 12,8 volt ile yürüyor.