Araçta Voltaj dalgalanması

asiiiii39

Üye
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
43
Merhaba arkadaşlar adım Kadir Opel vectra B kasa 98 model aracım var araçta elektriksel dalgalanma yaşıyorum. Sorunun ne olduğunu tam olarak çözemedim önerisi yada bilgisi olan cevap verirse sevinirim. Araç öncelikli olarak rolantideyken bile rolantide düşüş gerçekleşiyor araç yüksek devirde değilse sürekli olmamakla birlikte teyp falan açıksa elektrik düşüyor teyp kapanıyor yol bilgisayarı iç aydınlatmalar anlık kısılıp tekrar parlak yanıyor yani bazen durduk yerede olabiliyor bazen elektronik bir donanımı açtığımdada yapabiliyor. Araç kontak kapalıyken sadece teybi denediğimde yüksek seste özellikle teyp yine anlık kapanıp açılıyor iç aydınlatmalarda benzer şey yaşanıyor. Altarnatörü ölçtürdüm onla ilgili bir problemimiz yok gibi gerekli değeri veriyor. Araçta kaçak testi yaptım araçta kaçakta görünmüyor. Akü biraz boşalmıştı şu an onu doldurtuyorum fakat geçici takılı olan aküde de benzer şeyler gerçekleşiyor.
 
Araç kontak kapalı ikende sornu gerçekleştiriyorsa,

Aküyüde değiştirip denediyseniz ,

Sorun tesisata kalıyor. Tesisatınıza gevşeklik olabilir. Alternatörde olsaydı araç durağan halde yaptığınız testte bu durum gerçekleşmezdi.
 
Alternatörün kablolarını ve akü şasi kablolarını kontrol edin.
 
Alternatör voltajı 14.5-15 Volt çıkışlıdır.Konjektör bu voltajı sabitler.Yani Farklı devirde bile sabit voltaj çıkışı yapar.Muhtemelen Konjektör sorunu olabilir
 
Merhaba arkadaşlar adım Kadir Opel vectra B kasa 98 model aracım var araçta elektriksel dalgalanma yaşıyorum. Sorunun ne olduğunu tam olarak çözemedim önerisi yada bilgisi olan cevap verirse sevinirim. Araç öncelikli olarak rolantideyken bile rolantide düşüş gerçekleşiyor araç yüksek devirde değilse sürekli olmamakla birlikte teyp falan açıksa elektrik düşüyor teyp kapanıyor yol bilgisayarı iç aydınlatmalar anlık kısılıp tekrar parlak yanıyor yani bazen durduk yerede olabiliyor bazen elektronik bir donanımı açtığımdada yapabiliyor. Araç kontak kapalıyken sadece teybi denediğimde yüksek seste özellikle teyp yine anlık kapanıp açılıyor iç aydınlatmalarda benzer şey yaşanıyor. Altarnatörü ölçtürdüm onla ilgili bir problemimiz yok gibi gerekli değeri veriyor. Araçta kaçak testi yaptım araçta kaçakta görünmüyor. Akü biraz boşalmıştı şu an onu doldurtuyorum fakat geçici takılı olan aküde de benzer şeyler gerçekleşiyor.

Arkadaşımız işaretlediğim bilgisine göre kontak kapalıyken diyor ,

Hani diyorum araç çalışırken olsa dediğiniz gibi alternatörde konjektör de olabilir diye düşünüyorum. Ama KONTAK KAPALI İKEN de aynı sorun alternatör yada konjektör nedeniyle olabilir mi?
 
Anlattiginiz olay hareket halinde iken de yapiyor mu?
 
Evet hareket halindeyken de yapabiliyor kontak kapalı iken de özellikle teyp açıkken ve sesi yükselttiğim de gerçekleşiyor. Buna bağlı olarak kontak açıkken ve araç rolantideyken sanki rolantiyide etkiliyor o esnada elektriksel bir dalgalanma olunca. kontak kapalı iken denediğimde bazen araç içi aydınlatmalar hatta 2-3 saniye kısık bile kalabiliyor.
 
Bence bir bağlantı gevşekliği var.
 
1. Kontak kapali iken yapiyor demissiniz, kontak kapali iken sarj devre disi oldugundan aku devreye girer. Etkilenen aku.
2. Arac rolantide ikende yapiyor demissiniz, arac calisirken aku devreden cikar yuk sarj dinamosuna biner. Etkilenen sarj dinamosu.
3. Hareket halinde ikende yapiyor demissiniz, uzatmayayim toparlayayim.

Yukaridaki parcalarda sorun yok gibi gorunuyor. Tesisatta gibi gorunuyor.

Teyibi acinca mi yapiyor dikkat ettiniz mi?
 
Teybi açınca sesteki kesilmeyi farkettiğimden dolayı özellikle teyp diyorum tabi ama teyp kapalı iken sorunu daha az gözüme çarpıyor oluyorsada farketmiyorum ama gözüme çarpan durum diyelim farları açtım yada sinyalleri, yol bilgisayarı olması gerekenden fazla ekranının ışığının kısılıp açılması oluyor yani her şartta yapıyor gibi bu problemi. Ama dediğim gibi özellikle teybin sesini açınca gerçekleşiyor. Bugün ilk defa farkettim bağlantı gevşekliği demeniz aklıma yattı araçla ufak bir taşlı yola girince teyp üst üste kesildi sesi serkan_48 arkadaşımızda zaten baştan söyledi tesisatta olma ihtimalini. Cevaplar için teşekkür ederim hepinize bu arada kendim şaşe kablolarını falan yoklayacağım bakalım gevşeklik v.s var mı

Peki şöyle bir şey daha sorabilir miyim bir yerlerde okudum Şase kablosunun zamanla ömrünü tamamlamış olabileceği ve değişmesi gerektiğini kablo neden olabilir mi böyle bir probleme

Sorunu buldum arkadaşlar. Biraz önce indim aracın yanına ön göğüse biraz elimle vurdum 10-15 saniye kesinti oldu lambalar kısık falan yandı dedim sorun temassızlık. Sigorta kutusundan şüphelendim sigorta kutusunu tam anlamı ile soketlerinden ayıramadım kablolar çok kısa geliyordu ama elimin girdiği yerdeki kablolarla biraz uğraştım soketlerde elimin yetiştiklerinin üstüne bastırdım problem şu an ortadan kalktı dalgalanma kesilme v.s olmuyor şimdilik eğer daha sonra tekrar olursa sigorta kutusunu komple ayırıp soket ve bağlantı yerlerini iyice temizleyip takmak olacak işim :) Hepinize cevaplarınız için teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,879
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst