Araçların Plastik Aksamıyla Ateşleme Kablolarının Temizliğiyle Performans Değişimi

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,205
Puanları
3,256
Konum
BURSA

Elektronik Ateşlemeli Otomobillerde Araç Motorunun Temizliği ve Akü Dış Yüzeyi Temizliğinin Motor Çalışma Performansına Olan Olumlu Katkısı

Merhaba.Değerli arkadaşlar.Bu defa da çok sıra dışı iki konuyu ele alıp incelemeye çalışacağım sizlerle hep birlikte.Motorun performansı ile temizlik ilişkisini.

Aslında birbirinden çok uzak bizlere görünen bu iki kelime arasında çok yakın bir (Direkt) ilişkinin bulunabileceği çoğumuzun aklına bile gelmemiştir diye tahmin ediyorum.Ama yıllardır arabamın kaputundaki haftalık koruyucu bakımla ilgili yapılması gereken temizlikleri kendim yaparken çok ilginç saptamalarım oldu bu konuda.

Elektronik ateşleme ünitesindeki buji ateşleme kablolarıyla motor dış yüzeyi,akü yüzeyi,hatta camların dış yüzey temizliğinin bile,bu ateşleme performasını arttırdığını,ateşlemenin daha iyileşmesini,çok senkron olmasıyla da,bu motor tarafından normalde üretilecek örneğin 72,75 BG güç değerinin de tam olarak motordan alındığı,arabanın çekişinde de olumlu bir artışın olabildiğini gözlemledim kendimce.Bu bir yanılsama veya hata da olmuş olsaydı,yıllardır (Neredeyse 22 yıldır) ayni durumun bir rastlantı şeklinde bir kere görülmesi de gerekirdi diye kendimce düşünmekteyim.

Elektronik ateşleme sisteminde bildiğimiz üzere normal ateşleme sistemindeki buji tırnak aralığından daha uzakta atlayacak kadar YG’li voltaj da klasik (platinli) sistemlere göre üretilir,yarıiletken elektroniğinde kullanılan devre kesicilerinin çok hızlı devreyi,volan dişlisi üzerindeki hall-effect sensörlerden aldığı sinyalle açıp kapatan bu çok hızlı çalışan yarıiletken devre elemanlarının (Entegreli elekronik ateşleme sisteminin) çalışması esnasında.

Daha yüksek gerilim daha fazla ateşleme sisteminin ateşleme görevi (Bujiden atlama olayının) dışında ürettiği ek elektromanyetik dalga oluşması da demektir bu.Bu buji kabloları,plastik aksamlar (Akü dış yüzeyi,kaputtaki plastik menşeli olan diğer parçalar,plastik takviyeli otomobil camları,vb.) statik elektiğin yüzeysel olarak yüzeylerinde birikebileceği bu tür yüzeylerde,yüzey düzgün ve temiz,çok parlak ise,ayni koaksiyel kabloların içte kalan iletken telinin,dış parazitlerden,elektromanyetik kirlilikten de koruduğu gibi de koruyor,yani içteki asıl enerji (akımını) taşıyan iletkenlerin,bu kirlenmeden hiç etkilenmeden bujilere ulaşmasını da sağlamış bulunuyor kendi tespitlerime göre.(Ayni blendajlı,ekranlı bir kablonun dış zırhındaki kılıfında yer alan örgülü bakır iletkenler gibi)

Ancak arabanın bakımsız ve kirli uzun süre bırakılması durumunda ise,bu yüzeylerdeki bu elektomanyetik kirliliği filtreleme,olduğu gibi kablo içinden bujiye iletilen bu YG’i başta ateşleme kalitesini de düşüren şekliyle önlememesi yanında,senkron çalışması da (gaz pedalına basma kuvveti/ devir artışı hassasiyeti) de büyük oranda önlenip kaybolmuş bulunuyor.Buradan çıkan bir mantık sonucu olarak da bakımsız ve çok kirli araçların normal performansında da kullanılmayacağı sonucuna direk olarak gidilemez hiç kuşku yok,çünkü istisnalar da olabilir bu konuda yaşanmış diğer başka örnekleriyle birlikte.

Ancak elektronik ateşleme sistemine sahip benzinle çalışan renault marka otomobiller üzerindeki gözlemlerim beni şimdiye kadar da yalancı çıkarmayıp,bu konuda haklı olduğumu da öngörülerim doğrultusunda doğrular nitelikte görünüyor.Çünkü her temizlik ve Bakım işleminden sonra elektronik ateşlemeli sistemlerde sürekli ayni neticeyi,yani motor performansında büyük bir artışı ve devir/pedala basma tepkisi ile buna daha çabuk cevap verebilme kabiliyetindeki bu artışı gözle görülebilir derecede sürekli gözlemledim ve fark ettim.

Sizlerin de ayni konu üzerindeki farklı görüşlerinizi veya daha farklı izlenimlerinizi de teknik açıdan bu forumda şimdiden dinlemeye açık olduğumu da ifade ediyorum son olarak.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Buji ve kabloları yeni araçlarda ulaşılabilir değil ve temizlemek mümkün olmuyo genelde ama aracı yıkattığımda sanki daha bi iyi gidiyor gibi geliyor bana ki psikolojik de olabilir.

benim için az yakması önemli, performans 2. Sırada
 
Merhaba.Değerli forum üyeleri,değerli arkadaşlar;

Aracınız ister eski veya ister yeni olsun hiç fark etmez,elektronik bir ateşleme sistemi ile de çalışıyorsa plastik aksamların,ateşleme sistemindeki YG kablolarının,bunlara çok yakın geçen diğer tesisat (radyatör,klima,vb.) borularının temiz ve tozsuz olması genel motor performansını,aracın çekişinin her sıcaklık koşulunda ve hava şartlarında devamlı ayni kalmasını sağlar şeklinde bundan önce özellikle de belirtmiştim.

Motor performansını dolaylı yoldan etkileyebilen bir neden de olabilen bu iyi temizlenen yüzeylerin tozdan uzunca bir zaman muaf olabilmesi için torpido,oto iç deri parlatıcısı olarak sıvı veya sprey şeklinde satılan silikon esaslı (Bazlı) bu parlatıcı solüsyonu sprey şeklinde veya şişeden azar azar beze belirli miktarlarda sürerek motor tarafındaki plastik aksamlara,YG kablolarına,diğer yakınından geçen tesisattaki diğer lastik hortumların yüzeyine sürebilir,homojen (belirli bir yüzeyde fazlaca da kalmayıp eşit yayılacak ) şekliyle sürülüp uygulanabilir.Bundan sonrasında arabanız 1-2 hafta hiç çalışmasa ve sokaktaki mevcut bu tozlar,motor kaputu altından girerek direk bu yüzeylere gelerek yapışsa bile mevcut elektronik ateşleme sistemiyle bağıntılı olarak bu motor çalışma performansında önemli bir değişiklik de olmayacaktır.Ta ki bu silikon bazlı bu deri parlatıcı solüsyon sıvısı bu yüzeylerden tam olarak da uzaklaşmadığı,kalkıp da kaybolmadığı sürece.

Bunu deneyip bizzat görmenizi tavsiye de edebilirim.Zira ben yıllardır kullandığım tüm araçlardan tam performans alıp da bundan bir ödün de vermemek için bu uygulamayı (Bu noktalardaki plastik,lastik yüzeyleri blendajlama,ekranlama işlemini) kullandığım araçlarımda sürekli tatbik ederek o şekilde kullanmaktayım.Bir zararını değil (Performanslı ve optimum kalan çalışma sınırlarında da çalışma konusunda) ama faydasını daha çok gördüm emin olun.

Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,135
Mesajlar
915,331
Kullanıcılar
449,857
Son üye
Bluent

Yeni konular

Geri
Üst