Araç kliması fanı

Katılım
14 Kas 2017
Mesajlar
268
Puanları
3
Yaş
29
Kompresör devreye girer girmez dış kondenser yani su radyatorunun önünde bulunan fanlar hemen devreye girmeli doğru mu? Bana göre evet hemen fanlar çalışmalı.

Bizim sorun kompresör çalışıyor fanlar devreye girmiyor. Fanlar çalışmayınca komp ısındığı için devreden çıkıyor. Fanlar arac isininca aracı soğutmak için devreye giriyor. Fan lar sağlam yani. Fanlari kompresörden bağlantı yaparak komp ile birlikte çalışmasını sağladık. Kompresör durunca Fanlar da duruyor bi sorun çıkarmaz kanimca. Sizce sorun neredeydi.


Birde klima sürekli açık diyelim fanda sürekli çalışacak buda arac suyunu sürekli soğutacak bi sorun yasatir mi. Normal sistemde de böyle benim bildiğim. Yani arac kliması farkli çalışmıyor ise. Arac suyunun isisi kac derece aralığında olmalı.
 

silvestir

Usta Üye
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,426
Puanları
158
Normal klimalarda da fan hemen devreye girmiyor, hatta bazen yavaş dönüyor bazen hızlı. Senin mantığına göre fani direkt baglasinlar elektriğe tam gaz dönsün.

Sistemdeki gaz bazı yerlerde sıvı bazı yerlerde gaz fazında. aşırı sogutursan gaz olması gereken yerde sıvı fazında olabilir. Yani bı sakatlık çıkartır bu yaptığın. Bence sıcaklık müşürü , sensörü vs vs biryerde bozukluk vardır. Anlayan biri baksin
 

Pesen

Üye
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
263
Puanları
8
Yaş
35
Kompresör devreye girer girmez dış kondenser yani su radyatorunun önünde bulunan fanlar hemen devreye girmeli doğru mu? Bana göre evet hemen fanlar çalışmalı.

Bizim sorun kompresör çalışıyor fanlar devreye girmiyor. Fanlar çalışmayınca komp ısındığı için devreden çıkıyor. Fanlar arac isininca aracı soğutmak için devreye giriyor. Fan lar sağlam yani. Fanlari kompresörden bağlantı yaparak komp ile birlikte çalışmasını sağladık. Kompresör durunca Fanlar da duruyor bi sorun çıkarmaz kanimca. Sizce sorun neredeydi.


Birde klima sürekli açık diyelim fanda sürekli çalışacak buda arac suyunu sürekli soğutacak bi sorun yasatir mi. Normal sistemde de böyle benim bildiğim. Yani arac kliması farkli çalışmıyor ise. Arac suyunun isisi kac derece aralığında olmalı.
İyi tamam da hocam klima radyatörü ve fanı bir aradadır bileşiktir aynı davlumbaz içerisinde yer alır ve öndedir
Araç kendi fanı yani soğutma suyu radyatör suyu bir geridedir motora daha yakındır ve kendi ana radyatör ile birleşiktir aynı davlumbaz içerisindedir 2 fan aynı olmaz selamlar
 
Katılım
4 Mar 2018
Mesajlar
256
Puanları
33
Yaş
50
Araç ne? Ford veya türevi mi?
 

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
8,109
Puanları
2,408
Yaş
38
Konum
Antalya
Aracim doblo.

Klima calisinca fan hemen devreye girmiyor. Kondenser basinci ne zaman yukseldi o zaman devreye giriyor. Basinc dusunce tekrar cikiyor.

Neden ?

Cunku arac hareket halindedir ve dogal olarak hava sirkulasyonu olmaktadir. Bu hava akisi kondenseri sogurmaya yeter. Ne zaman yetmedi basinc anahtari kapatip fani devreye alir.

Muhtemelen sizin basinc anahtariniz arizali olabilir. Basinc anahtari olmayip boru sensoru ( sicaklik ) olabilir.

Kolay gelsin.
 
Katılım
14 Kas 2017
Mesajlar
268
Puanları
3
Yaş
29
Nissan primera arac.
Normal klimalarda da fan hemen devreye girmiyor, hatta bazen yavaş dönüyor bazen hızlı. Senin mantığına göre fani direkt baglasinlar elektriğe tam gaz dönsün.

Sistemdeki gaz bazı yerlerde sıvı bazı yerlerde gaz fazında. aşırı sogutursan gaz olması gereken yerde sıvı fazında olabilir. Yani bı sakatlık çıkartır bu yaptığın. Bence sıcaklık müşürü , sensörü vs vs biryerde bozukluk vardır. Anlayan biri baksin
On of cihazlar da soğutma konumunda çalışmayan fan görmedim ben. Tek devir vardır ve sürekli çalışır. Inverter sizin dediğiniz gibi fan da ınverter ise tabi.
İyi tamam da hocam klima radyatörü ve fanı bir aradadır bileşiktir aynı davlumbaz içerisinde yer alır ve öndedir
Araç kendi fanı yani soğutma suyu radyatör suyu bir geridedir motora daha yakındır ve kendi ana radyatör ile birleşiktir aynı davlumbaz içerisindedir 2 fan aynı olmaz selamlar
Dediğinizi anlamadim tam olarak. Evet konumları biliyorum yerlerini de. 2 fan yan yana duruyor.
Aracim doblo.

Klima calisinca fan hemen devreye girmiyor. Kondenser basinci ne zaman yukseldi o zaman devreye giriyor. Basinc dusunce tekrar cikiyor.

Neden ?

Cunku arac hareket halindedir ve dogal olarak hava sirkulasyonu olmaktadir. Bu hava akisi kondenseri sogurmaya yeter. Ne zaman yetmedi basinc anahtari kapatip fani devreye alir.

Muhtemelen sizin basinc anahtariniz arizali olabilir. Basinc anahtari olmayip boru sensoru ( sicaklik ) olabilir.

Kolay gelsin.
Bu şekilde calismasi sorun yaratır mi sürekli fanin devrede olması. On of klimalarda fanin sürekli devrede olduğunu biliyorum soğutma modunda. Acaba basınç yeterince yükselmeyecegi için verimsiz bi soğutma mi olacaktır
Araç ne? Ford veya türevi mi?
Nissan primera
 
Son düzenleme:

MuraTh

Site Yetkilisi
Yönetici
Site Yetkilisi
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
1,513
Puanları
483
Yaş
37
Konum
izmir
Bendede 98 model hyundai Accent GLS var, klimayi açınca klima ve radyatör fanı ikisi birden devreye giriyor. Başka bir arkadasin arabasına baktık oda ayni klima ile ikisi birden devreye giriyor
 

Pesen

Üye
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
263
Puanları
8
Yaş
35
Sayın editörüm Renault Megane 3 var 2016 model dizel o da aynı senin söylediğin şekilde
Iyi çalışmalar dilerim
Bendede 98 model hyundai Accent GLS var, klimayi açınca klima ve radyatör fanı ikisi birden devreye giriyor. Başka bir arkadasin arabasına baktık oda ayni klima ile ikisi birden devreye giriyor
 
Katılım
14 Kas 2017
Mesajlar
268
Puanları
3
Yaş
29
Aynen bende öyle biliyorum. Çünkü hava sıcak kompresör zorlamaya gelmiyo hemen fan devreye giriyor. Bi sorun çıkarmaz o zaman kompresör ile aynı uctan enerji vermek
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
104,193
Mesajlar
732,908
Kullanıcılar
387,566
Son üye
elprotector

Yeni konular

Üst