Araç kliması fanı

Gürkanizmir

Katılımcı Üye
Katılım
14 Kas 2017
Mesajlar
1,119
Puanları
56
Yaş
34
Konum
İzmir
Kompresör devreye girer girmez dış kondenser yani su radyatorunun önünde bulunan fanlar hemen devreye girmeli doğru mu? Bana göre evet hemen fanlar çalışmalı.

Bizim sorun kompresör çalışıyor fanlar devreye girmiyor. Fanlar çalışmayınca komp ısındığı için devreden çıkıyor. Fanlar arac isininca aracı soğutmak için devreye giriyor. Fan lar sağlam yani. Fanlari kompresörden bağlantı yaparak komp ile birlikte çalışmasını sağladık. Kompresör durunca Fanlar da duruyor bi sorun çıkarmaz kanimca. Sizce sorun neredeydi.


Birde klima sürekli açık diyelim fanda sürekli çalışacak buda arac suyunu sürekli soğutacak bi sorun yasatir mi. Normal sistemde de böyle benim bildiğim. Yani arac kliması farkli çalışmıyor ise. Arac suyunun isisi kac derece aralığında olmalı.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Normal klimalarda da fan hemen devreye girmiyor, hatta bazen yavaş dönüyor bazen hızlı. Senin mantığına göre fani direkt baglasinlar elektriğe tam gaz dönsün.

Sistemdeki gaz bazı yerlerde sıvı bazı yerlerde gaz fazında. aşırı sogutursan gaz olması gereken yerde sıvı fazında olabilir. Yani bı sakatlık çıkartır bu yaptığın. Bence sıcaklık müşürü , sensörü vs vs biryerde bozukluk vardır. Anlayan biri baksin
 
Kompresör devreye girer girmez dış kondenser yani su radyatorunun önünde bulunan fanlar hemen devreye girmeli doğru mu? Bana göre evet hemen fanlar çalışmalı.

Bizim sorun kompresör çalışıyor fanlar devreye girmiyor. Fanlar çalışmayınca komp ısındığı için devreden çıkıyor. Fanlar arac isininca aracı soğutmak için devreye giriyor. Fan lar sağlam yani. Fanlari kompresörden bağlantı yaparak komp ile birlikte çalışmasını sağladık. Kompresör durunca Fanlar da duruyor bi sorun çıkarmaz kanimca. Sizce sorun neredeydi.


Birde klima sürekli açık diyelim fanda sürekli çalışacak buda arac suyunu sürekli soğutacak bi sorun yasatir mi. Normal sistemde de böyle benim bildiğim. Yani arac kliması farkli çalışmıyor ise. Arac suyunun isisi kac derece aralığında olmalı.
İyi tamam da hocam klima radyatörü ve fanı bir aradadır bileşiktir aynı davlumbaz içerisinde yer alır ve öndedir
Araç kendi fanı yani soğutma suyu radyatör suyu bir geridedir motora daha yakındır ve kendi ana radyatör ile birleşiktir aynı davlumbaz içerisindedir 2 fan aynı olmaz selamlar
 
Araç ne? Ford veya türevi mi?
 
Aracim doblo.

Klima calisinca fan hemen devreye girmiyor. Kondenser basinci ne zaman yukseldi o zaman devreye giriyor. Basinc dusunce tekrar cikiyor.

Neden ?

Cunku arac hareket halindedir ve dogal olarak hava sirkulasyonu olmaktadir. Bu hava akisi kondenseri sogurmaya yeter. Ne zaman yetmedi basinc anahtari kapatip fani devreye alir.

Muhtemelen sizin basinc anahtariniz arizali olabilir. Basinc anahtari olmayip boru sensoru ( sicaklik ) olabilir.

Kolay gelsin.
 
Nissan primera arac.
Normal klimalarda da fan hemen devreye girmiyor, hatta bazen yavaş dönüyor bazen hızlı. Senin mantığına göre fani direkt baglasinlar elektriğe tam gaz dönsün.

Sistemdeki gaz bazı yerlerde sıvı bazı yerlerde gaz fazında. aşırı sogutursan gaz olması gereken yerde sıvı fazında olabilir. Yani bı sakatlık çıkartır bu yaptığın. Bence sıcaklık müşürü , sensörü vs vs biryerde bozukluk vardır. Anlayan biri baksin
On of cihazlar da soğutma konumunda çalışmayan fan görmedim ben. Tek devir vardır ve sürekli çalışır. Inverter sizin dediğiniz gibi fan da ınverter ise tabi.
İyi tamam da hocam klima radyatörü ve fanı bir aradadır bileşiktir aynı davlumbaz içerisinde yer alır ve öndedir
Araç kendi fanı yani soğutma suyu radyatör suyu bir geridedir motora daha yakındır ve kendi ana radyatör ile birleşiktir aynı davlumbaz içerisindedir 2 fan aynı olmaz selamlar
Dediğinizi anlamadim tam olarak. Evet konumları biliyorum yerlerini de. 2 fan yan yana duruyor.
Aracim doblo.

Klima calisinca fan hemen devreye girmiyor. Kondenser basinci ne zaman yukseldi o zaman devreye giriyor. Basinc dusunce tekrar cikiyor.

Neden ?

Cunku arac hareket halindedir ve dogal olarak hava sirkulasyonu olmaktadir. Bu hava akisi kondenseri sogurmaya yeter. Ne zaman yetmedi basinc anahtari kapatip fani devreye alir.

Muhtemelen sizin basinc anahtariniz arizali olabilir. Basinc anahtari olmayip boru sensoru ( sicaklik ) olabilir.

Kolay gelsin.
Bu şekilde calismasi sorun yaratır mi sürekli fanin devrede olması. On of klimalarda fanin sürekli devrede olduğunu biliyorum soğutma modunda. Acaba basınç yeterince yükselmeyecegi için verimsiz bi soğutma mi olacaktır
Araç ne? Ford veya türevi mi?
Nissan primera
 
Son düzenleme:
Bendede 98 model hyundai Accent GLS var, klimayi açınca klima ve radyatör fanı ikisi birden devreye giriyor. Başka bir arkadasin arabasına baktık oda ayni klima ile ikisi birden devreye giriyor
 
Sayın editörüm Renault Megane 3 var 2016 model dizel o da aynı senin söylediğin şekilde
Iyi çalışmalar dilerim
Bendede 98 model hyundai Accent GLS var, klimayi açınca klima ve radyatör fanı ikisi birden devreye giriyor. Başka bir arkadasin arabasına baktık oda ayni klima ile ikisi birden devreye giriyor
 
Aynen bende öyle biliyorum. Çünkü hava sıcak kompresör zorlamaya gelmiyo hemen fan devreye giriyor. Bi sorun çıkarmaz o zaman kompresör ile aynı uctan enerji vermek
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,224
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst