Arçelik Orbital 5950 Çamaşır Makinası

arda_31

Üye
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
95
Puanları
1
Yaş
48
Arkadaşlar Modelini Belirttiğim Makinanın Hiç Işığı Yanmıyordu Yeni Kartı Taktım 3 dk çalıştıktan sonra kartı yaktı IMG_20131009_114252.jpg eski karta baktım aynı yerden patlatmış oda kısa devre nerde olabilir yardımlarınızı bekliyorum kartın resmini paylaştım patlattığı yeri de kırmızı daire içerisine aldım
 
yanan parça sigorta. belli ki kısa devre var.
 
Arkadaşlar Modelini Belirttiğim Makinanın Hiç Işığı Yanmıyordu Yeni Kartı Taktım 3 dk çalıştıktan sonra kartı yaktıEkli dosyayı görüntüle 13458 eski karta baktım aynı yerden patlatmış oda kısa devre nerde olabilir yardımlarınızı bekliyorum kartın resmini paylaştım patlattığı yeri de kırmızı daire içerisine aldım

Merhaba.İşte burada sizin sarfettiğiniz ve üzerinde durulacak olan tek anahtar kelime "3 dakika çalıştıktan sonra" dır.Bakın,burada bu ne anlama gelmektedir,o da şudur aslında;makina 3 dakikaya kadar kısa devre yapıp sigortayı attıracağı konuma hiç gelmiyor.Yani yıkama tam elektronik yıkama programındayken,sıcak ve soğuk suyun selenoid valflarin açılmasıyla suyun içeri alınması,preostatla belirli bir seviyede suyun doldurulması,suyun rezistansla belirli bir dereceye kadar da ısıtılması,belirli bir devirde triyakla üniversal motoru bir sağa,bir sola devir değiştirip de döndürülmesi,devirin kontrollü olarak da değiştirilmesi,zaman rölesiyle aralarda biraz bekletilmesi,su pompasının arada bir tam devreye alınıp da suyun boşaltılması,vb.çeşitli ve çok karmaşık fonksiyonları da var bildiğiniz gibi.İşte bu fonksiyonlardan birini tam gerçekleştirirken (Ben tamburun dönüşünde bir açık kablonun gövdeye sürtünüp,fazla nötürün birleşerek kısa devre olmasından veya tambur motorunun iç sargılarındaki izolasyon kaçağı neticesi gövdeye istenmeyen faz-nötr kaçağı olmasıyla) sigortanın atması arasında direkt bağ kuruyorum,tek düşüncem de bu şekildedir.

Yeni kart veya eski kartta,ayni sigortanın,ayni yerden,benzer şekillerde atabilmesi de,karttan sonraki kablo dağıtım çıkışlarında,siğer komponentlere elektriğin kontrollü ve zamanlamalı verilmesinde,bu işin (Kısa devre olayının) mutlaka da olduğunu bize gösteriyor,aksini herhalde söyleyemeyiz kanısındayım.Bu durumda sizin yapmanız gereken,bu istenmeyen kısa devreye neden olan sebebi tam olarak bulmak veya arızalı parçayı tam olarak da tespit edip,onu arızasızla değiştirmek veya arızasını tam gidermektir.

Elektrik kaçağı bulmak da biraz tecrübe gerektiriyor,bunu kolayca yapabilirim derseniz eğer,kartı yuvasından,bağlantılarından,vb.sökün ve fiş de prize takılı olmasın.Bir avometrenin sesli direnç ölçer kısmıyla makina gövdesi ve su pompası motoru,tambur motoru,rezistans (ısıtıcı ünitesi),vb.değişik şekillerde makinanın metal gövdesine doğrudan bağlanıp,bu bağlantıları da,toprak hattına bağlı bulunan tüm parçaların,faz-nötr girişleri ile makina şasisi (Gövde,toprak kısmıyla) arasına avometrenin prob uçlarını direkt olarak da bağlayarak buzzer (Uyarı) sesi hiç duymamanız lazım,duyarsanız bu faz-nötr giriş uçları ile gövde arasına bir şekilde mutlaka kaçak,yani istenmeyen bir kablo teması,motor iç sargı izolasyon kaçağı, istenmeyen bir temas da yine mutlaka var demektir,yani testlerde olumsuz çıkan her durum bize direkt bunu göstermiş olacaktır.

Yani bu makinanın şu anki durumunda,sakın devre kartına geçici bir sigortayı gelişi güzel takarak bu makineyi tekrardan çalıştırmayın,bu çok riskli olacaktır.Sadece gövdeye olan bu kaçağın tam yerini bulduğunuzda,kartı yuvasına tam olarak takıp,orijinal amperli (Amper değerinin orijinal değerini teknik kaynaklardan veya arçelik servisten danışma hatlarından,vb.tam olarak sorup öğrenerek) cam sigortasını da üzerine lehimleyip (Takıp yerleştirerek) makineyi öyle çalıştırmanız lazım.Arızanız bence mutlaka kartın çıkışında,makinedeki bu değişik dağıtım yerlerinden birinde,yani 3 dakika gecikmeli çalıştıktan sonra herhangi bir parçadan,gövdeye direkt bir parça-kablo,iç sargı ünitesi-gövde,vb.teması da var göründüğü kadarıyla. (İstenmeyen bir foprak-faz buluşması) Maknanız belki göve kaçağı esas nedense eğer,topraksız prizde çalışmış olsaydı,sigortanın atma durumu hiç olmayabilirdi.Ama topraksız su-elektiğin direkt buluştuğu,riskli olan ev cihazlarından olduğundan, (Bulaşık mak,elektrikli şofben,vb.) topraksız çalıştırma durumunuz zaten hiç bir şekilde olamaz,riskli olur bildiğiniz gibi.O nedenle bu kaçağın yerini iyi bir devre takibi yaparak,avometre ile testler yaparak da tespit etmelisiniz.Oluşan,istenmeyen bu olay sadece buna işaret ediyor.

Varsayımla ulaşılan sonuç:Bence bu devre kartı doğrudan doğruya değil de,ancak dolaylı yollardan (Örneğin bir triyağı tetikleyip de fazın tamburu çalıştıran üniversal elektrik motoruna iletilmesini tam olarak sağlarken,yani fazla toprağın kaçak yapan bir yerde buluşmasını dolaylı yoldan tam olarak da sağlarken istenmeyen kısa devreye neden olabilmektedir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Ustalarım Öncelikle İlginiz İçin Teşekkür Ederim Takip Ettiğimde Kablonun Birisi Trafoya Diğeri İse Kapı Kilite Gidiyor trafodan şüphelendim çünkü kapı kilit işlevini görüyordu...kartında nasıl yandığını anlatayım makinayı sıkma programında çalışırken açma kapama anahtarından kapatıldı motor durmadan tekrar start verildi 3 dakika çalışmıştı ondan sonra kart anlattığım gibi
 
ustalarım pardon şimdi buldum kabloların birisi açma kapama düğmesine gidiyormuş kapatıp tekrar start verince büyük ihtimal o parçayı patlattı emeğiniz için çok teşekkür ederim
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst