Arçelik 5194 no-frost buzdolabı sorun yardım

Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
51
arçelik 5194 no frost buzdolabımın üst bölümü yani derin dondurucu bölümü sorunsuz çalışıyor.ancak alt taraf soğutmuyor.klasik yöntemlerle fişi çek 5-10 dk bekle yeniden dene gibi yollarla sorun çözülmedi.ne zamanki fişi tamamen çeker 2 gün bekler alt ve üstü tamamen çözdürürsem buzdolabım tekrar alt ve üst bölümü düzgün çalışıyor.ancak yaklaşık 2 veya 3 hafta geçtikten sonra alttaki arıza tekrar başlıyor.3 kez bu yolu denedim yaklaşın 20 şer gün sonra arıza tekrarlıyor.alt ısıtıcı ısınıyor..acaba ısıtıcının termostatı veya kart arızasımı var.kart arızası var ise yaklaşık nekadar masraf tutar..garantisi bitti de..ilginizi acil bekliyorum c.tesi akşamı itibarıyla dolab gene bozuldu..saygılar
 
arçelik 5194 no frost buzdolabımın üst bölümü yani derin dondurucu bölümü sorunsuz çalışıyor.ancak alt taraf soğutmuyor.klasik yöntemlerle fişi çek 5-10 dk bekle yeniden dene gibi yollarla sorun çözülmedi.ne zamanki fişi tamamen çeker 2 gün bekler alt ve üstü tamamen çözdürürsem buzdolabım tekrar alt ve üst bölümü düzgün çalışıyor.ancak yaklaşık 2 veya 3 hafta geçtikten sonra alttaki arıza tekrar başlıyor.3 kez bu yolu denedim yaklaşın 20 şer gün sonra arıza tekrarlıyor.alt ısıtıcı ısınıyor..acaba ısıtıcının termostatı veya kart arızasımı var.kart arızası var ise yaklaşık nekadar masraf tutar..garantisi bitti de..ilginizi acil bekliyorum c.tesi akşamı itibarıyla dolab gene bozuldu..saygılar

öncelikle soğutucu bölmedeki tahliye kanal ısıtıcısının sağlamlığını ve fiziksel bozulma esneme şekil bozukluğu olup olmadığını kontrol etmek gerekli. daha sonra defros ısıtıcısı ve termal sigorta sağlamlığı kontrol edilmeli. tüm bunlar sağlam ise. soğutucu bölüm kapak grubu strafor ve sensörleri ile birlikde gurup halinde değiştirmeli. yaklaşık maliyet 50-100 arası tutar. komplike detaylı inceleme isteyen bir ürün. ustalık ve beceri ister. ürününüz üst segment bir ürün anlamayan kişilere elletmeyin , kendiniz uğraşmayın servisden yardım isteyin
 
servis ile tel görüşmemde ısıtıcı sağlamsa kartı bozulmuş denildi ..olabilirmi..tahmini kart masrafı ne kadardır..tşk
 
servis ile tel görüşmemde ısıtıcı sağlamsa kartı bozulmuş denildi ..olabilirmi..tahmini kart masrafı ne kadardır..tşk

olabilir ancak dediğim gibi detaylı inceleme yapılması gerekli. kart maliyeti size 100-120 tl civarı tutar
 
merhaba arkadaşlar aranıza aydın bozdoğandan katılıyorum.benimde aynı sorun var arçelik 5270 nf 2005 almıştım.dolabın alt bölmesi soğutmamaya başladı.alt bölmenin ısı ayar panosunu söktüm eski sistem sanıp elektrik söketini kısa devre yaptım anında evin sgortası attı.tekrar yerine taktım allahtan dolap çalışıyo ama sorun devam ediyor.dolabın fanı çalışıyor kapaklar açıkken siviçlere basıp denedim.eskiden dolabın kapak kenarları ısınırdı şu anda ısınmıyor.sorun nedir acaba?
 
Konuya tesadüfen rasladım başımdan geçtiği için yazayım dedim bende de ARÇELİK 5192 NF var ve her ay buzlanma sorunu yaşıyordum ilk arızasını 2. Yıl buzlanarak yaptı garantiliyken mekanik program saati elektronik kart ile değişti fakat sorun hep devam etti ara servisi beyefendi kapağını 1 gün bekletin tekrar kullanın no frost buzdolaplarında bu genelde olur diyorlardı artık alıştık aramadan kendimiz süreci tekrarladık birgün birgün dediğim de 2 ay önce dikkatimi çekti elektrik faturam sürekli çok geliyordu klima kullansam da kullanmasamda her ay 200 tl nin altına düşmedi hiç ve bu işte bi iş var dedim takip ettim günde neyi neladar kullanıyoruz diye hiçbi cihazı uzun sürelikullanmadık okadar huylandım ki her cihaza süzme sayaç takacaktım sonra bir gece buzdolabından su alayım dedim baktım dolap çalışıyor sessiz olduğu için gece sesi hissediliyor bir saat sonra bakayım dedim baktım haala çalışıyor sabaha kadar kontrol ettim kapağı hiç açılmamasına rağmen sabaha kadar değil ertesi güne kadar hep çalıştı sabah akşam hep çalışıyordu bi yandan dolap çalışıyor diğer yandan rezistanslar ısıtıp buzu çözmeye çalışıyor gece gündüz bu döngü dönüyor ve hava kanalları buzlanınca da dolap tıkanıyor alt fan dönmüyor başlıypruz dolap fiş çekme seansına neyse ondan sonra anladım ki bu dolabın termostadı bozuk no frost bölüm -20 c olunca durması gerekirken motot hiç durmuyor dolap dolu yada boş hiç durmuyor. Üst termostadı Söktüm aynı model termostad 20 TL aldım taktım çalıştırdım ilk etap dolap 5 saat kadar çalıştı sonra nihayetinde belkide aylar sonra ilk kez termostat yaptı ve ay sonu havalar ısındı klima da kullanmama rağmen faturam 130 tl geldi her ay boşuna mastaf 2 kere servis çağırmama rağmen bunu fark edemediler onca ay boşuna her ay 100 tl fatura ödedim belki neyse birilerinin işine yarar umuduyla not düşeyim dedim
 
Ekliyeyim bu arada termostadı test etme şansımız normal ortamda çok zor -20 c yi termostada uygulamanız gerekli ki termostad açsın sağlam olduğunu görün ama eğer dolap 10 saatten fazla çalışıyor ise bi sıkıntı vardır ve ekliyeyim birdaha asla arçelik buzdolabı almayacağım yeterince arge yapmayıp ürünü piyasaya sürdüklerini düşünüyorum reklam olsun diye yazmıyorum komşumda bosch buzdolabı var 5 yıl 1 kere bile fişini çekip kapağını açmak zorunda kalmadı biz ise onun dolabını en az 20 kez kullanmak zorunda kaldık komşu yardımlaşması ve bu sorun bakıyorum internette birçok kişide var sorun tamamen arçelikte olduğunu düşünüyorum eleman bulamamıştır demek te arçeliğin elemanını iyi yetiştirememesinden kaynaklanır servis geldimi dolabın başında 30 dk beklemiyor ezbere iş yapıyorlar ellerindeki fişte rezistans değişecek yazıyor hemen ona dal değiştir bitti çık git ya başka bi yerde sorun olabilir mi diye hiç ilgilenmiyorlar. Arçelik mi birdaha asla.
 
S.a herkese kolay gelsin hayırlı işler. Konuya bende tesadüf denk geldim bu model buz dolabı bende de var ve dolap hiç durmuyor ,derin dondurucu bölümü-24 derecede ve ekran üst bölümün full olduğunu ve alt bölümün full olduğunu gösteriyor ama buz dolabı hiç durmadan çalışıyor, -24 derecedeyken eko moda alıp -18 e ayarladım -24 deyken bile -18 ayarlanmış vaziyette yine durmuyor. Bana bu konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlar cevap verirse memnun olurum. Termostat değişmesi gerekiyor bu parca buz dolabının hangi tarafındadır yorumlarınızı bekliyorum .şimdiden ilginiz için teşekkür ederim
 
Tahliye kanal isiticisi saglam gozuksede deforme oldugundan bloklanmaya neden oluyor ayni zamanda defrost sensorude degistirmen gerek urunu eritmeye almayi cok deneme daha sonra kondanser borusunun curumesine neden olursun arcelik yetkili servisi sogutma teknisyeniyim
 
merhaba.
arçelik marka buz dolabı 5 yıl oldu kullanalı. garantisi bitti . bir kaç gündür dolaptan tam motoru devreye giriyor bir çınlama sesi geliyordu.bu sabah baktım derin dondurucu kısmı sulanmış ama dolap çalışıyor yani aydınlatma ve sürekli bir üfleme sesi var. fişini çektim bekliyorum durum olunca servis çağırıcam . benim yapmam gereken bir şey varmı? yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst