Arçelik 5194 Nf Buzdolabı Soğutucu Arıza

merhabalar,
bu üründe alt ve üst bölümün soğutma ihtiyacında gaz yolunu değiştiren selenoid bobin v.s yok.olasılıktır ama üst bölme evaporatör girişindeki kılcal boru tıkanmış olabilir veya sensör hatalı değer algılayıp fanı devre dışı bırakıyor olabilir.en son bu tip bir sorunla karşılaştığımızda evaporatörü söküp gaz dolaşım sistemlerini temizledik azot temizliğinden sonra yeniden gaz şarjı yaparak sorunu çözdük ancak bu işlem esnasında kesinlikle tecrübeli bir teknisyenden yardım almanızı tavsiye ederim

kolay gelsin

Ercan bey o işlemi ben yapamam zaten, sökerim sökmesinede gaz pompalama falan beni aşar :) bunun için servis çağırsam ne kadar ücret öderim?
 
Dün Arçelik yetkili servisi geldi ve gaz da azalma olduğunu söyledi alttan üste doğru soğutma yaptığını bu yüzden alt tarafın soğuduğunu ma üstün soğumadığını söyledi.dolabın arka kısmındaki 2 bakır parçayı oksijen kaynağı ile kesip yerine yenilerini taktı ve ordan gaz yüklemesi yaptı (tabi önce tamamını boşaltmıştı).şimdi dolap hem üst hem alt çok güzel soğutuyor 80 tl servis ücreti aldılar aynı sorunu yaşayanlar için yol gösterici olur umarım.ilgilenen herkese sonsuz teşekkürler.
 
sistemdeki gaz kendi kendine azalmaz eksilmez. mutlaka biryerden kaçırma olayı olmuştur. şuanki çözüm kesinlikle geçici bir çözüm. ve büyük ihtimal buharlaştırma kabı içerisindeki kondanser borusu çürüme yapmıştır. gelen teknisyen tecrübesiz olabilir. gaz kaçağı tespiti yapmadan gaz şarjı yapması pek uygun değil. yine başınızı ağrıtacaktır.
 
valla bir takım testler yaptı ama ne yaptı bende bilmiyorum kndiside gaz kaçağı olabilir dedi eğer öyle ise dolabın gövde kısmının içindeki kısımlarda olabilir dedi ozaman komple gövde değişir o kısma müdahale edemiyoruz dedi hatta ozaman fabrikasına bildiririz beli bir ücret karşılığı yeni dolap göndeririler dedi.şimdilik deneyelim bakalım dedi eğer yine aynı sorun olursa bu sefer fabrikası ile görüşücez dedi aslında sizin söylediklerinize paralel şeyler anlattı.gaz basmadan önce kompresör gibi bişeyle havamı bilmiyorum bişey bastı sonra eliyle kontroller yaptı kaçak varmı diye burda bişey görünmüyor iç kısımda olabilir dedi ve gazı bastı sonrada.şimdi beklemedeyiz aynı şey olursa fabrika ile görüşüp fabrikanın belirleyeceği bir miktari bankaya yatırmak kaydı ile başka bir dolap yeni olarak alabilirmişiz.
 
ürün kaç senelik? montaj tarihini hatırlıyor musunuz?
 
ürün kaç senelik? montaj tarihini hatırlıyor musunuz?

ürün 2005 11. ayda alınmış yada montajı yapılmış gelen servis bi kağıt verdi orda yazıyor zaten servisde söyledi 11. aya kadar vakti var dedi sanırım 7 sene imiş bunlarda.
 
7 yıllık garanti var ise sizden neden ücret talep edilmiş? ürünün gövde garantisinden bahsetmiştir. ancak gövde garantisi de montaj tarihi değil ürünün üretim tarihinden itibaren 7 yıldır. yani tahmin ediyorum o garanti de bitmiştir.
 
7 yıllık garanti var ise sizden neden ücret talep edilmiş? ürünün gövde garantisinden bahsetmiştir. ancak gövde garantisi de montaj tarihi değil ürünün üretim tarihinden itibaren 7 yıldır. yani tahmin ediyorum o garanti de bitmiştir.

yok yok garantisi yok dolabın çoktan bitti.işte gövde garantisi ne zaman başladı ne zaman bitiyor yada bitti bilmiyorum verilen kağıtta 2005 11 yazıyor.serviste daha var zamanına dediğine göre gövde garantisidir o yada inşallah öyledir bitmemiştir :)
 
arkadaşlar arcelik 5194 series buzdolapları çift evap sistemine sahip bir üründür.sogutma öncelikle ff yani sogutucu bölümden başlayarak dondurucu bölüme dogru gider bahsi gecen üründe yazılanlardan gordugum kadarıyla dondurucu blm evap sogutması yok buda demektirki sistemde ya gaz eksikliği var yada kompresör resyon yani basınç zayıf
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst