Arçelik 4210 s

çok özür dilerim daha acemiyim ama bizde ögrenecegiz

ustam onu bilmiyorum oraya takılma ihtimali varmı bir bakayımmı*program anahtarına takılırmı
kablo program anahtarının oraya kadar geliyor onun altındada kapı kilidi var
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
slm arkadaşlar bakıyorumda herkez usta olmuş ali abi sen yanlış anlama (alfa romeo) ya arkadaşlar ben kendim 12 yıldır bu işin içindeyim ama böyle saçmalık görmedim ısıtılarak takılıyormuş rulman veya bilyalar......! biriside çıkmış makineyi yenile birisi ordan beyin v.s.. bilmiyorsanız veya bu gibi forumlara ilk defa katılıyorsanız o zaman kulaktan ve ordan burdan ögrendigin saçma fikirleri yazma birisi ordan ısıtılarak takılıyor diyormuş hemen ordan biriside ısıtarak tak diyor..! bari bırakında işi bilenlere..! saçma konular veya bilgiler yazıpta milleti daha fazla zarara sokmayın.! 46 kardeş makinenin amasörlerine bak ve yeri dengelemi kontrol et. kim bilir rulman veya 3 ayak degilde motor bilyesinden ses geliyordur..! bunları kontrol et tekrar ( ALFA ROMEO ALİ ABİ SÖZÜM SANA YOK ) NOT: HERKEZ İŞİNİ YAPSA KRİZ MRİZ KALMAYACAK.!! OKE:) SAYGILAR merkez servis.

Dostum yanlış anlama evet rulman yuvası ısıtlarak çakılıyor bunu salladığımı sanma.Bunu bizzat arçelik fabrikasında, çamaşır makinası bölümünde gördüm.İstersen arçelik fabriksaına git bak.Hatta makinanın yerini bile tarif ederim sana.Rulman yuvasına bir ısıtm aişşlemi uygulanıp hidrolik presle takılıyor.Ustasın anladık ama bu işin orjinali böyledir.Makina mühendilserine de sor bu iş bu neden böyle diye.Rulmanın en sağlıklı çalışması için nasıl çakılmalıdır diye sor.Onlarda aynısını söyler bizim ustalarımız üşendiği için lambur lumbur çekiçle çakar.Yada hemen presle basar.Ama bu işin üslubuda budur.rulman yatağını bozmadan çakılma üslubü.
 
rulmanı yerine takmak için ya rulman ısıtılır ya da rulmanın geçeceği yer (mil vs.) argon gazı ile soğutulur. bu fizik kuralıdır; ısınan madde genleşir soğuyan madde büzüşür. biz fabrikada rotor milinin rulmanlarını çakmak için skf nin rulman ısıtma cihazını kullanıyoruz. rulman ısıtılmazsa çakarken fazla kuvvet uygulanır ve rulmanda bozulmalar olabilir. fakat eğitimlerde rulmanı ısıtmak yerine argon gazı ile geçeceği yerin soğututularak çakılmasının daha doğru olduğu belirtiliyor...
 
rulmanı yerine takmak için ya rulman ısıtılır ya da rulmanın geçeceği yer (mil vs.) argon gazı ile soğutulur. bu fizik kuralıdır; ısınan madde genleşir soğuyan madde büzüşür. biz fabrikada rotor milinin rulmanlarını çakmak için skf nin rulman ısıtma cihazını kullanıyoruz. rulman ısıtılmazsa çakarken fazla kuvvet uygulanır ve rulmanda bozulmalar olabilir. fakat eğitimlerde rulmanı ısıtmak yerine argon gazı ile geçeceği yerin soğututularak çakılmasının daha doğru olduğu belirtiliyor...

sayın volcanoos
Önerilen ısıtma işlemi, yeni rulmanın yerine montajı içindi. Tepkim ve şaşkınlıgım bundan eğer yeni rulmanı ısıtırsanız zaten rulman yatagının iç çapından büyür yerine montajı mümkün olmaz .
söküm işleminde ısıtma yapılabilir ama ısıtıldıktan sonra rulmanın yıkanıp özel skf veya bosch rulmanyağı la yağlanıp kapaklarının kapatılması gerekir. Şimdi biz bu satırlarda rulman ısıtılarak monte edilir diye yazarsak uygulamacı arkadaşlar yanlış yorumluyarak malzeme kaybına sebebiyet verirler.
Çamaşır makinalarında mile katnamış rulmanlar ısıtılır mil ani ve hızlı olarak soguk su ile (rulmana degdirilmeden) soğutulur rulman kendi ağırlıgınla milden ayrılır.fabrika ortamında tabiki argon azot gazı gibi imkanlar mevcut kücük işletmeler ve seyyar guruplar pratik olarak bu imkanları kullanabilirler .
zaten rulmanı ısıtıpta tak diyen akadaşımızda sayın (canerland)** Rulman yuvasına bir ısıtma işlemi uygulanıp hidrolik presle takılıyor** demiş yani rulman yatagına ısı işlemi ugulanılıyor diye ifadesini degiştirmiş.

Plastik kazanların kullanıldıgı bir makinada +125 derece ısıtılmış bir rulman yatagı kazanın defarmasynuna sebebiyet verecektir.(rulmana max uygulanabilir ısı miktarı).kaldıki üretici bu kazanları rulman degişimi olmasın diye üretiyor .Rulman sorunlarında kazan değişimi kararı verilir .

Ülkemin insanları bu sistemi daha özümlemesi mümkün degil .Sebep mi sitede ev aletleri bölümünde ! soru soran kitleyi takip ettiyseniz net olarak ortaya çıkar.halkımın tamirciye güveni yok , teknik insanlar arasında fikir alış verişi yok, kendine güvenen ben bunu yaparım hissine kapılan soru soruyor bu meslegi yapan hep ben bilirim diyen arkadaşlar konulara katılmakta isteksiz çünkü karşısındakilere veriyor ama hiç birşey almıyor benim ustalarım küçük sırlardan ekmek yiyordu şimdi kimse kapı kilidini 150 tl ye degiştiremiyor .herkez araştırıp 1tl ucuza nasıl mal ederim onun peşinde
 
arkadaşlar sorunum çözüldü emegi geçenlere teşekkür ederim.özellikle ali agbiye hepiniz sagolun tabiki siteyi kuranlarada...:D
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,655
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst