Animasyon Figürleri

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,197
Puanları
3,256
Konum
BURSA
ru80q.jpg


Harvard'dan bir grup grafik ve bilgisayar uzmanı yeni bir yazılım geliştirdi. Bu yazılım,animasyon
karakterlerini hareketli figürler haline getirdi.

Yazılım, bir 3 boyutlu (3-D) yazıcı yardımıyla video oyunu karakterlerini yada herhangi bir üç boyutlu
animasyonu tüm yönleri ile yansıtılan hareketli figürlere dönüştürüyor.

Harvard bilgisayar bilimi mezunlarından Moritz Bacher "Animasyonlarda, gerçek dünyayı tamı tamına
modellemeye çalışmak zorunda değilsiniz; modelin sadece gördüklerinize inandıracak kadar iyi olması
yeterli. Fiziksel dünyda bulamadığınız tüm özgürlüklere bu sanal dünyada sahipsiniz." diyor.

Bacher sözlerine "Gerçek dünyada mümkün olamayacak kadar çarpıtılmış bir karakter ya da fiziksel açıdan mümkün olamayacak bozunumlar meydana getirebilirsiniz" diyerek devam ediyor. "Hatta bede
ninden bağımsız bir kafa veya birleşmek yerine biraz mesafeli duran bacaklar bile yapabilirsiniz."

Böylelikle sanal bir karakteri fiziksel dünyaya taşımak alışılagelmiş canlandırma tekniklerini alaşağı
ediyor. Bacher ekrandaki resmin gerçek dünya koşullarına uygun olarak düzenlenmesi gerektiğini ekliyor.

Bacher ve çalışma arkadaşları bir evrim simülasyonu video oyunu olan Spore'dan karakterler kullanarak yeni metotlarını sergiledi. Spore, planlanan herhangi bir vücut planını otomatik ve hızlı bir şekilde canlandırabilmek için "yöntemsel canlandırma" adı verilen bir teknik kullanıyor. Bu teknik sayesinde oyuncularına sayısız kol, bacak, göz ve hemen hemen her şekli alabilen diğer vücut parçalarına sahip varlıklar yaratma imkanı sunuyor.

Çoğu bilgisayar canlandırması gibi, görünmez bir iskelet tarafından yönlendirilen kuklalara benzeyen
bu karakterler de iç içe geçmiş çokgenlerden ibaret.

Bilgisayar grafikçilerinden oluşan bir grup uzman, karakterin sanal yansımasının özelliklerine dayanarak hareketli figürlerin eklemleri için ideal konumu belirleyen ve ardından bu eklemlerin konumu ve büyüklüğünü en uygun hale getiren bir yazılım aracı geliştirdiler.

Bacher, örneğin cılız bir kolun büyük bir eklemi taşıyamayacak kadar ince olabileceğini söyledi.

Geliştirilen yazılım, mümkün olan en iyi modelleri oluşturabilmek için bir dizi teknikler kullanır. Ayrıca
yazdınlan figürlerin yerlerinde kalabilmesi için bu yüzeyleri biraz sürtünme ile destekler.

Ardından, üç boyutlu yazıcı işe koyulur. Sanal dünyayı gerçeğe dönüştürerek karşımıza monte
edilmiş, dayanıklı bir hareketli figürü çıkarır.

"Animasyonda her şeyi iki boyutlu şekilde görmeniz gerek, oysa bu yazılımla onu yazdırabiliyor, üç
boyutlu bir şekilde görebiliyorsunuz." diyor Bacher. "Animasyonların gerçekte nasıl olduğunu anlamaları ve geri bildirim alabilmeleri açısından, bunun oyuncular ve animatörler için iyi olacağını düşünüyorum."

"Yansıtılan bu figürlerden birini yazdıracak olursanız, farklı duruş ve hareketleri doğal bir şekilde
tecrübe edebilirsiniz"diyor Bacher, ve ekliyor: "Belki de gelecekte birileri, cismi ve elektronik donanımını bir parçada birleştirerek yazdırabilen bir 3-D yazıcı keşfedebilir."

Alıntıdır.Kaynak:

Mühendis ve Makina;Temmuz 2013,Sayı:642,Sayfa 16,Teknoloji Dünyası
 
Bu her zamanki gibi sinema sektörüne yarayacak. Bundan sonra gözümüzle gördüklerimize de inanamayacağız.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,914
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst