Amper hakkinda yardım...

muludag

Üye
Katılım
17 Eki 2017
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
44
Ford fusion marka otomobillerin üst görüşünde bulunan bir mini torpido mevcut. Üzerinde açılmasına yarayan manüel bir buton bulunmakta fakat buton zamanla özelliğini yitirmekte. Şimdi ben bu butonun yerine 12v 1a bir selenoid bobin kullanarak bu kapağı açmayı planlıyorum. Fakat araba aküleri bildiğiniz üzere 55-60 amper güce sahipler. Ben bu selenoid bobine enerji gönderdiğim an amper yüksek olduğundan bobini yakma tehlikem var sanırım. Bir çakmak şarjı aparatı kullanarak 5v bir selenoidde kullanabilirim fakat bu selenoidlerin çekme gücünü bilmiyorum. Kapak içi dar olduğundan büyük bir selenoid de kullanamıyorum. Hazır mini selenoid bobinlerin kalınlığı yaklaşık 12mm uzunluğu ise 20 mm gibi buda işimi görüyor ama ne kadar çekme gücüne sahipler bilemiyorum. Ancak deneyip göreceğim. Bu 12v 1a değerindeki selenoid motoru 12v 60a araba akusune yakmadan nasıl kullanabilirim ?
Kapak bu arkadaşlar
 

Ekli dosyalar

  • 20190125_223907.jpg
    20190125_223907.jpg
    165.1 KB · Görüntüleme: 49
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Köyümde orman koruma memuru olarak çalışan bir kişinin renault11 arabası vardı bu arabanın tesisatıyla sürekli oynarmış babam köyün kahvesini çalıştırdığı için bende köyde olduğumda hep kahve de ona yardım ederdim bir akşam bir köylümüz geldi kahveye:Ormancı Ali nin arabası park edildiği yerde hır hır diye ses çıkarıyordu dedi hepimiz toplandık Ormancı Ali nin evine gittik biz oraya vardığımız da araba alev aldı ve bir patlama oldu benzin deposunun alev içinde yukarı doğru fırladığını gördüm sanırım 17-18 yaşlarında vardım o zamanlar
Bazı şeyler çok kolaydır iki tane kablo bağlarsın çalışır sonuçta eksi ve artı gidecek iki kablo değil mi?Elektrikçi çağırmaya ne gerek var yada oto elektrikçi ye para kazandırmanın da anlamı yok ama ya 30-40 bin tl lik arabanız Ormancı Ali nin arabsı gibi yanarsa bu olay siz ailenizle giderken otoban da olursa?
İki kablo diyerek düşünmeyin bir elektrikçi o iki kabloyu doğru bağlamayı öğrenmek için şimdi 4 yıl oldu okul okuyor ve senelerce çıraklık yaparak öğreniyor!
 
Olay sandığın gibi değil. Zaten arabadaki hemen herşey küçük güçlüdür. 60 amper diye her bağlı olan şeye 60 amper göndermez. Ver çalışsın birşey olmaz.
Ama aküde sorun olursa kapağı açamazsın, bunu da göze almalısın
 
Köyümde orman koruma memuru olarak çalışan bir kişinin renault11 arabası vardı bu arabanın tesisatıyla sürekli oynarmış babam köyün kahvesini çalıştırdığı için bende köyde olduğumda hep kahve de ona yardım ederdim bir akşam bir köylümüz geldi kahveye:Ormancı Ali nin arabası park edildiği yerde hır hır diye ses çıkarıyordu dedi hepimiz toplandık Ormancı Ali nin evine gittik biz oraya vardığımız da araba alev aldı ve bir patlama oldu benzin deposunun alev içinde yukarı doğru fırladığını gördüm sanırım 17-18 yaşlarında vardım o zamanlar
Bazı şeyler çok kolaydır iki tane kablo bağlarsın çalışır sonuçta eksi ve artı gidecek iki kablo değil mi?Elektrikçi çağırmaya ne gerek var yada oto elektrikçi ye para kazandırmanın da anlamı yok ama ya 30-40 bin tl lik arabanız Ormancı Ali nin arabsı gibi yanarsa bu olay siz ailenizle giderken otoban da olursa?
İki kablo diyerek düşünmeyin bir elektrikçi o iki kabloyu doğru bağlamayı öğrenmek için şimdi 4 yıl oldu okul okuyor ve senelerce çıraklık yaparak öğreniyor!

Ne demek istediğinizi pek anlayamadım doğrusu. Benim yapmak istediğim sadece hobi amaçlı bir proje. Orjinalinde böyle bir sistem bulunmuyor ki. Usta bulup tamir ettirilecek bir durum değil yani. Bir butona basildiginda devreye girecek. Üzerinde sürekli elektrik yükü olan bir proje değil bu. Hiç yapılmamış bir projenin tamirini hengi elektrikçi yapsın ? . Böyle basit projeleri bile yapmaktan korkan bir milletin 2019 yılı olmasına rağmen uzaya çıkamamış olması normaldir. Ben bunu zaten ilkel yollardan ürettim. Ama daha iyisini yapmanın peşindeyim. İnternette ford fusion goğus torpido kapağı tamiri diye aratirsaniz Dailiymotion kanalinda ilkel olani göreceksiniz. Ayrica bu forum bu tür fikirlerin paylaşılıp fikir alıp geliştirildiği bir yer değil mi ?
Olay sandığın gibi değil. Zaten arabadaki hemen herşey küçük güçlüdür. 60 amper diye her bağlı olan şeye 60 amper göndermez. Ver çalışsın birşey olmaz.
Ama aküde sorun olursa kapağı açamazsın, bunu da göze almalısın

Cevabınız için teşekkür ederim. Açmaya çalıştığım kapak içeride torpido üzerinde bulunuyor. Akü ile alakalı değil. Ben bu gün kendi capimda deneme amaçlı bir selenoid bobin yapmaya calistim. Bir ince bir makaraya yaklaşık 5 metre bobinteli sararak pc ups sinden aldığım 12v ile deneme yaptım. Piston cok hafif bir kuvvet uyguladı buda işimi gormez ve bobin isinma yaptı. Bunun da yüksek alplerden olacağını dusundum.
 
Son düzenleme:
Ben 42 yaşındayım yukar da yazdığım olayı 17-18 yaşında yaşadım
İkincisi bu forum temel bilgisi olanlara bilgi paylaşımı yapmak için ben elektrik teknisyeniyim yaklaşık 15 yıl önce elektrik tesisatı yapıyordum ama kompanzasyon işi hiç yapmamıştım bu site den tanıştığım bir mühendis bana nasıl yapılacağını tarif etti ayarlarını anlattı ve ben kompanzasyon panosu toplayıp çalıştırdım ama dediğim gibi ben o zamanlar elektrik tesisatı yapıyordum yani 3 yıl meslek lisesi ve 4-5 yıllık tecrübem vardı!
Eğer yapılmamış birşey yapmak iztiyorsanız benim tavsiyem elektrik ten anlayan bir yakınız varsa ondan destek alın veya bir otoelektrikçisine gidip bu yapacağınız işi anlatıp olumlu ve olumsuz yönlerini konuşup montajını yaptırın derim
Ama ila ben yapacağım derseniz onu da siz bilirisniz ben tavsiye etmem çünkü yukar da yazdım birinci sebebini ikinci sebebine gelince her elektrik tesisatında devre başında sistemi koruyan bir sigorta vardır bağladığınız cihazın çektiği akım devre başındaki sigortanın akımından büyükse yolda giderken bile sigorta atabilir ve bazı gerekli cihazlar devre dışı kalabilir
 
Foruma arasirada olsa göz gezdiriyorum. Ve abarttiginiz kadar profesyonel kişiler soru sormuyorlar. Bu bahsedilen konu benim icin duya lamba takmak kadar basit. Herhangi bir uzmanlık gerektirmeyen bir iş. Ayrıca bahsi geçen videoyu izlediyseniz daha öncede ilkel yoldan hallettigim bir iş. Ben sadece selenoid bobinin 1a akim ile çalıştığı fakat araba akülerinin 60a gibi bir güce sahip olduğundan bobine zarar verip vermeyeceğini öğrenmek istedim. Daha önce ilkel olarak yapmış olduğum projede de halihazırda ayrı bir sigorta bulunmakta zaten. 12v 1a hazır bir ürüne bir saniyeliğine 12v 60a bir güç uygulanırsa bobin yanar mi yanmaz mı bu kadar basit bir durum. Çok profesyonel bir proje yapmıyorum. O kadar abartılacak bir konu değil yani. Siz şayet bu konuda bilgi sahibi iseniz şu şekilde olur demeniz yeterliydi. Soru sorarken de temel bilgin yoksa soru soramazsın gibi bir uyarı görmedim.
 
Bobini tabiki deneyip takacaksınız. Büyük ihtimal bobine zarar vermez ama araç çalışırken ya da yolda giderken;
Örnek vereyim uzun lambaları yaktınız da ya da korna çaldığınızda veya elektrikle ilgili başka bir işlem devreye girdiğinde aynı hattı izleyen sigorta atacak ve muhtemelen aracınızın sistemleri çalışmaz halde olacaktır. Ortada bobin varsa, olay basit olmayabilir. Zıt emk esnasında Saliselik ters yüksek voltajı da unutmayın. Beyin yada başka bir dijital sistemin kontrol kartı yanar.
Özetle, Oto Elektrik bir ustalık ve uzmanlık işidir Bence bu işe hiç girmeyin aracın orijinal elektrik sistemine dokunmayın.
 
Bobini tabiki deneyip takacaksınız. Büyük ihtimal bobine zarar vermez ama araç çalışırken ya da yolda giderken;
Örnek vereyim uzun lambaları yaktınız da ya da korna çaldığınızda veya elektrikle ilgili başka bir işlem devreye girdiğinde aynı hattı izleyen sigorta atacak ve muhtemelen aracınızın sistemleri çalışmaz halde olacaktır. Ortada bobin varsa, olay basit olmayabilir. Zıt emk esnasında Saliselik ters yüksek voltajı da unutmayın. Beyin yada başka bir dijital sistemin kontrol kartı yanar.
Özetle, Oto Elektrik bir ustalık ve uzmanlık işidir Bence bu işe hiç girmeyin aracın orijinal elektrik sistemine dokunmayın.

Cevabınız için teşekkür ederim. Bobinde sürekli elektrik yükü olmayacak. Torpidoyu açmak istedigimde bir butona basarak bobine en fazla 1 sn elektrik vermiş olacağım. Beslemeyide teybe giden kablodan alacağım. Şu an 3v bir dc motoru bağlı vaziyette motorun mandrenine sarmış olduğum bir misina yardımı ile mandrendeki makaraya sardirarak mekanik dişliyi cektiriyorum. Kapak açılıyor ama sağlıklı değil. Sadece bu işlemi 12v 1a mini bir selenoid ile yapmaya çalışacacaktim.
 

Ekli dosyalar

  • 20190126_092730.jpg
    20190126_092730.jpg
    190.2 KB · Görüntüleme: 17
Ford fusion marka otomobillerin üst görüşünde bulunan bir mini torpido mevcut. Üzerinde açılmasına yarayan manüel bir buton bulunmakta fakat buton zamanla özelliğini yitirmekte. Şimdi ben bu butonun yerine 12v 1a bir selenoid bobin kullanarak bu kapağı açmayı planlıyorum. Fakat araba aküleri bildiğiniz üzere 55-60 amper güce sahipler. Ben bu selenoid bobine enerji gönderdiğim an amper yüksek olduğundan bobini yakma tehlikem var sanırım. Bir çakmak şarjı aparatı kullanarak 5v bir selenoidde kullanabilirim fakat bu selenoidlerin çekme gücünü bilmiyorum. Kapak içi dar olduğundan büyük bir selenoid de kullanamıyorum. Hazır mini selenoid bobinlerin kalınlığı yaklaşık 12mm uzunluğu ise 20 mm gibi buda işimi görüyor ama ne kadar çekme gücüne sahipler bilemiyorum. Ancak deneyip göreceğim. Bu 12v 1a değerindeki selenoid motoru 12v 60a araba akusune yakmadan nasıl kullanabilirim ?
Kapak bu arkadaşlar
1A akım ihtiyacı varsa, 1A akım çekecektir.
Söz konusu aklınızdan geçen tehlikeli durum gerilimin yüksek olduğu anlarda meydana gelir.
Bir sorun olmaz


Sent from my MI MAX 2 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 
Ben zaten ampul yada motor için değil, selenoid için yazdım.
Size başarılar.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,597
Son üye
CTure

Yeni konular

Geri
Üst